Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Склад місцевих фінансових інститутів

 

Сутність місцевих фінансів як економічної категорії та зміст їх функцій проявляються у складі місцевих фінансових інститутів, до яких належать:

4)місцеві бюджети;

5)місцеві податки та збори;

6)цільові фонди органів місцевого самоврядування;

7)комунальний кредит;

8)місцеві позики;

9)об’єкти комунальної власності.

Центральнемісцеу системі місцевих фінансів займають місцеві бюджети, яких є понад 12 тисяч. Згідно з Бюджетним кодексом України, місцевими бюджетами є: бюджет Автономної Республіки Крим, обласні, районні бюджети, бюджети районів у містах та бюджети місцевого самоврядування. Бюджети місцевого самоврядування це: бюджети територіальних громад сіл, селищ, міст та їх об’єднань.

У доходи місцевих бюджетів надходять кошти з державного бюджету у вигляді дотацій і субвенцій, які призначені для фінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування і проведення фінансового вирівнювання. Частина доходів формується за рахунок місцевих податків та зборів, перелік яких є визначений у чинному законодавстві. На сьогодні податковий кодекс України передбачає значне скорочення місцевих податків та зборів - з 14 до 5. Він включає податок на нерухоме майно відмінне від земельної ділянки, єдиний податок, збір за місця для паркування автотранспортних засобів, збір за здійснення деяких видів підприємницької діяльності, туристичний збір.

Органи місцевого самоврядування мають самостійні права на встановлення розмірів ставок і надання пільг окремим категоріям платників.

Ще одним місцевим фінансовим інститутом є цільові фонди органів місцевого самоврядування, практика функціонування яких в Україні є досить суперечливою. Це пояснюється тим, що у законодавчих актах, які ознаменували відродження місцевого самоврядування (1990- 1992 рр.) було передбачено право органів місцевого самоврядування утворювати і використовувати позабюджетні фонди. Проте у наступні роки (з 1995р. ) відбувалося поступове згортання сфери їх функціонування шляхом включення до відповідних бюджетів. Сьогодні, згідно з Бюджетним кодексом України, створення позабюджетних фондів органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування та іншими бюджетними установами не допускається.

Самостійним інститутом місцевих фінансів є комунальний кредит як сукупність економічних відносин, що виникають між органами місцевого самоврядування, з одного боку, та фізичними і юридичними особами – з другого, при яких місцеве самоврядування виступає частіше за все позичальником, рідше кредитором. Чинним законодавством передбачено можливість створення місцевими радами комунальних банків та інших фінансово-кредитних установ.

Найбільш поширеною формою залучення фінансових ресурсів органами місцевого самоврядування є випуск місцевих позик. За кордоном місцеві позики є самостійним і повноцінним інститутом місцевих фінансів. В Україні випуск місцевих позик поки що не є систематичним і трапляється епізодично. Але починаючи з 2003р. можна вважати позитивною тенденцією відновлення практики випуску облігацій місцевих позик.

В розпорядженні органів місцевого самоврядування перебувають об’єкти комунальної власності. Більшість цих об’єктів утримується за рахунок коштів місцевих бюджетів, окремі об’єкти (комунального і житлового господарства) отримують дотації з бюджетів. Суб’єкти господарювання комунальної форми власності є платниками як загальнодержавних, так і місцевих податків, тобто вони наповнюють дохідну частину місцевих бюджетів.


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. При підготовці до переговорів визначите склад делегації і її керівника.
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. II. Вимоги до складання паспорта бюджетної програми
  5. II. За зміною ступенів окиснення елементів, які входять до складу реагуючих речовин
  6. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  7. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  8. III. Вимоги до учасників, складу груп і керівників туристських подорожей
  9. Part A. Зовсім нескладний eтикет.етикет.
  10. А) Роздільне складання таблиць (За підручником Богдановича М.В.)
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.




Переглядів: 1178

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нормативна база місцевих фінансів | Територіальна громада: поняття, функції, роль, правовий статус

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.