МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ІІ. МЕТОДИ ПІЗНАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ЯВИЩВідповідальність Особи, винні в розповсюдженні немаркованих комп'ютерних програм, баз даних, притягаються до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 100 НМДГ (170 – 1700 грн.) з конфіскацією цих примірників комп'ютерних програм, баз даних, а при повторному порушенні протягом року – від 50 до 200 НМДГ (850 – 3400 грн.) з конфіскацією зазначених примірників (ст. 1649 КпАП). >>> Відповідно до ст. 8 Закону № 2953 здійснення діяльності з виробництва дисків без ліцензії загрожує штрафом у розмірі 200 % вартості виробленої продукції, але не менше 5000 НМДГ (85000 грн.). У такому ж розмірі (але не менше 3000 НМДГ, тобто 51000 грн.) може бути оштрафований суб'єкт підприємницької діяльності за виробництво дисків без нанесення спеціальних ідентифікаційних кодів. В окремих випадках порушення законодавства щодо розробки та використання ПЗ може призвести і до кримінальної відповідальності. Так, відповідно до ст. 176 ККУ незаконне відтворення, розповсюдження комп'ютерних програм та інше умисне порушення авторських прав, що завдало шкоди у значному розмірі, карається штрафом від 200 до 1000 НМДГ (3400–17000 грн.), виправними роботами або позбавленням волі на строк до 2 років з конфіскацією ПЗ. Ті самі дії, вчинені повторно, або які призвели до збитків у великому розмірі, караються штрафом у розмірі від 1000 до 2000 НМДГ (17000–34000 грн.) або позбавленням волі на строк від 3 до 6 років. Кримінальна відповідальність також передбачена за незаконне виготовлення, підроблення, використання або збут контрольних марок для маркування дисків (ст. 216 ККУ). Такі дії загрожують штрафом від 100 до 300 НМГД (1700–5100 грн.) або позбавленням волі на строк до 4 років.
Термін “метод” (грецьке – methodas) означає шлях до чогось. У загальному значенні метод – це засіб пізнання. Методи економічній теорії – це засоби пізнання, за допомогою яких досліджуються категорії і закони функціонування та розвитку економічних систем. Економічна система – це сукупність взаємопов’язаних та упорядкованих елементів економіки, що утворюють певну цілісність, економічну структуру суспільства. Цей шлях пізнання (метод) слід узгоджувати з об’єктивними законами розвитку дійсності. Всю систему прийомів, способів пізнання і перетворення світу вивчає наука методологія(“methodas” = шлях; “logos” = вчення). До найважливіших методів ЕТ належать: · діалектика (грецького походження і означає вміння вести спір), яка передбачає вивчення явищ і процесів економічного життя в їхньому тісному взаємозв’язку та постійному розвитку. Це загальнонауковий метод пізнання; Конкретно цей метод в ЕТ реалізується через метод наукової абстракції. · метод наукової абстракції як метод поглибленого пізнання реальних економічних явищ шляхом виокремлення основних стійких типових ознак певного явища, абстрагованих (очищених) від всього неістотного. Наприклад, для визначення такої економічної категорії, як товар, потрібно абстрагуватись (відволікатись) від розмірів, ваги, кольору та інших несуттєвих, в даному випадку, характеристик предметів, що пропонуються у магазинах, і в той же час зафіксувати властивість, що їх об'єднує: всі ці речі - продукти праці, призначені для продажу. Результатом цього методу є формування понять, економічних категорій, законів; · системний підхід –вивчення внутрішніх структурно-функціональних, причинно-наслідкових, ієрархічних прямих і зворотніх зв’язків; · метод аналізу і синтезу- аналіз – процес розкладання цілого на складові частини, кожна з яких вивчається окремо, синтез – поєднання різних елементів, сторін предмета в єдине ціле з урахування зв’язків між ними, тобто це вивчення соціально-економічних явищ як за частинами (аналіз), так і в цілому (синтез). Наприклад, співставлення економічних показників окремих молокозаводів - це аналіз, а визначення загальногалузевих результатів господарювання усієї харчової промисловості України - синтез (рис .3).
