Цінова ЕП-чутливість споживачів до зміни цін на продукцію. Вона вимір-я коефіцієнтом еластичності (КЕ), який показує, як відносна зміна ціни (∆ Р⁄Р) спричинює відносну зміну величини попиту (∆ Х⁄Х). КЕ=(∆ Х⁄Х)/(∆ Р⁄Р), де ∆ Х та ∆ P - відповідно зміна ціни та попиту; Х та Р - початкові знач-я ціни та попиту. КЕ > 1 Еласт-й чи відносно еласт-й попит, КЕ=1 Одинична елас-тичність попиту, КЕ < 1 Нееласт-й чи відносно не-еласт-й попит. Крім названої, розрізняють також перехресну ЕП (КЕП) і таку, яка визнач-я рівнем доходів споживачів (КЕД). 1шу можна розрахувати за формулою: КЕП =(∆ Ха⁄Ха)/(∆ Рb⁄Рb), де ∆Ха та Ха - відповідно відносна зміна обсягів продажу та початкове їх знач-я стосовно товару а. ∆Рb та Рb - відповідно відносна зміна ціни та початкова ціна товару b. Якщо КЕП >1 - продукти взаємозамінні, КЕП <1 - продукти взаємодоповнювані, КЕП =1 - продукти не замін-ь один одного, між ними немає конкурентного співвідношу-я. ЕД залежно від рівня доходів споживачів визнач-ь за формулою: КЕД=(∆ Х⁄Х)/(∆ C⁄C), де ∆Х та Х - відповідно відносна зміна та початкове знач-я обсягів продажу; ∆С та С - відповідно відносна зміна та поч-ве знач-я доходів споживачів. Якщо КЕД <1-попит нееласт, тобто зменш-я за збільш-я доходів (товари низької якості). За КЕД >1 попит буде еласт, тобто таким, що збільш-я у разі зрост-я доходів (товари високої якості).
Цін еласт-ь попиту (ЦЕП),сутн-ь,методи визнач
ЦЕП-чутливість споживачів до зміни цін на продукцію. Вона вимір-ся коефіцієнтом еластич-і (КЕ), який показує, як відносна зміна ціни (∆ Р⁄Р) спричинює відносну зміну величини попиту (∆ Х⁄Х). КЕ=(∆ Х⁄Х)/(∆ Р⁄Р), де ∆ Х та ∆ P-відповідно зміна ціни та попиту; Х та Р – почат-і знач-я ціни та попиту. Значення КЕ можуть змінюватись від 0 до ∞. Якщо КЕ=0, то попит не змін-я за будь-якої зміни ціни (абсолютно нееласт-ий попит). Якщо КЕ→∞, то навіть незначне збільш-я ціни може призвести до зниж-я попиту. У загальному випадку за нееластичного попиту КЕ завжди менший від 1, за еластичного - більший.