МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Театральна і музична культура.
Українська музична і театральна культура першої половиниXIX ст. успадкувала від попередньої епохи чимало художніх цінностей і талановитих постатей, що мали вагомий вплив на її подальший розвиток, наприклад, творчість великих майстрів хорової справи М.Березовського, Д.Бортнянського, А.Веделя, багатоголосний спів, інструментальна та вокальна музика тощо. У народних піснях, переказах, легендах українці продовжували оспівувати своє героїчне минуле, зокрема, відомими були імена кобзарів Андрія Шута, Івана Крюковського, Федора Грищенка (Холодного);розпочав діяльність Остап Вересай (1803–1890). Театральне мистецтво було представлене головним чином аматорськими трупами у поміщицьких маєтках (Качанівка і Спиридонова Буда на Чернігівщині, Романівка на Волині та ін.). Діяли російські й польські професійні трупи. Керівником і режисером аматорського театру у селі Кибинці на Полтавщині виступив Василь Гоголь–Яновський – батько письменника Миколи Гоголя. Г.Квітка-Основ’яненко був директором і режисером Харківського театру, у якому розпочинав свою акторську діяльність Карпо Соленик (1811–1851), один з основоположників реалістичного театрального мистецтва. У Полтаві з 1808 р. діяв т. зв. Полтавський вільний театр, директором якого з 1817 р. став Іван Котляревський (1769–1838). На сцені саме цього театру у 1819 р. поставлено знамениті вистави І.Котляревського „Наталка Полтавка“ та „Москаль-чарівник“. Колектив театру гастролював у багатьох містах – у Харкові, Києві, Кременчуці та ін. За ініціативою І.Котляревського з кріпацької неволі був викуплений Михайло Щепкін, який став найвидатнішим на той час актором, виконавцем головних ролей у багатьох виставах. За участю М.Щепкіна українські п’єси за творами І.Котляревського, Г.Квітки-Основ’яненка та ін. ставилися у Москві та Петербурзі, що було значним надбанням української культури. Разом зі Щепкіним грав уже згадуваний вище український актор Карпо Соленик. Також інші актори виконували українські ролі в реалістичній манері: Данило Жураховський, Карл Зелінський, Теофіл Домбровський, Петро Репановський, Дмитро Зубович, Дмитро Дмитренко, Любов Млотковська, Аграфена Кравченко та ін. У 1840-х рр. розпочав свою творчу кар’єру із виступів на оперних сценах Італії та Росії відомий український співак, композитор і драматург, уродженець Черкащини Семен Гулак–Артемовський (1813–1873). У західноукраїнських землях значного поширення набуло хорове мистецтво. При кафедральному соборі у Перемишлі у 1828 р. були організовані хор і музична школа, тут творив автор музики національного гімну Михайло Вербицький (1815–1870).
Читайте також:
|
||||||||
|