Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В) Зразки тестових завдань для перевірки кінцевого рівня знань.

1. У пацієнта, що приїхав з Казахстану, при зондуванні жовчного міхура був виявлений паразит ланцетоподібної форми, розміром 4 -13 мм в довжину, що має два присоски – ротовий і черевний. Гермафродит. Парні сім’яники розміщені в задній частині тіла і відділені один від одного видільним каналом . Поставте пацієнту діагноз:

A. Метагонімоз;

B. Опісторхоз;

C. Клонорхоз;

D. Дикроцеліоз;

E. Фасціольоз.

 

2. Інвазійними стадіями сисунів для дефінітивного (остаточного) хазяїна можуть бути:

A. Церкарії;

B. Метацеркарії;

C. Адолескарії;

D. В + С;

E. А + В + С.

 

3. Основні прояви патогенної дії при сечостатевому шистосомозі:

A. Механічне пошкодження судин внаслідок міграції личинок;

B. Утворення запальних інфільтратів і виразок у стінці сечового міхура;

C. Поява рубців у сечовивідних шляхах, звуження просвіту сечоводів та зменшення ємності сечового міхура;

D. Вірно В+С;

E. Вірно А+В+С.

 

4. У хворого, що проживає на Далекому Сході, при дуоденальному зондуванні виявлені дрібні гельмінти (0,5 х 8 мм) ланцетоподібної форми, схожі на опісторхів і клонорхів. Диференціальну діагностику між ними можна провести на підставі наступних морфологічних ознак:

A. Наявності ротового і черевного присосків;

B. Сім’яників, розміщених в задній частині тіла;

C. Сім’яники в клонорха мають розгалужену форму, а в опісторха – лопатеву;

D. Жовтівники розміщені в центральній частині тіла;

E. Матка розгалуженої форми, розміщується перед сім’яниками.

 

5. Природна осередковість окремих трематодозів забезпечується наявністю:

A. Проміжного хазяїна серед несвійських (диких) тварин, разом із збудником;

B. Остаточного (дефінітивного) хазяїна серед тварин дикої фауни, разом із збудником;

C. Поширення хвороби в певній природно-географічній місцевості;

D. Існування осередку і його збереження без участі людини;

E. Вірні всі варіанти.

 

6. До Вас на прийом прийшов хворий і поскаржився на біль в області печінки. Лабораторний аналіз виявив в дуоденальному вмісті хворого мілкі овальні жовтуваті яйця розміром 26 – 30 х 10 –15 мкм, які мали кришечку на звуженому передньому кінці і горбок на протилежному. Назвіть гельмінта, яким уражений хворий.

A. Fasciola hepatica;

B. Dicrocoelium lanceatum;

C. Paragonimus ringeri;

D. Opisthorchis felineus;

E. Schistosoma yaponicum.

7.В торгову мережу надійшла партія лососевих риб з Далекого Сходу. При мікроскопії м'язів риби паразитологом на плавцях та на лусці були виявлені інцистовані метацеркарії (3 – 4 личинки в полі зору мікроскопа). Вживання такої погано термічно обробленої або просоленої риби могло б бути причиною зараження людини, кішки, собаки:

A. Опісторхозом;

B. Клонорхозом;

C. Метагонімозом;

D. Дикроцеліозом;

E. Шистосомозом.

 

8. Хвора 34 років, поступила в інфекційне відділення зі скаргами на болі в животі, нудоту, нестійкі випорожнення (пронос до 5 – 6 разів на добу). Такий стан продовжувався понад два місяці. Із епіданамнезу стало відомо, що хвора імігрантка з Кореї, де довгий час працювала на рибокомбінаті. Лікар запідозрив гельмінтоз і направив хвору в лабораторію на овоскопію фекалій. В фекаліях знайдені яйця світло-коричневого кольору, лимоноподібної форми, розміром 26 – 28 х 15 – 17 мкм. На одному полюсі є кришечка, на протилежному – горбик. В центрі яйця знаходиться розвинений мірацидій. Поставте діагноз:

A. Метагонімоз;

B. Шистосомоз;

C. Клонорхоз;

D. Фасціольоз;

E. Опісторхоз.

 

