МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Політична думка перехідного періодуУ ХІV -ХV ст.ст. українські землі стали здобиччю литовських, польських й угорських феодалів, турків, кримських татар. Це гальмувало розвиток української культури й соціально-політичної думки. Стихійна боротьба українського народу породила на вільних землях Нижнього Придніпров'я козацтво зі своєю військово-адміністративною організацією, державним устроєм, політичними відносинами, владою, демократією, волею, правом. В XVI-XVII ст.ст. по Україні прокочується потужна хвиля селянсько-козацьких повстань під керівництвом К.Косинського, С.Наливайка, М.Жмайла, Тараса Трясила, І.Суліми, П.Павлюка, Я.Острянина проти соціального гніта й колонізації. Ця боротьба обумовила появу національно-культурного руху, що одержав відображення в діяльності добровільних церковних об'єднань - братств. Братерства очолили рух за соціальні й національні права українського народу, розгорнули антикатолицьку пропаганду й культурно-просвітницьку діяльність. Важливе значення у формуванні й розвитку української політичної думки зіграла українська полемічна література. Зачинателем і пропагандистом її був перший ректор острозької школи Гарасим Смотрицький. Він викривав підступництво папи римського і єзуїтів, таврував ганьбою феодалів, будив почуття патріотизму й національного достоїнства українців, призивав боротися з польським й єзуїтським засиллям. Значне місце в розвитку соціально-політичної думки належить Івану Вишенському /кінець XVI-початок XVII ст./. Соціальний ідеал він малює, виходячи зі свого навчання про "щиру церкву", ідеалізуючи ранньохристиянську громаду. Але в цій соціальній утопії чітко простежується вимога соціальної рівності для всіх людей. Значний внесок у розвиток української політичної думки вніс Богдан Хмельницький. У його листах, універсалах, інших документах обґрунтовується ідея боротьби проти польських магнатів, папи Римського, уніатської церкви, за автономію України в складі Росії. Він не уявляв собі суспільного ладу без станових привілеїв, без підданих і панів. Його ідеал суспільного устрою будувався по типу Польщі: станова держава, опора якого - шляхетство на привілейоване положення якого претендувало українське козацтво, насамперед козацька старшина. Значну роль у твердженні політичних, соціально-економічних і культурних цінностей України в XVII-XVIII ст.ст. зіграла Києво-Могилянська академія, професором і ректором якої був видатний учений - Феофан Прокопович. Суть розробленої Прокоповичем теорії освіченого абсолютизму складалася в обґрунтуванні пріоритету світської влади над духовною, підпорядкуванні церкви державі, секуляризації /вилученні/ церковних і монастирських земель. Абсолютний монарх як верховний носій державної влади ставиться над всіма законами. Але на троні повинен обов'язково сидіти освічений монарх, що може забезпечити розвиток науки, мистецтва, ремесел і мануфактур.
Читайте також:
|
||||||||
|