Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



В) Зразки тестових завдань для перевірки кінцевого рівня знань.

1. В неврологічне відділення поступив хворий з нападоподібними головними болями, запамороченнями, блюванням, порушенням слуху, смаку, явищами епілепсії, галюцинаціями. Анамнестичні дані вказують на захворювання пацієнта в минулому стьожковим гельмінтом. Поліморфізм неврологічної симптоматики і анамнестичні дані дали можливість лікарю запідозрити:

A. Теніаринхоз;

B. Теніоз;

C. Цистицеркоз;

D. Гіменолепідоз;

E. Парагонімоз.

 

2. Стадії життєвого циклу представників класу цестод, що відсутні у трематод:

A. Статевозріла форма, яйце з онкосферою;

B. Зародок (онкосфера), різні форми фін (цистицерк, ехінокок, цистицеркоїд, плероцекоїд, ценур);

C. Яйце, зародок (онкосфера), різні форми фін;

D. Яйце, мірацидій, спороциста, редія, адолескарій;

E. Статевозріла стадія, мірацидій, спороциста, метацеркарій.

 

3. Дегельмінтизація Taenia solium складніша, ніж Taeniarhynchus saginatus. Це пояснюється:

A. Різною морфоанатомічною будовою;

B. Більшою резистентністю до ліків;

C. Сколекс має не тільки присоски, а й 2 рядки гачків;

D. Сильнішою фіксацією до стінки кишки;

E. С + D.

 

4. У працівника свиноферми знайдені в фекаліях проглотиди довжиною 10 – 12 мм. Всі органи гермафродитної статевої системи редуковані, залишилась лише матка, заповнена яйцями, що має 7 – 12 бічних відгалуджень з кожного боку. Поставте діагноз:

A. Цистицеркоз;

B. Теніоз;

C. Теніаринхоз;

D. Гіменолепідоз;

E. Парагонімоз.

 

5. Хворий скаржиться на порушення апетиту, нудоту, біль в животі без чіткої локалізації, слинотечу. Під час обстеження у хворого виявили зниження кислотності шлункового соку. Хворий два роки тому безуспішно лікувався з приводу запалення слизової оболонки шлунку. Любить вживати шашлики, біфштекси з кров'ю, відбивні, приготовлені з свинячого м'яса. З урахуванням цих наведених даних лікар попередньо діагностував теніоз. Яке лабораторне дослідження необхідно провести для підтвердження діагнозу?

A. Аналіз крові;

B. Виявлення у фекаліях яєць гельмінта;

C. Виявлення у фекаліях члеників або фрагментів стробіли гельмінта;

D. Рентгенологічне обстеження травного тракту;

E. Серологічні реакції.

 

6. Дегельмінтизація теніїд вважається позитивною за умови виділення з організму людини сколекса гельмінта, тому що тим самим:

A. Зменшується механічний вплив гельмінта на стінку кишки;

B. Унеможливлюється відростання нових члеників від шийки, розміщеної безпосередньо за сколексом;

C. Зменшується токсичний вплив гельмінта;

D. Унеможливлюється розвиток дизбактеріозу в кишечнику;

E. Всі варіанти правильні.

 

7. Спосіб проникнення цистицерків в організм людини може відбуватись при:

A. Споживанні води, овочів, фруктів, забруднених яйцями;

B. Недотриманні правил особистої гігієни;

C. Контакті з хворою цистицеркозом людиною;

D. Поїданні недостатньо термічно обробленої свинини;

E. Вірно А+В.

 

8. У дитини ясельного віку на основі овоскопії діагностували гіменолепідоз. Ваші дії як лікаря дитячої установи:

A. Лікування інвазованої дитини антигельмінтними препаратами;

B. Ізоляція інвазованої дитини від дитячого колективу;

C. Контроль за станом здоров'я дітей на виявлення специфічної симптоматики;

D. Проведення овоскопії у всіх дітей і обслуговуючого персоналу;

E. Всі варіанти вірні.

 

9. Школяр, 10 років, хворіє гіменолепідозом протягом 4 місяців. Незважаючи на лікування антигельмінтними препаратами, яке пройшов в стаціонарі, продовжував виділяти яйця ціп'яка. Безрезультатність лікування пояснюється найвірогідніше тим, що:

