Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Iv. закріплення нових знань і вмінь учнів

Практикум.

Визначте, чи настане відповідальність у пропонованих ситуаціях, якщо настане — яка саме:

Ситуація 1. 20 серпня 2001 р. громадянин К. намагався потай вивезти певний товар на суму 200 грн., що за чинним на тоді законом вважалося злочином. 5 вересня 2001 р. набув чинності новий Кримінальний кодекс України, який не передбачає кримінальної відповідальності за такі дії.

Зразок відповіді. Громадянин не буде притягнутий до кримінальної відповідальності, тому що закон у випадку пом’якшення або скасування відповідальності особи має зворотну силу.

Ситуація 2. Водій автомобіля зупинився на сигнал дівчини на заміській дорозі. Дізнавшись, що потрібна допомога у транспортуванні пораненого юнака до медичної установи, відмовився її надати. Друзі юнака силою відібрали автомобіль і відвезли пораненого до лікарні.

Зразок відповіді. Друзі юнака не будуть притягнуті до кримінальної відповідальності, тому що вони діяли в стані крайньої необхідності. Можливе лише відшкодування такої завданої матеріальної шкоди, як вартість бензину.

Ситуація 3. Фермер побачив, як двоє чоловіків, погрожуючи ножами, намагаються заволодіти комбайном, і зробив декілька пострілів з мисливської рушниці, що належала йому. Нападники дістали поранення.

Зразок відповіді. Фермер скоріше за все не буде притягнутий до відповідальності, тому що діяв у стані необхідної оборони. Зважаючи на груповий характер нападу і наявність у нападників холодної зброї (ножа), застосування рушниці є правомірним.

Ситуація 4. Жінка украла гаманець у одного з пасажирів тролейбуса.

Зразок відповіді. Жінка буде притягнута до кримінальної відповідальності.

Ситуація 5. Жінка перейшла дорогу на червоний сигнал світлофора. Коли її зупинив міліціонер, вона пояснила, що приїхала з далекого села, раніше ніколи не бачила світлофора і не обізнана із значенням його сигналів.

Зразок відповіді. Жінка може бути притягнута до адміністративної відповідальності. Незнання правил дорожнього руху не звільняє жінку від відповідальності, хоча міліціонер зобов’язаний урахувати всі супутні обставини.

 

Узагальнюю відповіді учнів, визначаю ступінь знання ними принципів юридичної відповідальності, обставин, що її визначають.

Ще раз наголошую на принципі невідворотності відповідальності, підкреслюючи, що діючі в Україні конституційні принципи відповідають загальноприйнятим в світі принципам права і забезпечують права людини.

1) Опрацювати текст підручника [§ 7].

2) Підготувати відповіді на запитання і завдання до вказаного параграфа.

Зразки відповідей. Завдання 8 [с. 43].

а) Водій не буде притягнутий до відповідальності, тому що він не міг керувати своїми діями в момент аварії;

б) учень нестиме кримінальну відповідальність за крадіжку;

в) хлопець нестиме кримінальну відповідальність за злочин, вчинений через необережність;

г) юнаки нестимуть кримінальну відповідальність за пограбування;

д) нападники нестимуть відповідальність за спробу розбійного нападу, громадянин С. до відповідальності не притягатиметься, тому що діяв у стані необхідної оборони;

є) пожежники не будуть притягнуті до відповідальності, тому що діяли в стані крайньої необхідності.

Завдання 6 [§ 6].

Суд не задовольнить позов Вовченка. Зайченко діяв у стані необхідної оборони, захищаючись від неправомірних дій Вовченка, тому шкода, завдана при цьому, не підлягає відшкодуванню.


урок № 8

Тема.Правова держава.

Мета:сформувати в учнів поняття правової держави, розкрити її ознаки; виховувати в учнів переконаність у доцільності формування правової держави для кожної особи, для розвитку особистості; розвивати вміння працювати в групах, знаходити спільні рішення.

Основні поняття:правова держава.

Тип уроку:комбінований.

 

Структура уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

III. Вивчення нового матеріалу

1. Ознаки правової держави.

2. Шляхи побудови правової держави в Україні.

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів

V. Підсумки уроку

VI. Домашнє завдання

 

ХІД УРОКУ


Читайте також:

  1. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  4. III. Актуалізація набутих знань
  5. III. Контроль знань
  6. IV. Закріплення й узагальнення знань
  7. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 1858

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання. | І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.036 сек.