МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Matching headings with paragraphs· Step 1. Survey the whole text. · Step 2. Look over the 8 headings given in the table. · Step 3. Skim each paragraph to identify the topic. Match the given 8 headings with the 8 paragraphs of the text:
Identifying where to find information · Step 1. Survey introductory and concluding paragraphs, and identify the core ideas of the passage. · Step 2. Skim the rest of the passage to make sure. · Step 3. Scan the text to find the correct wording of its main idea. · Step 4. Read the questions and statements to identify the idea, the topic, and the purpose, underline the key words in the question, read one question or statement at a time. A/ The main idea is what the author has in mind when s/he is writing a text. Which one of the sentences given below most closely renders the main idea of the text? 1. Economic relationships between the developed countries and ‘third world’ countries are changing, which affects the demand for English. 2. New economic superpowers will dominate the global economy. 3The economic rise of Asia’s giants is the most important story of our age. 4. Cheap communications allow many services to be carried out in distant locations. 5. One of the most notable features of globalisation has been the outsourcing of services to countries with cheaper labour costs. B/ The topic is the subject area the author chooses to bring her/his idea to the reader. Identify the main topic of the text. 1. The economic dominance of western economies. 2. Internationalization of knowledge and human resources. 3. The competitive advantage as a destination for outsourcing. 4. English in the outsourcing business. 5.China’s controlling interest in key global resources. c/ The purpose of the text is what the author wants the reader to believe in. Does the writer want you to believe that: 1. India and China are ‘planetary powers that are shaping the global biosphere’ and, if they were to consume as much per capita as Japan, would ‘require a full planet Earth to meet their needs? 2. China can overtake the USA and Germany to become the largest exporter in the world in the next 5 years? 3. The economic dominance of western economies which has existed since the industrial revolution is coming to an end? 4. Business process outsourcing (BPO) and information technology outsourcing (ITO) are a new phenomenon? 5. Governments are keen to enhance critical thinking and creativity in their populations?
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|