Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тематика курсу та норми затрат часу

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО ВИВЧЕННЯ дисципліни

“ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ВИХОВНОЇ РОБОТИ В ПТНЗ”

Затверджено
Науково-методичною радою
Української інженерно-педагогічної академії
Протокол № 4 від 26.02.2009

Харків 2009


УДК 37.01

Методичні вказівки до вивчення дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ” для студентів усіх інженерно-педагогічних спеціальностей / Васильєва М.П., Акімова О.М., Дацун Г.О., Лисенко С.А. – Харків: УІПА, 2009. – 65 с.

 

 

Даний навчальний матеріал рекомендується для використання у процесі проведення лекційних, семінарсько-практичних занять і організації самостійної навчально-пізнавальної діяльності студентів усіх інженерно-педагогічних спеціальностей при вивченні дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ”.

 

Рецензент: д. пед. наук, проф. Гриньова В. М.

Затверджено кафедрою
філософії і освітніх технологій
Протокол № 6 від 15.01.2009

  © Васильєва М. П., Акімова О. М., Дацун Г.О., Лисенко С. А., 2009

Зміст

ВСТУП 4

Лекція 1 8

Лекція 2 9

Лекція 3 10

Лекція 4 11

Лекція 5 12

Лекція 6 14

Лекція 7 16

Семінарсько-практичне заняття № 1 19

Семінарсько-практичне заняття № 2 25

Семінарсько-практичне заняття № 3 31

Семінарсько-практичне заняття № 4 35

Семінарсько-практичне заняття № 5 40

Семінарсько-практичне заняття № 6 44

Семінарсько-практичне заняття № 7. 48

Теми для самостійного ознайомлення 51

Питання для підготовки до іспиту 52

Додаток 1. 54

Додаток 2. 62

 

 

 


ВСТУП

Сучасні стратегічні і тактичні завдання вищої інженерно-педагогічної освіти вимагають формування професійної компетентності фахівців професійно-технічної освітньої системи. Значною мірою це залежить від їх педагогічної підготовки з дисципліни “Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ”, що передбачає активізацію пізнавальної діяльності студентів на лекційних, семінарсько-практичних заняттях і у процесі самопідготовки. У зв’язку з цим методичні вказівки щодо вивчення курсу орієнтують студентів на освоєння теоретичної та практичної підготовки з виховної діяльності.

У результаті засвоєння теоретичного складника дисципліни студенти повинні знати:сутність процесу виховання; характеристику суб’єкта виховного процесу; принципи та методи виховної роботи; класифікацію форм виховної роботи; традиційні та авторські виховні системи; мету професійного виховання, методику індивідуальної роботи з учнями; основні характеристики колективу; етапи та шляхи формування колективу; сутність та мету самоуправління; вплив сімейного виховання на розвиток особистості; шляхи формування здорового способу життя учнів; самовиховання.

Формуються ці знання в результаті навчальної діяльності на лекційних заняттях та під час самостійного вивчення тематики курсу (див. табл. 1).

Таблиця 1

Тематика курсу та норми затрат часу

(теоретична підготовка)

 

Зміст     Обсяг лекційних занять (год.) Обсяг самостійної роботи (год.)
ДФ* ЗФ* ДФ ЗФ
Модуль І. Теоретичні аспекти виховної роботи
1. Виховання як педагогічне явище. Виховання як категорія педагогіки. Фактори розвитку особистості. Виховний процес: сутність, роль та місце у процесі формування особистості. Характерні особливості виховання в ПТНЗ. Сучасні проблеми виховання   0,5
2. Виховний процес: закономірності, принципи, етапи виховного процесу. Закономірності виховного процесу. Характеристика принципів виховання. Вихованість як критерій результативності виховного процесу. Етапи процесу виховання.  
3. Методи виховання. Характеристика методу й прийому виховання. Класифікація методів виховання. Фактори, що визначають вибір методів виховання. 0,5
Зміст і форми виховання особистості. Сучасні ідеї щодо змісту виховання особистості. Зміст виховання як система. Характеристика компонентів змісту виховання. Умови ефективності виховання. Форми виховання в ПТНЗ як зовнішнє вираження виховного процесу 0,5
5. Виховні системи та школи. Сутність та етапи становлення виховних систем - - 3,5
Модуль ІІ. Методичні аспекти виховної роботи
6. Робота вихователя з батьками учнів ПТНЗ. Сім’я як чинник виховання. Зміст виховання у сім’ї. Методи виховання у сім’ї. Педагогічні умови успішного сімейного виховання. Педагогічна підтримка сім’ї з боку вихователів ПТНЗ. 0,5
7. Колектив як чинник виховання Поняття «колектив» і його значення. Види і структура колективу. Динаміка розвитку колективу. Шляхи згуртування колективу. Педагогічне керівництво колективом. 0,5
8. Система діяльності інженера-педагога Система виховної роботи ПТНЗ. Структура системи діяльності педагога-вихователя ПТНЗ 3,5
9. Мистецтво і технологія виховання Поняття “технологія виховання”. Особливості технології виховного процесу. Виховна справа як вид організації колективної діяльності. Характеристика етапів виховної справи. 0,5
  Усього

