Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль повітряного і поживного режимів у житті рослин.

Повітря для рослин є джерелом вуглекислого газу, а він в свою чергу – джерелом вуглецю для утворення органічних сполук в рослинах при фотосинтезі і кисню для дихання.

Рослини поглинають кисень всією поверхнею, тому він необхідний і в атмосферному, і в ґрунтовому повітрі. Кисень потрібен рослині протягом всієї життєдіяльності. Наприклад, насіння залите водою, набухає, але не проростає до тих пір, поки не буде кисню до зародка.

Під товстим шаром снігу, взимку, або при вмерзанні в льодову кірку, чи затоплені посівів рослини використовують кисень швидше, ніж вбирають його з повітря. Порушується режим дихання і рослина гине від випрівання чи вимокання.

Рослині потрібна велика кількість СО2. Щоб отримати одну тону зерна озимої пшениці, одну тону соломи, або 50 т зеленої маси трави, кожен гектар посівів повинен засвоїти 20 т вуглекислого газу, а для утворення 40 т бульб картоплі – не менше 30 т СО2.

Повітря служить для рослин і джерелом азоту. Всі рослини використовують азот, який потрапляє в ґрунт з опадами. Зернобобові культури завдяки симбіозу з бульбочковими бактеріями споживають азот з повітря, який потім з рослинними рештками залишається в ґрунті.

Елементи мінерального живлення (ґрунт).

Умовно розрізняють живлення світлом і вуглекислим газом (фотосинтез) та ґрунтове ( кореневе живлення).

Елементи, вміст яких в рослинах становить від самих частинок процента до декількох процентів, називаються мікроелементами ( азот, фосфор, калій, кальцій, кисень, вуглець, водень, водень, сірка, залізо, магній).

Мікроелементи рослин містяться в невизначених кількостях від тисячних до стотисячних часток процента ( марганець, бор, молібден, мідь, цинк, ванадій, кобальт, йод).

В рослинах є також ультра елементи, вміст яких у рослинах становить від 10 –6 – 10-12 (рубідій, цезій, селен, срібло, ртуть). Для життєдіяльності рослини засвоюють більше 70 хімічних елементів, кожен з яких використовується в певних фізіологічних процесах.

Азот бере участь в процесі росту. Він входить в склад всіх амінокислот, білків, нуклеїнових кислот, хлорофілу, ліпідів та інших сполук. Основним природним джерелом надходження в ґрунт азоту є рослинні залишки, азот фіксуючі мікроорганізми і в невеликих кількостях атмосферні опади.

Конюшина за нормальних умов нагромаджує до 159 - 160 кг азоту, а люцерна - 300 кг, квасоля – 70 кг, горох – 60 кг.

За достатнього постачання азотом рослини мають темно-зелений колір, формують високий врожай. А за нестачі азоту в ґрунті рослини жовто-зелені, відстають в рості, в них зменшується вміст білка.

Фосфор входить в склад ядерних білків, нуклеопротеїдів, а також нуклеїнових кислот, ліпідів. Він прискорює дозрівання рослин. В наслідок нестачі фосфору в ґрунті затримується ріст і розвиток рослин, особливо в молодому віці.

Калій сприяє пересуванню вуглеводів із листків в інші органи. За нестачі калію понижується тургор в клітинах, знижується стійкість рослин до несприятливих умов.

Всі елементи живлення, крім вуглецю, рослини в основному поглинають з ґрунту.


Читайте також:

  1. Аблактування - щеплення зближенням двох кореневласних рослин.
  2. В чому була провідна роль української шляхти як верхівки українського суспільства в політичному житті XIV-XVI ст.
  3. Вибір режимів обробки заготовки різанням
  4. Вибір схеми підключення абонентів залежно від режимів тиску.
  5. ВИДИ І РОЛЬ ЕМОЦІЙ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ
  6. Вимоги до режимів праці і відпочинку та профілактичних медичних оглядів
  7. Вихідні ідеї середньовічної патристики. Місце філософії у духовному житті Середньовіччя
  8. Власність як економічна категорія втілена в реальне економічне життя. Інтеграція виробництва — форма існування в реальному економічному житті усуспільнення виробництва.
  9. ВОДА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ ТА ПРОБЛЕМА ЇЇ ОЧИЩЕННЯ.
  10. Гарантії законності — це система засобів, за допомогою яких у суспільному житті впроваджується, охороняється, і в разі порушення, відновлюється законність.
  11. Делегітимізація і лібералізація недемократичних режимів як передумова і підготовча стадія переходу до демократії
  12. Джерела забруднення повітряного середовища виробничого приміщення.




Переглядів: 604

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вплив світла на ріст і розвиток с/г культур і якість врожаю | Водний режим та його регулювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.