Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Критерій песимізму

У випадку, коли ОПР орієнтується на найменш сприятливі умови та неконтрольовані фактори застосовують критерій песи­мізму.

Для гри, яку задано матрицею виграшів за критерієм песи­мізму визначається варіант рішення, який мінімізує мінімальні виграші для кожного варіанта ситуації. Критерій песимізму за­писують у вигляді

(3.16)

Для гри, яку задано матрицею програшів за критерієм песиміз­му визначається варіант рішення, який максимізує максимальні програші для кожного варіанта ситуації. Критерій песимізму за­писують у вигляді

(3.17)

За критерієм песимізму передбачається, що неконтрольовані фактори можуть бути використані несприятливим чином. В ре­альних ситуаціях можуть в багатьох задачах неможливий контр­оль за неконтрольованими факторами. Це відноситься до задач, в яких є необхідність урахування фактору часу; задач соціально-економічного прогнозування; задач довгострокового планування тощо.

Наприклад, витрати виробництва є контрольованими фактора­ми на короткострокових часових інтервалах, але при аналізі дов­гострокових проектів певні елементи витрат виробництва стають неконтрольованими: вартість електроенергії, вартість матеріалів тощо.

Приклад 3.5. Для гри, яку задано матрицею виграшів у при­кладі 3.2, за критерієм оптимізму вибрати стратегію, яка є най­більш вигідною.

Розв'язання. Запишемо матрицю виграшів у вигляді таблиці 3.6 і знайдемо найменше значення для кожного рядка.

Таблиця 3.6

Матриця виграшів гри

    П1 П2 П3 П4 П5 і '  
А1            
А2            
А3            
А4            

За формулою (3.16) маємо:

що вказує на перевагу стратегій А2 і А4.

Це означає, що незалежно від того яку стратегію буде застосовувати гравець "природа", тобто який зі станів складеться на рин­ку, гравець А (статистик), при застосуванні стратегій А2 і А4 тобто техніки видів А2 і А4, отримає гарантований виграш не менше 1 одиниці. При використанні гравцем А будь-якої іншої стратегії, тобто випуску іншого виду техніки, у випадку гіршої ситуації може бути отриманий виграш менший ніж 1 одиниця.


Читайте також:

  1. II. Критерій найбільших лінійних деформацій
  2. IV. Критерій питомої потенціальної енергії деформації формозміни
  3. ReM – модифікований критерій Рейнольда, який визначається за формулою
  4. Багатокритерійні завдання і можливі шляхи їхнього рішення.
  5. Деякі практичні підходи до вирішення багатокритерійних завдань.
  6. Екстремум функції багатьох змінних. Необхідна та достатня умови екстремуму. Критерій Рауса-Гурвіца
  7. Когнітивний критерій
  8. Критерій Вальда
  9. Критерій Вальда
  10. Критерій дисперсійного аналізу.
  11. Критерій згоди Колмогорова
  12. Критерій згоди Романовського




Переглядів: 962

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерій оптимізму | Критерій мінімаксного ризику Севіджа

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.