Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура стратегічного плану

 

Структура стратегічного плану розвитку підприємства має включати такі розділи:

1. Передбачення характеру й шляхів розвитку макросистеми. Тенденції розвитку галузі та їх вплив на стан підприємства. Пер­спективи й труднощі розвитку підприємства.

2. Стратегія маркетингової служби.

3. Напрями й заходи щодо створення конкурентних переваг:

3.1. Стратегія оновлення послуг, пропонованих підприємством.

3.2. Стратегія розвитку організаційно-технічного рівня вироб­ництва й сфери надання послуг.

3.3. Стратегія ресурсозабезпечення певних структурних підроз­ділів підприємства.

3.4. Стратегічний фінансовий план.

3.5. Стратегія розвитку міжнародної діяльності.

3.6. Стратегія розвитку системи менеджменту.

4. Оцінка ефективності стратегій.

5. Реалізація й контроль за втіленням у життя стратегії розвит­ку підприємства.

У розділі І стратегічного плану розвитку підприємства «Перед­бачення характеру й шляхів розвитку макросистеми. Тенденції роз­витку галузі та їх вплив на стан підприємства. Перспективи й труд­нощі розвитку підприємства.» повинні бути розкриті такі питання:

- з урахуванням еволюційного розвитку світової цивілізації, досягнень окремих високорозвинених держав, загальних досягнень розвитку макросистеми передбачити характер і потенційні можли­вості щодо розвитку оточуючої макросистеми;

- на основі аналізу розвитку готельного й ресторанного госпо­дарства за останні 5-Ю років визначити тенденції розвитку підприємств готельно-ресторанного індустрії;

- на основі аналізу проблем галузі визначити перспективи роз­витку досліджуваного підприємства.

У розділі II«Стратегія маркетингової служби» слід визначити:

- концепцію стратегічного маркетингу, застосовуваного на да­ному етапі;

- функції й завдання відділу маркетингу на перспективу;

- технологію й результати стратегічної сегментації ринку;

- стратегію ціноутворення, прогнозування цін на пропоновані підприємством продукцію й послуги;

- стратегію опанування ринків збуту продукції й послуг;

- стратегію розробки нового асортименту продукції й послуг;

- стратегію ресурсозабезпечення;

- розвиток служби маркетингу на перспективу.

У розділі III«Напрями й заходи щодо створення конкурентних переваг» необхідно проаналізувати:

- фактори макросередовища, інфраструктуру регіону й мікро-середовища підприємства;

- стан техніки, технології, організації виробництва, викорис­тання чисельного й кваліфікаційного складу працівників, систему менеджменту на підприємстві;

- роботу маркетингової служби у даний період;

- конкурентні переваги підприємства;

- обрання й обґрунтування стратегічних факторів конкурент­них переваг;

- адаптацію стратегічних факторів переваг до запланованої стратегії.

У підрозділі 3.1 стратегічного плану «Стратегія оновлення по­слуг, пропонованих підприємством» доцільно деталізувати стра­тегію оновлення асортименту пропонованих послуг. В основу обґрунтувань повинні бути покладені:

- результати маркетингових досліджень щодо визначення по­питу на послуги;

- оброблені дані анкетного опитування щодо якості послуг і продукції підприємств харчування;

- аналіз існуючих технологій ресурсозбереження;

- прогноз показників конкурентоспроможності продукції та послуг досліджуваного підприємства та основних конкурентів.

Доцільно також обгрунтувати наукові підходи, системи, прин­ципи, методи й технологію, які застосовуватимуться при розробці стратегії оновлення пропонованих продукції і послуг. Якщо на підприємстві впроваджуватимуться інвестиційні проекти, то необ­хідно обґрунтувати їх техніко-економічну доцільність.

У підрозділі 3.2. «Стратегія розвитку організаційно-технічного рівня виробництва й сфери надання послуг» необхідно проаналізу­вати:

- організаційно-технічний рівень виробництва послуг;

- соціально-побутові умови праці й відпочинку працівників усіх структурних підрозділів підприємства;

- діяльність підприємства в сфері охорони оточуючого природ­ного середовища;

- стратегію організаційно-технічного розвитку всіх структур­них підрозділів;

- організаційно-правову структуру підприємства;

- техніко-економічне обґрунтування прогнозів;

- узгодження «стратегії розвитку організаційно-технічного рівня виробництва й сфери надання послуг».

