Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Як треба задати ці умови в електронну таблицю?

Нехай наші змінні x1,x2,x3 будуть зберігатися в комірках з адресами c1,c2,c3.

Тоді в термінах адресів наша цільова функція запишеться у вигляді:

J(с1,с2) = -2*с1-6*с2+с1*с1-2*с1*с2+2*с2*с2, а обмеження запишуться у вигляді таких нерівностей:

с1+с2 <= 2 ;

-c1+2*c2 <=2 ;

c1 >= 0, c2 >= 0.

Тоді:

1 Вводиться в комірку А1 значення виразу для цільової функції:

= -2*с1-6*с2+с1*с1-2*с1*с2+2*с2*с2.

2 Вводяться обмеження в комірки А3:А4, і які-небудь початкові значення в комірки с1:с2 (можна, наприклад, нульові, якщо цільова функція не містить ділення на ці значення).

3 Виконується команда Сервіс /Пошук рішень і заповнюються параметри у вікні діалогу.

Кнопка Виконати і Вивести результат дозволяє одержати на екрані результати оптимальних параметрів, що містяться в комірках с1 і с2.

У полі введення ВСТАНОВИТИ ЦІЛЬОВУ КОМІРКУ вказується посилання на комірку з цільовою функцією, значення якої буде максимальним, мінімальним або нулем у залежності від обраного вами перемикача.

У полі введення ЗМІНЮЮЧИ КОМІРКИ вказуються комірки, що відведені під змінні цільової функції.

У полі введення ОБМЕЖЕННЯ з'являться обмеження після того, як вони будуть задані по команді ДОДАТИ. Пункт ПАРАМЕТРИ викликає вікно діалогу, у якому ви можете змінювати параметри алгоритму пошуку рішення.

Протокол рішення нашої задачі оформляється автоматично після натискання кнопки ВИКОНАТИ/РІШЕННЯ/ОК і міститься на окремому листку, що утворить закладку Звіт за результатами.

 

6. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ

 

В1. а) Одним з ефективних засобів пошуку кореня для полінома загального вигляду є метод мінімізації цільової функції, що прямує до нуля при x наближающемуся до значению шуканого кореня. Перевірити ефективність цього методу на прикладі рівняння:

x5+21x4+158x3+502x2+609x+245 = 0.

б) Вирішити задачу з В4 для випадку, коли x1 = 1, 5м.

В2. Спроектувати контейнер нового типу у формі кругового конуса без дна обсягом 1 м3. Які повинні бути геометричні характеристики контейнера, щоб його бічна поверхня була мінімальною.

 

 

D

       
   

 


H

 

 

В3. Вирішити задачу В2для випадку, коли контейнер має круглу кришку.

В4. Нехай потрібно спроектувати прямокутний контейнер, що має об’єм 1 м3, призначений для перевезення незапакованого волокна. Бажано, щоб на виготовлення таких контейнерів використовувалось якнайменше матеріалу (за умови сталості товщини стінок це означає, що площа поверхні повинна бути мінімальною), щоб він був дешевше. Щоб контейнер зручно було брати автонавантажувачем, його ширина повинна бути не менше 1,5 м.

В5.Ємність відстійника для рідких відходів повинна скласти 40000 л. Виготовляється відстійник із залізобетону товщиною 10 см. Визначити геометричні параметри відстійника, при яких на його виготовлення піде мінімальна кількість бетону.

W

 

 

H L

 

 

В6. Вирішити задачу В5, коли у відстійника є кришка.

В7. Проектується відкритий контейнер з листового матеріалу. Які повинні бути розміри контейнера якнайбільшого обсягу, якщо площа його дна не повинна перевищувати 2 і жоден із лінійних розмірів a,b,c не повинен бути більше другого більш ніж у 3 рази .

       
 
   
с
 

 

 


В8. Вирішити задачу з В4 для випадку, коли x1 = 1, 5м та контейнер не має кришки.

В9. Спроектувати контейнер у формі кругового конуса без дна обсягом 10 м3. Які повинні бути геометричні характеристики контейнера, щоб його бічна поверхня була мінімальною.

 

 

R

 

 

 


2R

 

В10. Вирішити задачу В9для випадку, коли контейнер має круглу кришку.

В11. Нехай потрібно спроектувати контейнер у формі ціліндра (бочка з кришкою), що має об’єм 15 м3, призначений для перевезення рідини. Бажано, щоб на виготовлення таких контейнерів використовувалось якнайменше матеріалу (за умови сталості товщини стінок це означає, що площа поверхні повинна бути мінімальною), щоб він був дешевше. Щоб контейнер зручно було брати автонавантажувачем, його диаметр повинна бути не менше 1,5 м.

В12.Ємність відстійника для рідких відходів повинна скласти 80000 л. Визначити геометричні параметри відстійника, при яких на його виготовлення піде мінімальна кількість бетону.

2H

 

       
 
 
   

 

 


H

L

 

 

В13. Вирішити задачу В12, коли у відстійника є кришка.

В14. Проектується відкритий контейнер з листового матеріалу. Які повинні бути розміри контейнера якнайбільшого обсягу, якщо площа його дна не повинна перевищувати 2 і лінійни розміри b/a=1/3 .

с
в
в
а

 



Читайте також:

  1. II. Умови вибору професії.
  2. VІ УМОВИ ЗАДАЧ
  3. Або зі зберігання інформації та забезпечення доступу до неї, за умови, що ця особа не могла знати про незаконність розповсюдження інформації.
  4. Автором теорії поетапного формування розумових дій є
  5. Аналітичні умови рівноваги довільної просторової системи сил
  6. Аналітичні умови рівноваги системи збіжних сил
  7. Аналітичні умови рівноваги часткових випадків систем сил
  8. Аналогічно доводиться достатність умови існування максимуму.
  9. Аналогія як умовивід
  10. Базисні умови зовнішньоекономічних договорів (контрактів) купівлі-продажу (поставки)
  11. Безпосередні умовиводи
  12. Блок 4. Умови та охорона праці.




Переглядів: 453

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ТЕМА 4. Рішення математичних моделей задач оптимізації | Педагогіка вищої школи»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.