Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Кінця ХVІІІ – початку ХХ ст.

Українське суспільство і Захід епохи Великої французької революції. Західноукраїнські землі в планах європейської дипломатії на рубежі ХVІІІ –ХІХ ст. Україна і наполеонівські війни. Південні дворянські таємні товариства і європейський революційний процес на рубежі 1810–1820-х рр. Україна і Польське повстання 1830-1831 рр. «Українське питання» і народна дипломатія доби «Весни народів».

Українські землі в контексті «східного питання». Українське козацтво і російсько-турецькі війни 1806-1812 і 1828-1829 рр. Україна і Кримська війна 1853-1856 рр. Національно-визвольне повстання в Герцеговині і рух прогресивної громадськості в Наддніпрянщині на підтримку боротьби південних слов’ян проти турецького іга. Україна і російсько-турецька війна 1877-1878 рр.

«Українська ідея» як політичний і культурний «сепаратизм» і польська та австро-німецька «інтрига» в російській імперській свідомості. «Українське питання» в Державній думі Росії. Трактування «українського питання» в польському національному і російському визвольному рухах. Українська соціал-демократія і міжнародний соціалізм наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст. Соціально-революційна і національно-демократична еміграція з Наддніпрянської України в Західній Європі та Балканах.

Українська лінія Гартмана–Бісмарка. Ідея утворення «Київського королівства». Український чинник у геополітичних планах і політиці Австро-Угорщини, Німеччини та Росії наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.

Тематика семінарських занять

Інкорпорація українських земель до складу Російської та Австрійської імперій (кінець ХVІІІ – 40-ві рр. ХІХ ст.)

План

1. Утвердження російського централізму в Наддніпрянській Україні.

1.1. Історія утвердження російського централізму в Наддніпрянській

Україні: особливості джерельної бази та історіографії.

1.2. Адміністративно-територіальна реорганізація земель Наддніпрян- щини. Утворення намісництв, губерній і генерал-губернаторств.

1.3. Остаточна ліквідація українського козацького війська, судочинства, фінансів, церкви та міського самоврядування.

1.4. Пристосування української еліти до імперського режиму. Асимілятори і традиціоналісти.

1.5.Залучення різних верств українства до імперського суспільства.

2. Становлення австрійського панування в західноукраїнських землях.

2.1. Приєднання Східної Галичини та Північної Буковини до Австрійської імперії. Адміністративно-територіальний устрій західноукраїнських володінь Габсбургів.

2.2. Реформи освіченого абсолютизму Марії-Терезії та Йосифа ІІ і зародження династичної лояльності українських мас.

2.3.Імперська реакція періодів цісарства Леопольда ІІ, Франца і Ферди-нанда.

 


Читайте також:

  1. I. Україна з найдавніших часів до початку XX ст.
  2. Аграрна еволюція українських земель у др. пол. ХVІІ - ХVІІІст.
  3. Аграрні відносини в Україні у ХVІ - перш. пол. ХVІІІст.
  4. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  5. Адміністративні зміни кінця 18-19 ст. та утворення нових архівів
  6. Академічна філософія кінця – XIX – поч. XX ст.
  7. Архітектура Англії кінця XVIІI – 1-ї третини XIX ст.
  8. В ЕДИН ЦЪРКОВНОСЛАВЯНСКИ ТРЕБНИК ОТ ХVІІІ ВЕК
  9. В яких умовах розвивалась українська культура на початку XX ст.?
  10. Визначення допустимого часу початку входу в зону зараження (початку роботи) за заданою дозою опромінення
  11. Визначення допустимого часу початку долання зон радіоактивного забруднення (початок виходу із зони) при заданій дозі опромінення
  12. Визначення кінця титрування




Переглядів: 743

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наприкінці ХVІІІ – на початку ХХ ст. | Список рекомендованих джерел

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.