Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Соціальна орієнтованість міжнародного менеджменту

Одна з центральних ідей філософії міжнародного менеджменту полягає у тому, що ефективність управління залежить від раціональної взаємодії між менеджментом і соціальною структурою організації суспільства. Ця ідея розвивається в площині соціальної відповідальності та етики міжнародного бізнесу.

Найбільш ефективною системою управління вважається модель, в основі якої лежить філософія спільної долі працівників фірми, акціонерів і споживачів. Суть її в тому, що інтереси працівників і споживачів так само важливі, як і інтереси акціонерів. Транснаціональні корпорації прагнуть змінити ряд традиційних стереотипів взаємовідносин праці і капіталу, зламати стіну конфронтації та антагонізму між робітниками та адміністрацією. Вони культивують відносини доброї волі і "партнерства" між менеджментом і працею шляхом раціонального управління, суть якого полягає в тому щоб надати, працівникові можливість достатньо заробляти, відчувати задоволення від своєї праці і брати участь в управлінні підприємством. Завдяки цьому досягається активізація "людського чинника", що є одним із центральних завдань діяльності керівництва.

Досвід показує, що фірми, котрі сповідують таку філософію, мають переваги (за інших рівних умов) в ефективності, якості та конкурентоспроможності. Працівники в таких фірмах:

а) розуміють проблеми фірми;

б)готові прийняти більш широку відповідальність, допомагаю чи долати перешкоди;

в) відчувають себе приналежними до організації;

г) швидко відгукуються на надані можливості;

д) впевнені, що їх особисті інтереси нерозривно пов'язані з успіхом фірми та інших осіб.

Наприклад, в корпорації "Омрон" була введена система матеріальної заінтересованості за принципом: хто сприяв зниженню будь-яких видів витрат виробництва, отримує, у відповідності зі своєю участю, премію з Доданої вартості. Окрім того, менеджмент змінив традиційні пріоритети, виражені в словах: "Більша ефективність — більша зарплата" на "Більша зарплата — більша ефективність. Іншими словами, спочатку збільшення зарплати, а потім зростання ефективності. Підвищення заробітної плати не як нагорода за добру роботу, а як стимул до її поліпшення. В результаті компанія добилась підвищення ефективності праці, зниження витрат виробництва.

Такий підхід, природно, може принести успіх і вигоди бізнесу лише за певних умов: висока насиченість ринку товарною масою і достатній рівень ефективності виробництва. За таких умов висока зарплата підвищує купівельну спроможність населення, величезна товарна маса успішно поглинається ринком, компанії отримують великі прибутки, що знову ж таки дає можливість проводити нове підвищення заробітної плати. В цьому був секрет процвітання американської промисловості після першої світової війни і цей досвід взятий нині на озброєння лідерами світового бізнесу.

Партнерство всередині корпорації досягається не лише розмірами заробітку, але й спільною власністю (частка в капіталі підприємства) і підтримкою корпоративного духу — можливістю кожного працівника особисто брати участь в розробці політики компанії. І те й інше породжує спільну заінтересованість, почуття причетності до справ фірми.

В японському бізнесі широко розповсюджені і такі принципи соціального управління як гарантування зайнятості, дружні взаємовідносини з клієнтами та співробітниками, управління на основі консенсусу. Турбота про добробут своїх працівників — це компонент внутрікорпоративної соціальної відповідальності менеджменту (бізнесу). Іншим компонентом є відповідальність перед суспільством. В сукупності вони становлять зміст соціальних програм корпорації. Матеріальною основою соціальних програм є прибутковість підприємства. Якщо підприємство не здатне вести справу прибутково, питання про соціальну відповідальність перед суспільством стає переважно академічним. Це — з одного боку. З іншого — соціальні програми повинні слугувати виживанню та успіху фірми. ТЕМА фірми "Проктер енд Гембл" так сформулював цей принцип: "Керівництво компанії зобов'язане використати весь свій талант, щоб віддавати найвищі пріоритети прибутку і розвитку. Водночас йому потрібно мати досить широкий кругозір, щоб в інтересах своєї компанії усвідомити виконання компанією будь-якого розумного очікування, яке сформувалось по відношенню до неї всередині місцевої громадськості та різних зацікавлених верств суспільства. Відкрите визнання пріоритетів і соціально відповідальна поведінка забезпечують компанії досягнення вторинних цілей. Прибутковість і розвиток ідуть пліч-о-пліч з чесним відношенням до працівників, споживачів усіх рівнів і місцевих співтовариств". Соціальна відповідальність перед суспільством з менеджерських позицій полягає, передусім, у тому, щоб відповідати на соціальні запити суспільства, побажання споживачів, в тому, щоб випускати продукцію для всякого споживача. Турбуючись про задоволення запитів споживачів, компанія надає збуту продукції — за висловленням К. Татеісі — характеру "розпродажу — всмоктування", товар сам знаходить дорогу до споживача, оскільки народився з його потреб. Торгівля йде гладко, рівно, голки не підточиш. Соціальна відповідальність менеджменту корпорацій перед суспільством реалізується і в співробітництві з місцевим населенням в таких формах як:

а) участь місцевого капіталу в розвитку дочірніх підприємств та в їх прибутках;

б) створення робочих місць;

в) передача новітньої технології;

г) вирішення екологічних проблем;

д) різноманітна благодійна діяльність та ін.

Уявлення про конкретний зміст програм корпорації, що розробляються в рамках соціальної відповідальності, ми зможемо отри-мати з прикладу фірми "Ай Бі Ем".

Програми цієї фірми включають різні форми субсидій учбовим закладам в галузі вищої та середньої спеціальної освіти, лікарням та установам культури. Фірма створила фонд послуг для місцевих співтовариств, в яких підприємства фірми знаходяться і працюють. З цього фонду надається матеріальна підтримка конкретним проектам та діям в рамках всього розмаїття соціального забезпечення, медичного обслуговування, охорони здоров'я, наукової та громадської діяльності.


Читайте також:

  1. АДМІНІСТРАТИВНА ШКОЛА МЕНЕДЖМЕНТУ (1920-1950).
  2. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття
  3. Адресна соціальна допомога
  4. Аксіологія права у структурі філософсько-правового знання. Соціальна цінність права.
  5. АКТИВИ ЯК ОБ’ЄКТ ФІНАНСОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  6. Активи як об’єкт фінансового менеджменту
  7. Аналіз зарубіжних концепцій менеджменту
  8. АНАЛІТИЧНЕ ТА КОНСАЛТИНГОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
  9. Б. Громадсько-політичний рух 60-90 рр. ХІХ ст. інтелігенції Росії та України, в центрі уваги яких був народ, селянська община та соціальна революція.
  10. Базові засади менеджменту
  11. Базові поняття системи менеджменту.
  12. Базові поняття системи менеджменту.




Переглядів: 585

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Маркетинговий менеджмент— ринкова концепція управління | Професійні та особистісні вимоги до менеджера-міжнародника

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.