МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ПрикладТаблиця 2.4 Зведена таблиця коефіцієнтів ділової активності
Продовження таблиці 2.4
На основі аналізу показників (табл. 2.4) ділової активності підприємство можна зробити наступні висновки: відбулося збільшення коефіцієнтів оборотності активів з 1,15 до 1,56, що свідчить про підвищення ефективності використання ресурсів підприємства. Збільшення цього коефіцієнта показує, що доход на 1 грн., відбиту в активі балансу зріс з 0,15 грн. до 0,56 грн. Цей коефіцієнт варіюється в залежності від галузі, відбиваючи особливості виробничого процесу. Для підприємств гірничо-металургійного комплексу, до якого належить аналізоване підприємство підприємство, таке його значення вважається нормальним, оскільки по своїй природі металургійне виробництво має «важку» структуру (у структурі сукупних активів підприємства частка необоротних активів склала 41%); коефіцієнт оборотності дебіторської заборгованості скоротився на 0,17, що призвело до росту терміну погашення дебіторської заборгованості на 3 дні (з 82,62 до 85,85 дня) Коефіцієнт оборотності кредиторської заборгованості скоротився на 0,19, у результаті чого термін погашення кредиторської заборгованості сбільшився на 7 днів (з 106,67 до 113,23 днів); Важливим є не тільки порівняння показників оборотності дебіторської і кредиторської заборгованості зі значеннями коефіцієнтів за попередні періоди, але і порівняння цих показників між собою. Такий підхід дозволяє зіставити умови комерційного кредитування, який підприємство користається в інших фірм, з тими умовами кредитування, що підприємство надає своїм покупцям. Як випливає з розрахунків, умови, на яких підприємство одержує постачання набагато краще, ніж умови, надані підприємством своїм покупцям (тривалість обороту кредиторської заборгованості більше тривалості обороту дебіторської заборгованості). Це приводить до того, що приплив коштів від дебіторів більш інтенсивний, чим від кредиторів. Збереження такої тенденції в розрахунках дозволяє підприємству в плині визначеного часу безкоштовно користатися коштами своїх постачальників. у результаті збільшення виторгу від реалізації продукції фондовіддача збільшилася з 3,04 до 3,20 грн. По проведених розрахунках, можна сказати, що кожна гривня вкладена в основні фонди підприємства за звітний період збільшилася в 3,2 рази, тобто принесла підприємству доход у розмірі 2,2 грн, що перевищило аналогічний доход у 2009 р. на 8%. збільшення коефіцієнту оборотності запасів, свідчить про те, що підприємство вирішує даякі проблеми з реалізацією продукції, але вони в нього все ще існують. Це підтверджує, по-перше, перевищення періоду оборотності дебіторської заборгованості над періодом оборотності запасів (на 37,47 днів). Це у свою чергу приводить до вимивання коштів з виробничого процесу. А, по-друге, позитивне значення показника тривалості оборотності оборотних коштів (21 днів). Позитивним є його зниження на 9 днів. Одночасний ріст періоду оборотності дебіторської заборгованності та скорочення періоду оборотності запасов свідчать про неплатоспроможність покупців підприємства що у свою чергу призводить до вимивання коштів з виробничого процесу. У цілому показники ділової активності підприємство у 2010 р. мають позитивну тенденцію, що свідчить про підвищення ефективності основної діяльності підприємства. Рентабельність -це відносний показник, що порівнює отриманий ефект із витратами і ресурсами, використаними для його досягнення. Існує безліч коефіцієнтів рентабельності, використання кожного з який залежить від характеру оцінки ефективності фінансово-господарської діяльності підприємства. У залежності від того, з чим порівнюється обраний показник прибутку, виділяють дві групи показників рентабельності: рентабельність капіталу; рентабельність продажів. У групі рентабельність капіталу розраховується два основних показники: рентабельність активів і рентабельність власного капіталу. Показник рентабельності активів характеризує наскільки ефективне підприємство використовує свої активи для одержання прибутку, тобто який прибуток приносить кожна одиниця коштів, вкладений в активи підприємства. Він розраховується таким чином:
(2.19)
Рентабельність власного капіталу розраховується по формулі:
(2.20)
Цей коефіцієнт показує, який прибуток приносить кожна інвестована грошова одиниця капіталу. Він є основним показником, що використовується для характеристики ефективності вкладення в діяльністі того чи іншого виду підприємств. При оцінці рентабельності продажів у залежності від показників прибутку (валовий, операційної і чистий) розраховується ряд коефіцієнтів рентабельності. Валова рентабельність продаж показує ефективність виробничої діяльності і політики ціноутворення, що проводиться на підприємстві. Він розраховується таким чином:
(2.21)
Операційна рентабельність продаж є одним із кращих інструментів визначення операційної ефективності і показує здатність керівництва підприємства отримувати прибуток від діяльності до відрахування витрат, що не відносяться до операційної діяльності.
(2.22)
При оцінки рентабельності продаж у вітчизняній практиці найчастіше використовується показник чистої рентабельності реалізованої продукції. Розрахунок цього показника здійснюється по формулі:
(2.23)
Зниження показника чистої рентабельності може свідчити або про збільшення фінансових витрат на виробництво і реалізацію продукції, або про збільшення суми сплачених податкових платежів. Цей коефіцієнт показує повний вплив структури капіталу і фінансування компанії на її рентабельність. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|