МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Базові знання, вміння, навички, необхідні для вивчення теми (міждисциплінарна інтеграція)Студенти мають знати з курсів біології та анатомії, що система сполучних систем в організмі виконує інтегративну функцію, об`єднуючи всі тканини в єдине ціле, складається з клітин та міжклітинної речовини.
Завдання для самостійної праці під час підготовки до заняття 4.1. Перелік основних термінів, параметрів, характеристик, які повинен засвоїти студент при підготовці до заняття:
4.2. Теоретичні питання до заняття:
1. Загальна характеристика сполучних тканин, поняття про клітини та міжклітинну речовину.
4.3. Практичні роботи (завдання), які виконуються на занятті: 1. За встановленою формою проводиться вивчення та замалювання препаратів: а) пухка волокниста сполучна тканина (плівковий препарат); забарвлення залізним гематоксиліном; об. 40, ок.7; б) щільна оформлена сполучна тканина (сухожилля); забарвлення гематоксиліном та еозином;об. 40, ок. 7; в) ретикулярна тканина строми лімфатичного вузла; забарвлення гематоксиліном та еозином; об. 40, ок.7; г) біла жирова тканина; забарвлення суданом III; об.40, ок.7. 2. Проводиться вивчення: - демонстраційних препаратів: а) Еластична зв’язка; забарвлення гематоксиліном та пікрофуксином; об.8, ок. 7; б) Тканинні базофіли; забарвлення азур II-еозином; об. 40, ок. 7.
- електронних мікрофотографій: Рис.190-192. (Алмазов И. В., Сутулов Л. С. Атлас по гистологии и эмбриологии. - М.: Медицина, 1978.- 618 с.).
3. Зробити відповідні позначення на схемах у альбомі.
Зміст теми:
Волокниста сполучна тканина складається з клітин і міжклітинної речовини, що у свою чергу утворена волокнами (коллагеновими, еластичними і ретикулярними) та основною речовиною. У залежності від співвідношення клітин, волокон та аморфної речовини волокниста сполучна тканина поділяється на пухку і щільну. Пухка тканина містить невелику кількість волокон, багато аморфної речовини і клітин. Входить до складу оболонок трубчастих органів, утворює строму паренхіматозних органів. Щільна сполучна тканина має багато волокнистих структур. У залежності від розташування волокон поділяється на оформлену і неоформлену. В оформленій тканині волокна утворюють паралельні пучки (сухожилля,зв'язки). У неоформленій волокна не мають визначеної орієнтації (сітчастий шар дерми).
Фібробласти– це клітини, які синтезують волокна та аморфну речовину сполучної тканини. Види фібробластів: 1) Юні (малоспеціалізовані) фібробласти. Містять багато вільних рибосом. Здатні до поділу. 2) Зрілі фібробласти - це великі клітини з відростками. У цитоплазмі добре розвинута гранулярна ендоплазматична сітка і комплекс Гольджі. Вони синтезують волокна та аморфну речовину сполучної тканини. 3) Фіброцити - це кінцева (дефінітивна) форма розвитку фібробластів. Містять мало органел. Синтез речовин знижений. Макрофаги - мають велике значення для імунітету. Вони мають високу здатність до фагоцитозу (здатні захоплювати чужорідні частинки – антигени і розщеплювати їх до молекул). У цитоплазмі мають багато лізосом, фагосом. Макрофаги розвиваються з моноцитів крові. Плазмоцити (плазматичні клітини) - це клітини невеликих розмірів. У цитоплазмі добре розвинута гранулярна ендоплазматична сітка. Функція – синтез імуноглобулінів (антитіл). Вони розвиваються з В-лімфоцитів. Тканинні базофіли( тучні клітини) у цитоплазмі мають базофільні гранули. У гранулах міститься гепарин, гістамін. Гепарин зменшує згортання крові (антикоагулянт). Гістамін розширює кровоносні судини, підвищує їх проникність; виділяється з клітин при алергії. Адипоцити (жирові клітини) мають округлу форму, у центрі знаходиться велика крапля жиру. Плоске ядро й органели знаходяться на периферії клітини. Пігментоцити(меланоцити) –у цитоплазмі містять пігмент меланін. Розвиваються з нервового гребеня.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
|