1. При розгляді проекту закону про Державний бюджет України у Верховній Раді України використовують:
— доповідь про хід виконання Державного бюджету України у поточному бюджетному періоді;
— пояснення головних розпорядників бюджетних коштів до проекту Державного бюджету України.
Чому цього етапу бюджетного процесу потрібна ця інформація?
2. Основними предметами регулювання закону про Державний бюджет України є: загальна сума доходів, видатків та кредитування державного бюджету, граничний обсяг річного дефіциту (профіциту) державного бюджету у відповідному бюджетному періоді і державного боргу на кінець відповідного бюджетного періоду, розмір мінімальної заробітної плати на відповідний бюджетний період. На Вашу думку, чому саме ці фінансові категорії є основним предметом регулювання закону про Державний бюджет України?
3. У випадку якщо до початку нового бюджетного періоду не набрав чинності закон про Державний бюджет України, щомісячні бюджетні асигнування загального фонду Державного бюджету України сумарно не можуть перевищувати 1/12 обсягу бюджетних призначень, визначених законом про Державний бюджет України на попередній бюджетний період. Чому на Вашу думку, обов'язковою до виконання є вказане обмеження?
4. Обґрунтуйте, чому у період до набрання чинності законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період соціальні стандарти та соціальні гарантії (у тому числі прожитковий мінімум, рівень його забезпечення, мінімальна заробітна плата, надання пільг, компенсацій і гарантій населенню) у поточному бюджетному періоді застосовуються у розмірах та на умовах, що діяли у грудні попереднього бюджетного періоду, а перерахування дотацій вирівнювання з державного бюджету місцевим бюджетам та коштів, що передаються до державного бюджету з місцевих бюджетів, здійснюється відповідно до обсягів, визначених у проекті закону про Державний бюджет України, поданому Кабінетом Міністрів України до Верховної Ради України.