Лекція 1. Категорійно-понятійний апарат та системний підхід у безпеці життєдіяльності, таксономія небезпек
Мета – ознайомлення з особливостями організації безпеки життєдіяльності.
Завдання– визначення мети, задач, предмету курсу «Безпека життєдіяльності».
Очікувані результати – розуміння студентами місця безпеки життєдіяльності в повсякденному житті.
План лекційного заняття:
Ø Предмет, завдання і мета дисципліни «Безпека життєдіяльності». Структура курсу.
Ø Основні поняття і терміни: життєдіяльність, безпека, небезпека, прихована небезпека, реалізована небезпека, ризик, прийнятий ризик, небезпечні та шкідливі фактори, потенціал фактора, системний підхід, закон емерджентності.
Ø Аксіоми безпеки життєдіяльності. Методологічні основи безпеки життєдіяльності.
Ø Системний аналіз та системний підхід в БЖД. Правило емерджентності.
Ø Номенклатура, таксономія, ідентифікація та квантифікація небезпек.
Методи аналізу небезпек системи “людина - машина - навколишне середовище”
Мета роботи: ознайомитися зі змістом і сутністю основних понять і термінів, якими оперує безпека життєдіяльності та засвоїти методику якісного аналізу небезпек.