Рис. 3. Аналіз і синтез Завдяки поєднанню аналізу та синтезу забезпечується системний, комплексний підхіддо складних об’єктів дослідження, які складаються з багатьох елементів. Такі об'єкти (системи) розглядаються як комплекс взаємопов'язаних частин (підсистем), а не просто механічне об'єднання розрізнених елементів. · математичні та статистичні методи –поєднання кількісного і якісного аналізу. Якісна сторона виражає суть економічного явища, а кіьнісна – величину даної якості. Для економіста, наприклад, важливо розкрити не лише суть заробітної плати, а й визначити її величину та частку у формуванні життєвих засобів; · порівняння – використовують для визначення схожості ті відмінності господарських явищ; · метод історичного і логічного підходу, бо логічне є уявне відбиття історичного, а історичне є реальним процесом, тому співвідношення логічного й історичного представлене як співвідношення співіснування і перебігу в часі. Вони передбачають детальне вивчення соціально-економічних процесів у їх історичній послідовності, але одночасно з логічними узагальненнями, які дозволяють оцінити ці процеси в цілому та зробити загальні висновки. Вчені детально досліджували конкретний хід та особливості побудови соціалізму в XX ст. в різних країнах. Цей історичний підхід в дослідженнях дав можливість багатьом з них прийти до логічних висновків про втрату працівниками в соціалістичних країнах стимулів до праці, про неефективність економіки, існування товарних дефіцитів тощо. Кваліфіковане застосування цього методу відкриває шлях до розв’язання важливих економічних проблем сучасної України. А саме: Чому вільний (нерегульований ) ринок, який був таким ефективним за часів А. Сміта, не став і не стане панацеєю в сучасних умовах? Чому дрібнотоварне господарство, на якому трималася економіка 19 ст., не виведе Україну в число цивілізованих країн? Чому кримінальні методи роздержавлення власності, характерні для первісного нагромадження капіталу в Європі у 16-17 ст.ст., не приведуть до створення в Україні в найближчі 100 років соціально орієнтованої економіки? і т. д.; · загальнонаукові методи: індукція(лат. іnductіо - наведення) –рух думки від окремих факторів до загального висновку, тобто узагальнення; дедукція(лат. deductіо - виведення) –виведення частки із загального, шлях від загального положення до окремих висновків. Зміст індукції та дедукції виходить зі значення цих слів: окремі факти наводять на загальне (індукція), а з загального положення виводять, роблять конкретні висновки (дедукція) (рис. 4). Наприклад, факти збільшення цін на цукор, муку, крупи наводить на безрадісну думку про ріст цін в країні (індукція). В свою чергу, з загального положення про загальний ріст цін, можна вивести окремі показники підвищення споживацьких цін по кожному окремому виду продовольства (дедукція); Рис 4.Індукція та дедукція
· метод аналогії –перенесення властивості одного явища на інше; · економічний експеримент – штучне відтворення економічних процесів і явищ з метою їх вивчення за оптимально сприятливих умов та подальшого практичного впровадження (наприклад, економічні реформи). Наприклад, для перевірки ефективності нової системи оплати праці проводять її експериментальні дослідження на окремому підприємстві; · економічне моделювання – це формалізований опис (побудова моделі) економічних явищ і процесів (за допомогою математики і економетрики), який абстрактно відтворює реальну картину економічного життя. Економічні моделі можуть бути представлені у словесній (логічній), математичній, табличній і графічній формах; · графічний метод (від гр. grafo – пишу, креслю). Він ґрунтується на використанні різних креслень та малюнків – схем, таблиць, графіків та т.д. Завдяки цим інструментам забезпечуються компактність (стислість) та наочність у викладенні теоретичного матеріалу. Так, скажімо, графік зримо демонструє залежність тих чи інших величин одне від одного, наприклад, між цінами на квитки та числом кіноглядачів. Усі розглянуті методи неминуче переплітаються і застосовуються ЕТ в єдності. Головні елементи методу економічної теорії: 1) філософські і загальнонаукові принципи (розвитку, взаємодії, об’єктивності); 2) закони діалектики (закон єдності і боротьби протилежностей, закон кількісно-якісних змін; закон заперечення); 3) категорії діалектики (кількість і якість, сутність і явище, зміст і форма); 4) закони і категорії економічної теорії (закони вартості, грошового обігу; категорії – вартість, гроші, прибуток). Отже, сучасний економіст також повинен використовувати математику, статистику, моделювання процесів, постановку експериментів, дотримуючись системного підходу при пізнанні економічних явищ.
Читайте також:
|
||||||||
|