МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Маркетинговий менеджмент— ринкова концепція управлінняПри вивченні соціальної природи сучасного світового господарства ми вже говорили про те, що епіцентр саморегуляції світової ринкової економіки змістився від цінового механізму в бік систематичного, деталізованого наукового вивчення купівельного попиту на всіх його рівнях і управління цим попитом збоку ТНК. Після ІІ світової війни, у зв'язку з підвищенням ефективності виробництва внаслідок НТР, виробнича спроможність стала перевищувати вбираючу спроможність ринку. Різко посилилась і набула нових рис конкуренція. Конкуренція цін і витрат виробництва була відтиснута на другорядні позиції конкуренцією стратегій задоволення запитів споживача маркетинговою конкуренцією.. Ринок продавця почав стрімко перетворюватись в ринок покупця. Де призвело до зміни всієї філософії бізнесу і менеджменту. Транснаціональний бізнес став орієнтуватись на покупця, а не на виробництво. Зусилля менеджменту у виробленні стратегії фірми дещо "змістились" із сфери безпосереднього виробництва в сферу виявлення інтересів, мотивів поведінки покупців, психологічних особливостей різних груп населення. Всі напрями (аспекти) менеджменту набули маркетингової орієнтації в єдиному замкнутому циклі "виробництво —ринок — конкретний покупець — зростання прибутку" і стали функціонувати як органічна система, що має спільний план, який слугує для досягнення спільної мети (місії) фірми, підсистеми якої (функціональні підрозділи менеджменту), хоча і мають специфічні риси і свої ? власні цілі, проте підпорядковані організуючий цілі системи в цілому, її загальній спрямованості, що отримала назву: "розвиток на базі ринкової (маркетингової) концепції управління". Разом з цим процесом відбувалась еволюція поняття "маркетинг". До 40-х років термін "маркетинг" був синонімом "продажу". На той час лімітуючим чинником була здатність виробляти, а не вміння продавати. Основна увага зверталась на виробництво, на пошуки шляхів зниження витрат виробництва і підвищення продуктивності. Мало уваги приділялось розробці нової продукції. Головним завданням маркетингової діяльності було забезпечення максимуму продажів за допомогою різних методів впливу на покупця, з метою примусити його здійснити купівлю. В 60-х роках поняття "маркетинг" наповнюється новим змістом. Зрослі виробничі можливості, швидке оновлення і розширення асортименту продукції під впливом НТР, загострення конкурентної боротьби на світовому ринку призвели до того, що маркетинг почав поступово відігравати роль глобальної функції управління, що визначає весь зміст науково-виробничої та збутової діяльності компанії. Маркетингова діяльність концентрувалась на завоюванні і підтримці конкурентоспроможності на світових ринках. В цій діяльності великого значення набувають питання стратегічного планування, спрямованого на урахування вимог зарубіжних споживачів при розробці структури асортименту продукції. Більше того, глобальність маркетингу, коли на маркетингове управління покладається відповідальність за генеральне прогнозування, за створення нової продукції, за встановлення цін і вирішення інших важливих завдань, переростає в маркетингову систему управління. Ось як описує зміни змісту поняття маркетинг, що відбувались, П. Друкер: "Маркетинг не лише більш широке поняття, ніж продаж, це взагалі не спеціалізована діяльність. Маркетинг включає весь бізнес. Це бізнес, який розглядається з точки зору кінцевого результату, тобто з точки зору покупця. Відповідальність за маркетинг тому повинна пронизувати всі сфери підприємництва. Маркетинг є визначальною специфічною функцією бізнесу”. Термія "маркетинг" вже застосовується не тільки для визначення однієї з функцій управління, але й для визначення суті сучасного менеджменту в цілому, котра полягає в адаптуванні управлінських функцій до ринку, в постійному контролі проблем попиту, виробництва нових товарів і планування збуту. Змістовна сторона понять "маркетинговий менеджмент, "маркетингова спрямованість менеджменту" полягає в злитті управління виробництвом НДЦКР і збутом в єдиний процес, орієнтований на збалансованість між споживчим попитом і виробничими можливостями з позицій ринкової ситуації і тенденції її зміни. В якості висновку наведемо ще одне висловлювання К. Татеісі: "На наших очах завершується перехід від ділової активності, пов'язаної з виробництвом товарів, до такого маркетингу, котрий передбачає не просто виробництво, а максимальне задоволення всіх побажань споживача, включаючи якість товару, його вартість і спосіб доставки. Успіх компанії залежить від того, наскільки орієнтовані на ці завдання службовці компанії . Розглядаючи проблеми маркетингу, завжди потрібно пам'ятати, що в сучасній теорії менеджменту розрізняють "маркетинг, як ринкову концепцію управління фірмою та "маркетинг", як одну з функцій менеджменту, що мова може йти про маркетингове управління фірмою (або маркетингову спрямованість управління) і про управління маркетингом збутової діяльності фірми. Читайте також:
|
||||||||
|