Допускають з'єднання валів з підвищеним взаємним зсувом осей як викликаними неточностями, так і спеціально заданими конструктором.
Яскравим представником цього сімейства є шарнірні муфти. Ідея муфти вперше запропонована Джероламо Кардано в 1570 р. і доведена до інженерного рішення Робертом Гуком в 1770 р. Тому іноді в літературі вони називаються карданними муфтами, а іноді - шарнірами Гука.
Шарнірні муфти з'єднують вали під кутом до 45про, дозволяють створювати ланцюгові вали з передачею обертання в самі недоступні місця. Все це можливо тому, що хрестовина є не одним шарніром, а відразу двома з перпендикулярними осями.
Міцність карданної муфти обмежена міцністю хрестовини, особливо місць кріплення пальців хрестовини в отворах вилок. Поломка хрестовини - досить частий дефект, відомий, практично, кожному автовладельцу.
Муфти вибираються по каталозі. Перевірочний розрахунок ведеться для робочих поверхонь шарнірів на зминання, перевіряється міцність вилок і хрестовини.
Малогабаритні шарнірні муфти стандартизовані в діапазоні діаметрів 8 ¸ 40 мм і моментів 1,25 ¸ 128 кГм. Хрестовина виконана у вигляді паралелепіпеда. Шарнір утвориться за допомогою вставних осей, одна йз яких довга, а інша складається їх двох коротких втулок, стягнутих заклепкою. Конструкція досить технологична.