Базою оподаткування може бути фізичний, вартісний чи інший
характерний вираз об`єкта оподаткування. Оскільки транспортні засоби з метою оподаткування поділяються на колісні, судна, літаки і вертольоти, то й об`єкти оподаткування кожного з них різні.
У свою чергу, колісні транспортні засоби можуть бути обладнані двигунами внутрішнього згорання та електродвигунами.
У свою чергу, колісні транспортні засоби можуть бути обладнані двигунами внутрішнього згорання та електродвигунами.
Двигун внутрішнього згорання – це тип двигуна, теплова машина, в який хімічна енергія палива, що згорає в робочій зоні, перетвориться в механічну роботу.
Робочий об`єм двигуна (літраж двигуна) складається з робочих обсягів усіх циліндрів. Тобто це величина робочого об`єму одного циліндра помножена на кількість циліндрів.
Саме об`єм циліндрів двигуна, який визначається у сантиметрах кубічних і є об`єктом оподаткування збору за першу реєстрацію транспортного засобу, обладнаного двигуном внутрішнього згорання.
Електродвигун – це електрична машина, двигун, що перетворює електричну енергію в механічну.
Потужність електродвигуна, яка виміряється у кіловатах (кВт), є базою оподаткування для легкових автомобілів, обладнаних електродвигуном, та суден, обладнаних двигуном.
Заводи-виробники обов`язкове зазначають потужність двигунів у технічних характеристиках цих пристроїв.
Для літаків і вертольотів базою оподаткування збором є максимальна злітна маса повітряного судна. Максимальною злітною масою повітряного судна вважається його власна маса, куда включаються всі і все, що знаходиться на борту на початок розбігу. Максимальна злітна маса зазначається у технічних характеристиках літака.
Правильність використання ставок з податку.
Ставки збору приведені у ст.234 ПКУ у розрізі кожної групи. Ставки
збору застосовуються з урахуванням коефіцієнтів:
- для нових транспортних засобів – з коефіцієнтом 1;
- для транспортних засобів, які використовувалися до 8 років – з
коефіцієнтом 2;
- для транспортних засобів, які використовувалися понад 8 років (до колісних транспортних засобів) – з коефіцієнтом 40;
- для суден , а також літаків і вертольотів, які використовувалися понад 8 років – з коефіцієнтом 3.