Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Формування потреб і прогнозування попиту.

Під потребою розуміють що прийняла специфічну форму певну необхідність споживання матеріальних і духовних благ відповідно до культурного рівня і особи людини або потребу в конкретних економічних ресурсах і продукції для виробничого споживання, а попит — це потреба, забезпечена купівельною спроможністю. Особливість попиту на продукцію виробничого призначення полягає в тому, що він обумовлений потребами виробничого процесу, в першу чергу, в підвищенні ефективності виробництва, зростанні об'ємів випуску продукції, економії грошових коштів і часі. Важлива простота і зручність в експлуатації продукції, її транспортуємість і якнайменша потреба в складських приміщеннях, можливість ремонту і модифікації, забезпечення сервісу, безпека при обслуговуванні і ін. Попит на товари промислового призначення є слабкооеластичним, тобто підвищення цін на товари не веде до зниження їх закупівель підприємствами.

При введенні товарів на ринок головною орієнтацією маркетингової діяльності підприємства є потреби і купівельна спроможність споживачів. Тому головний елемент ринкових досліджень — попит. Для заняття міцного положення на ринку підприємство повинне розглядати що випускаються їм товари і пропоновані послуги як засоби задоволення кінцевих потреб споживачів з урахуванням їх фінансових можливостей. В цьому виявляється головна особливість маркетингу — початком руху товарів від виробника до споживача вважають безпосередньо споживання. І тому вивчення ринку починають з формування комплексу потреб, задовольнити які збирається підприємство.

Однією з найважливіших кількісних характеристик кон'юнктури ринку є можливий об'єм реалізації товару за певних умов, що відображає місткість ринку, яка може бути обмежений попитом або пропозицією і визначається в розрізі ринків локальних товарів. При прогнозуванні місткості ринку хімічної продукції даний показник оцінюють по попиту шляхом аналізу наступної групи чинників: якісні і кількісні межі сегментів цільових споживачів, рівні споживання і місткості сегментів, насиченість ринку, фізичний і моральний знос товару, що знаходиться у споживача, альтернативні форми задоволення потреб, еластичність попиту за цінами і доходами.

Методи аналізу вищеперелічених чинників залежать від характеру кінцевого використовування товару. Продукція хімічних підприємств представлена на ринках товарів виробничого і споживацького призначення. На величину попиту в хімічних товарах надають нерівноцінну і різноспрямовану дію особливості їх споживання, такі як обширна номенклатура і взаємозамінність окремих видів, постійне розширення і оновлення асортименту, різноманітні форми і області використовування. Місткість ринку товарів виробничого призначення у вирішальному ступені залежить від темпів зростання і технічного рівня підприємств-споживачів, ступені їх підготовленості до ефективного упровадження нових видів хімічної сировини і матеріалів. Якщо для ринків товарів виробничого призначення основні характеристики (число підприємств-споживачів, нормативи використовування ресурсів і ін.) мають відносно стабільний характер, то для ринків товарів споживацького призначення визначення базових параметрів частіше за все вимагає додаткових маркетингових досліджень.

Прогнозування попиту проводять з метою виявлення перспективних вимог до споживацьких властивостей продукції, до ціни майбутніх виробів і визначення величини попиту. Загальна схема організації робіт по прогнозуванню попиту методами так званих польових досліджень така. Перш за все слід виявити всіх потенційних споживачів і розділити їх на групи традиційних і нетрадиційних споживачів. Безпосередньо від конкретних споживачів потрібно отримати якнайповнішу інформацію про попит або методом вибіркового інтерв'ююча (особисто або по телефону), або анкетуванням поштою у міру надходження інформації від споживачів. Її обробляють по чотирьох основних напрямах:

· узагальнюють дані про зауваження і пропозиції по поліпшенню продукції, що знаходиться в експлуатації;

· аналізують інформацію про вимоги споживачів до технічних характеристик виробів, а також до рівня післяпродажного обслуговування;

· узагальнюють інформацію про вимоги до ціни;

· визначають заявлену кількісну потребу в товарах і перспективних зразках, що випускаються.

При прогнозуванні попиту особливо важливо зібрати інформацію від споживачів про передбачувану появу або розробку ними нових кінцевих продуктів, виробництво яких може створити попит на нові матеріали або устаткування

Окрім результатів спеціальних спостережень, організовуваних для вивчення попиту, джерелами інформації можуть бути також дані демографічної статистики, статистики бюджетів сімей, зведення оперативного і бухгалтерського обліку в каналах торгівлі, сервісного обслуговування і ін., економічні показники перспективного розвитку основних споживачів у сфері матеріального виробництва, науково-технічні, економічні, соціальні, зовнішньоекономічні і інші прогнози.


Читайте також:

  1. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  2. Аварійне та довгострокове прогнозування хімічної обстановки
  3. АДАПТОВАНА ДО РИНКУ СИСТЕМА ФОРМУВАННЯ (НАБОРУ) ОКРЕМИХ КАТЕГОРІЙ ПЕРСОНАЛУ. ВІДБІР ТА НАЙМАННЯ НА РОБОТУ ПРАЦІВНИКІВ ФІРМИ
  4. Алгоритм формування комплексу маркетингових комунікацій
  5. Алгоритм формування потенціалу Ф2
  6. Алгоритм формування статутного фонду банку
  7. Альтернативні джерела формування підприємницького капіталу
  8. Аналіз ефективності формування та використання банківських ресурсів
  9. АНАЛІЗ ОБОРОТНИХ АКТИВІВ ЗА ДЖЕРЕЛАМИ ЇХ ФОРМУВАННЯ
  10. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз руху та ефективності формування грошових потоків




Переглядів: 1047

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Прогнозування товарного ринку. | Сегментація ринку і позиціонування товару.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.