МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Неформальні аспекти розробки рішеньМожна припустити, що в розробці управлінських рішень найбільш точний результат отримується шляхом застосування математичних методів на основі формалізації завдання. Проте цей шлях може виявитись досить складним. По-перше, дуже непросто точно побудувати модель досліджуваного об'єкта за обраним критерієм. По-друге, навіть точний математичний підхід до завдання може не враховувати можливі наслідки рішень у ряді аспектів. Тому дуже часто менеджеру доводиться інтуїтивно передбачати подальший розвиток подій, що можуть настати в результаті реалізації прийнятого рішення. По-третє, сама сутність управлінської діяльності має неформальний, творчий характер. Викладені вище судження, а також низка інших особливостей діяльності управлінця свідчать про необхідність урахування неформальних аспектів процесу розробки рішень. Можна запропонувати певний алгоритм "розгортання" управлінсько-аналітичної думки при неформальному підході: - визначення суті проблеми та її реальної значущості для організації, тобто доцільності "роботи" з нею: - пригадування того, чи існувала схожа проблема в минулому і як вона розв'язувалась: - визначення складу "аналітичної групи", тобто тих людей, які здатні найкраще проаналізувати проблему: - організація роботи групи, виявлення шляхів розв'язання проблеми: - поєднання результатів роботи групи з "власним бажанням": - вибір рішення. У літературі можна зустріти висновок про те, що природа всіх проблем, якщо розглядати їх з позиції людського мислення, однакова, тому мистецтву прийняття рішень можна навчитись. Питання дискусійне. Отже, спробуємо навести основні "психологічні" рекомендації щодо розв'язання проблеми прийняття управлінських рішень: 1. На початку "знайомства" з проблемою недоцільно акцентувати увагу на аспектах і деталях. Краще, насамперед, уявити проблему в цілому. Важливо побачити систему факторів, які впливають на її стан. Скажімо, прибуток організації - це результат впливу сукупності факторів як зовнішнього, так і внутрішнього походження. 2. Важливий фактор часу: з одного боку, "швидке" рішення не завжди краще "повільного", а з іншого - "повільне" рішення може обернутись втратами для організації, в тому числі матеріальними. Треба знайти, виявити той момент, коли вже необхідно приймати рішення. Тут дійсно настає час "мистецтва" менеджера. У ньому - поєднання "розсуду" та "волі". Гарантій правильності думки менеджеру шукати не слід, ризик завжди буде. 3. Критичність мислення є важливою рисою. Але сама по собі вона нетрадиційна для управління та управлінців. "Парою" для критичності має бути "позитивне" мислення - здатність бачити позитивні аспекти, сильні сторони, тобто передумова вибору правильного рішення - гармонійність мислення. "Критичність" і "позитивність" - прояви знань, досвіду та психологічних особливостей управління, тому менеджмент процесів прийняття рішення потребує контролю емоцій. 4. Досить часто корисним може бути "погляд зі сторони". Можливість залучити експерта, який не є співробітником даної організації, - це один із шансів для забезпечення більш глибокого, незаангажовано-го погляду на проблему та можливі шляхи її розв'язання. Одночасно не можна сприймати зовнішнього експерта як "наймудрішу" людину. Ситуації бувають різні; тому треба виявляти стриманість і критичність до думок експерта. 5. Аналітики, які вносять відповідні пропозиції щодо варіантів розв'язання проблеми, в тому числі до визначення найкращого, досить часто просто "закохані" у свої ідеї тільки через те, що багато часу витратили на їх аналіз та обґрунтування. Це "психологічна пастка". Топ-менеджери мають про це пам'ятати. 6. Нові ідеї дуже рідко отримують масове визнання. Брак масової підтримки у певної пропозиції щодо розв'язання проблеми ще не означає, що це погана пропозиція. Люди значною мірою консервативні в думках та діях. Мистецтво топ-менеджменту виявляється також у здатності оцінити новаторську ідею, креативну розробку певної управлінської проблеми. Отже, прийняття рішень - головний момент у діяльності менеджерів. Саме він потребує навичок системного мислення. Ефективний підхід до процесу ухвалення рішення припускає наявність вибору. Проте правильний спосіб прийняття рішень ще не гарантує правильного рішення, оскільки існують як різні типи рішень, так і різні умови, за яких вони приймаються. Крім того, в сучасних умовах невизначеності та мінливості теоретичні правила ухвалення рішень стають іноді неможливими, і тоді доводиться "грати не за правилами". Читайте також:
|
||||||||
|