9. Хвора К., 30 років звернулась до лікаря зі скаргами на біль внизу живота і при сечовипусканні. Пацієнтка працювала в Йємені протягом трьох років на зрошувальних рисових полях. Враховуючи отриману інформацію лікар запідозрив сечостатевий шистосомоз. Для підтвердження діагнозу необхідно провести лабораторне обстеження на знаходження яєць в:

A. Фекаліях;

B. Харкотинні;

C. Сечі;

D. Біоптаті кишки;

E. Біоптаті шкіри.

10. У студента, що приїхав з Південної Америки в фекаліях знайдені яйця великих розмірів (140 х 60 мкм) з великою шпичкою збоку. З анамнезу стало відомо, що він хворіє протягом шести років з ураженнями шлунково-кишкового тракту. Найвірогідніший гельмінтоз у студента:

A. Шистосомоз сечостатевий;

B. Шистосомоз японський;

C. Шистосомоз кишковий;

D. Нанофієтоз;

E. Метагонімоз.

11. В країнах Азії сечостатевим шистосомозом хворіє близько 50 – 100 тисяч населення. Найефективнішими профілактичними заходами громадського спрямування можуть бути:

A. Охорона малопроточних водойм від забруднення сечею;

B. Знищення або зменшення кількості проміжного хазяїна (молюсків);

C. Своєчасне діагностування хворих;

D. Санітарно-просвітня робота серед населення;

E. Всі варіанти вірні.

12. У пацієнта, який приїхав з Африки. Розвинулось захворювання видільної системи, з’явились сліди крові в сечі. При мікроскопії осаду виявлені великі видовжені жовтуваті яйця розміром 120 – 190 мкм з великим шипом на одному з полюсів. Назвіть вид гельмінта.

А. Fasciola hepatica;

B. Dicrocoelium lanceatum;

C. Paragonimus ringeri;

D. Opisthorchis felineus;

E. Schistosoma haematobium.

 

13. До лікаря звернувся пацієнт зі скаргами на розпираючий тупий біль в області печінки, нудоту, зниження апетиту. При огляді виявлено незначне пожовтіння склер. З анамнезу відомо, що пацієнт проживає в сільській місцевості поблизу річки Дністер та часто споживає в їжу солену в домашніх умовах рибу. При дослідженні фекалій виявлено яйця овально-витягнутої форми, дещо асиметричні з гладенькою тонкою оболонкою, світло-жовтого кольору, майже безбарвне; на одному полюсі є невисока кришечка, на протилежному – добре помітний горбок. Розміри 26-30 х 10 –15 мкм. Поставте хворому діагноз.

А. Шистосомоз;

В. Парагонімоз;

С. Клонорхоз;

D. Фасціольоз;

Е. Опісторхоз.

 

14. У пацієнта в дуоденальному вмісті знайдені молочного кольору, приблизно одного розміру, ланцетоподібної форми гельмінти. На передньому кінці тіла видно присоски. Ознаками за якими можна відрізнити опісторха від дикроцеліума є:

A. Розміщення галузистих жовтівників по боках тіла;

B. Розміщення лопатевих сім’яників за черевним присоском, а матки в задній частині тіла;

C. Розміщення матки й сім’яників в передній частині тіла – за черевним присоском;

D. Яєчник і сім’яприймач знаходяться в центрі тіла;

E. Розміщення лопатевих сім’яників відділених один від одного видільним каналом в задній частині тіла.

 

15. Opisthorchis felineus в своєму циклі розвитку має широке коло хазяїв – дефінітивні: синантропні і домашні тварини (кішки, собаки, лисиці, песець та інші рибоїдні хижаки); проміжні і додаткові хазяї: прісноводний молюск бітінія, коропові риби (плітка, лящ, в’язь та інші). В зв’язку, з цим за наявністю декількох різних імовірних хазяїв його відносять до паразитів:

A. Евриксенних;

B. Моноксенних;

C. Стеноксенних;

D. Ксенопаразитів;

E. Гетероксенних.

 


Читайте також:

  1. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  2. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. II. Розвиток математичних знань.
  10. II. Розвиток математичних знань.
  11. II. Розвиток математичних знань.
  12. II. Розвиток математичних знань.




Переглядів: 1050

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | IV. Зміст навчання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.