У дані методичні вказівки включено стислий конспект лекцій, зміст якого кожен студент має доповнити шляхом вивчення рекомендованої навчальної літератури, педагогічних творів та інших джерел.

За підсумками вивчення дисципліни студент повинен вміти: визначати мету виховного заходу; вибирати методи та форми виховної роботи; вміти реалізовувати особистісно-орієнтований підхід в індивідуальній роботі з учнями; застосовувати різноманіття педагогічних систем у виховній практиці; впроваджувати інноваційні методи виховання; здійснювати роботу з батьками учнів; розробляти виховні заходи.

На практичних заняттях та методами самонавчання студенти мають сформувати наступні навички: застосування отриманих знань у виховному процесі; адаптації виховних методик до обставин, що виникають; організації виховної роботи; вирішення педагогічних ситуацій; удосконалення педагогічної майстерності у виховній роботі.

Студенти також повинні були мати міцні навички комплексного характеру, а саме:

– на підставі знань щодо виховних технологій, що використовуються в ПТНЗ, здійснювати виховний процес в ПТНЗ; враховувати педагогічні умови підготовки кваліфікованих робітників у виховному процесі; формувати й реалізовувати зміст виховання в ПТНЗ; здійснювати виховну роботу в дозвільній діяльності учнів ПТНЗ;

– на підставі знань про фактори, що зумовлюють ефективність виховного процесу в ПТНЗ, здійснювати управління виховним процесом в ПТНЗ.

Орієнтиром для засвоєння практичної складової курсу може бути план семінарсько-практичних занять (див. табл. 2).

Таблиця 2

План семінарсько-практичних занять з курсу

 

Пор. № Зміст Обсяг занять (год.)
ДФ ЗФ
Модуль І. Теоретичні аспекти виховної роботи
1. Виховання як педагогічне явище. Методи педагогічного вивчення особистості. Педагогічне спостереження в практиці інженера-педагога 0,5
2. Закономірності, принципи, етапи виховного процесу. Планування виховної роботи в навчальній групі в ПТНЗ. 0,5
3. Методи виховання. Методи виховної роботи в ПТНЗ. 0,5
4. Зміст і форми виховання особистості 0,5
Модуль ІІ. Методичні аспекти виховної роботи
5. Методика роботи вихователя з батьками учнів ПТНЗ 0,5
6. Колектив як чинник виховання. Методи згуртування учнівського колективу.
7. Технологія у виховному процесі. Колективні творчі справи 0,5
Усього

Примітка. Позначка “ДФ” у таблицях 1 і 2 означає “денна форма навчання”, а “ЗФ” – “заочна форма навчання”.


Читайте також:

  1. II. Мета вивчення курсу.
  2. II. ПРОГРАМА КУРСУ
  3. Адміністративно-правові відносини та адміністративно-правові норми
  4. Адміністративно-правові норми
  5. Адміністративно-правові норми
  6. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  7. АКТУАЛЬНI ПРОБЛЕМИ І ЗАВДАННЯ КУРСУ РОЗМIЩЕННЯ ПРОДУКТИВНИХ СИЛ УКРАЇНИ
  8. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.
  9. Актуальність курсу історіософії історії України
  10. Актуальність курсу «Історіософія історії України».
  11. Анализ прямых и косвенных затрат
  12. Аналіз трудових процесів і затрат робочого часу




Переглядів: 923

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чистий прибуток при реалізації 500 дверей марки Д-1; 1000 дверей марки Д-2; 900 дверей марки Д-3. | Методика оцінювання досягнень студентів з курсу «Теорія і методика виховної роботи в ПТНЗ»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.