Підрозділ 3.3. «Стратегія ресурсозабезпечення певних струк­турних підрозділів підприємства» повинен включати:

- аналіз якості методичного, правового, інформаційного й ре­сурсного забезпечення підприємства в цілому та його окремих підрозділів;

- висновки щодо ресурсозабезпечення підприємства певними видами сировини, засобами матеріально-технічного призначення й паливно-енергетичними ресурсами;

- аналіз існуючих зв'язків з постачальниками ресурсів, інфор­мації, документів;

- висновки й рекомендації щодо вдосконалення системи ресурсопостачання;

- розробку нової стратегічної моделі ресурсозабезпечення підприємства, забезпечення його нормативно-технічною докумен­тацією та інформацією;

- техніко-економічне обґрунтування нової стратегічної моделі ресурсозабезпечення певних структурних підрозділів і підприємст­ва в цілому.

Підрозділ 3.4. «Стратегічний фінансовий план» повинен відбивати:

- показники рентабельності й ефективності певних видів про­понованих підприємством послуг і продукції;

- основні кінцеві економічні показники господарсько-фінансо­вої діяльності підприємства, показники використання різних видів ресурсів і усталеності підприємства на ринку;

- прогноз щодо змін фінансових показників окремих структур­них підрозділів підприємства;

- обґрунтування й узгодження стратегічного фінансового плану. Підрозділ 3.5. «Стратегія розвитку міжнародної діяльності» по­винен включати:

- прогнозування щодо реалізації обраної стратегії міжнародної діяльності підприємства;

- обґрунтування й узгодження стратегії розвитку міжнародної діяльності.

У підрозділі 3.6. «Стратегія розвитку системи менеджменту» необхідно:

- проаналізувати якість і ефективність функціонування систе­ми менеджменту підприємства та його окремих підрозділів за ос­танні роки;

- виявити слабкі місця в структурі, змісті та побудові системи менеджменту при виконанні виробничої програми;

- обґрунтувати й узгодити стратегію розвитку системи менедж­менту.

Розділ IV.«Оцінка ефективності стратегії». Оцінку ефектив­ності стратегії необхідно проводити після розробки всіх попередніх розділів стратегічного плану. При оцінці економічної ефективності плану доцільно застосовувати наукові методи, дані затвердженої нормативно-правової бази, положення, інструкції, формули тощо. Припускається використання оригінальних наукових методик, за умови їх обґрунтування.

Розділ V. У розділі «Реалізація й контроль за втіленням у життя стратегії розвитку підприємства» повинні бути висвітлені такі питання:

- методика проведення діючої стратегії підприємства, сітковий графік реалізації стратегії;

- визначення слабких місць в організації виробничих процесів, контролі й обліку виконання стратегічного плану окремими струк­турними підрозділами;

- обґрунтування й узгодження розділу «Реалізація й контроль за втіленням у життя стратегії розвитку підприємства»;

- опис інструкцій, методик, стандартів, технологічних програм і інших допоміжних матеріалів (вихідні дані для розрахунків, пояс­нювальні записки тощо).

Наведена структура стратегічного плану й зміст його розділів має рекомендаційний науково-прогнозуючий характер у зв'язку з тим, що на сучасному етапі розвитку готельно-ресторанного бізне­су можлива непередбачуваність і варіативність складення стра­тегічних планів розвитку підприємств, організацій і фірм.

 

Питання для самостійного опрацювання

  1. Роль та значення стратегічного контролю в реалізації стратегії
  2. Порівняльна характеристика стратегічного та оперативного контролінгу
  3. Послідовність розроблення стратегічного плану

 

 


Читайте також:

  1. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  2. VІ. План та організаційна структура заняття
  3. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  4. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  5. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  6. Алгоритм відшукання оптимального плану.
  7. Алгоритм знаходження оптимального плану
  8. Алгоритм знаходження початкового опорного плану
  9. Алгоритм планування податкових платежів. Вибір оптимального варіанту оподаткування та сплати податків.
  10. Аналіз та планування витрат організації на професійне навчання персоналу
  11. Аналіз факторів і причин відхилень від плану введення виробничих потужностей і основних фондів
  12. АРХІВНІ ДОВІДНИКИ В СИСТЕМІ НДА: ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА




Переглядів: 2470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи стратегічного планування, що використовуються туристичними фірмами | Види контролю у фізичному вихованні.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.