Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота № 10

 

1. МЕТА РОБОТИ

Навчитися розв’язувати звичайні диференційні рівняння з початковими умовами чисельними методами на ЕОМ.

 

2. ЗАВДАННЯ І ПОРЯДОК ВИКОНАННЯ

· Вивчити навчальний матеріал і підготувати відповіді на контрольні питання.

· Виписати математичну модель для задачі згідно індивідуального варіанту.

· Звести діференціальне рівняння другого порядку до системи двох рівнянь першого порядку.

· Виписати схему методу Рунге-Кутта.

 

3. КОНТРОЛЬНІ ПИТАННЯ

 

· Аналіз стійкості диференціального рівняння по Раусу-Гурвицю.

· Необхідна і достатня умова стійкості для рівнянь другого порядку.

 

5. ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ

 

Моделі, що зводяться до диференціальних рівнянь.

Інженеру дуже часто припадає зтикатися з диференціальними рівняннями при розробці нових виробів або технологічних процесів, тому що велика частина законів фізики формулюється саме у видгляді диференційних рівнянь. По суті, будь-яка задача проектування, пов'язана з розрахунком потоків енергії або прямування тіл, у кінцевому рахунку зводиться до рішення диференціальних рівнянь.

Інтерес з боку математичних моделей викликають механічні системи і системи автоматичного регулювання.

Поступальний механічний рух описується диференціальним рівнянням:

,

 

де x(t) - переміщення центру маси;

m - маса тіла;

B - коэфіцієнт опору руху;

K - постійний коефіцієнт;

f(t) - зовнішня сила.

При відсутності зовнішньої сили: .

 

Будь-яке диференціальне рівняння n-го порядку можна звести до n диференціальнихрівнянь першого порядку.

Наприклад, у диференціальному рівнянні другого порядку:

 

 

можна покласти z = dx/dt .

Тоді dz/dt = d2x/dt2 і одержуємо два рівняння першого порядку:

 

.

 

Задача Коші в цьому випадку містить дві початкові умови:

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 277

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Чисельне рішення систем звичайних диференіальних рівнянь.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.