A. Карликовий ціп'як є стійким до антигельмінтиків;

B. Наявністю в кишечнику хворого гельмінтів різних генерацій;

C. При гіменолепідозі можливі зовнішня (через забруднені руки, їжу) і внутрішня аутоінвазії;

D. В + С;

E. А + В + С.

 

10. Дівчинка М., 5 років, хворіє гіменолепідозом, проживає в сільській місцевості Сумської області. Зараження найвірогідніше могло відбутися шляхом:

A. Вживання в їжу овочів, фруктів, забруднених фекаліями людини або гризунів, що містять яйця гельмінта;

B. Вживання забрудненої води яйцями гельмінта;

C. Вживання в їжу недостатньо термічно обробленої свинини;

D. Вживання в їжу недостатньо термічно обробленої яловичини;

E. Всі варіанти правильні.

 

11. Карликовий ціп'як у людини в верхніх відділах тонкої кишки проходить наступні стадії розвитку:

A. Яйце → онкосфера;

B. Яйце → онкосфера → статевозріла форма;

C. Фіна → статевозрілий ціп'як;

D. Яйце → онкосфера → цистицеркоїд;

E. Яйце → онкосфера → цистицеркоїд → статевозріла форма.

 

12. В результаті дегельмінтизації у хворого виділились яйця гельмінта овальної або округлої форми, прозорі, з двошаровою оболонкою, діаметром до 30 – 40 мкм. У центрі яйця знаходиться безбарвна онкосфера. Між оболонками яйця і онкосфери помітні довгі ниткоподібні філаменти, що відходять по 6 від кожного полюсу онкосфери. Поставте діагноз:

A. Теніоз;

B. Цистицеркоз;

C. Теніаринхоз;

D. Опісторхоз;

E. Гіменолепідоз.

 

13. В різних регіонах СНД існують певні особливості національної кухні. Так, в Закавказзі, Середній Азії шашлик готують з великих шматків яловичини, в північних районах Росії вживають струганину, у Забайкаллі – запечений в прісному тісті сирий фарш, а в деяких місцях сирий фарш подають як самостійну страву. Наслідками такого приготування і вживання їжі може бути:

A. Збереження мікроосередків інвазії і формування регіональної патології;

B. Вплив особливостей національної кухні на захворюваність людей теніаринхозом;

C. Нерівномірне поширення інвазії в межах регіону;

D. А + В + С;

E. Не впливає на епідеміологію інвазії.

 

14. У клубовій кишці 12-річного хлопчика, котрий помер від менінгіту, патологоанатом виявив в кишечнику багато гельмінтів білого кольору стрічкоподібної форми, завдовжки 1 – 4,5 см., завширшки до 0,9 см. Сколекс має 4 присоска і втяжний хоботок з одним віночком із 20 – 30 гачків. Тіло складається із 100 – 300 проглотид. Зрілі проглотиди мають мішкоподібну матку, заповнену яйцями, ширина проглотид більша, за довжину. На основі знайдених гельмінтів був поставлений посмертний діагноз:

A. Дифілоботріоз;

B. Гіменолепідоз;

C. Альвеококоз;

D. Метагонімоз;

E. Цистицеркоз.

 

15. Хлопчик, 12 років, зі слів матері скаржиться на підвищену втомлюваність, періодичні головні болі і запаморочення, погіршення пам'яті. Навіть декілька раз були епілептиформні напади. При обстеженні хлопчика лікар відмітив під час пальпації живота біль за ходом кишечника, особливо в ділянці пупка, помірно збільшену печінку. На основі клінічних симптомів з переважанням неврологічного і больового синдрому з боку кишечника лікар запідозрив гіменолепідоз. Для підтвердження діагнозу, необхідно провести:

A. Овоскопію на знаходження яєць в фекаліях;

B. Лярвоскопію на знаходження личинок в фекаліях;

C. Гельмінтоскопію фекалій;

D. Овоскопію на знаходження яєць в крові;

E. Овоскопію на знаходження зрілих проглотид в фекаліях.

 


Читайте також:

  1. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  2. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  3. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  4. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  5. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  6. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  7. I. Контроль, корекція та закріплення знань.
  8. II. Розвиток математичних знань.
  9. II. Розвиток математичних знань.
  10. II. Розвиток математичних знань.
  11. II. Розвиток математичних знань.
  12. II. Розвиток математичних знань.




Переглядів: 919

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Заняття № 29

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.