Показники якості цінних паперів. Наведемо приклади прийнятих у міжнародній практиці показників для якісної оцінки цінних паперів і стану ринку.
Коефіцієнт «ціна/прибуток» – Р/Е («Prise\Earning Ratio») – розраховується як відношення ринкової ціни акції до прибутку, що припадає на одну акцію.
Прибутковість по дивідендах («Dividend yield») – розраховується як відношення річного дивіденду, що припадає на одну акцію (у грошовому вираженні), до середньої ринкової ціни акції.
Коефіцієнт «ринкова ціна/балансова вартість акції» («Market to Book Ratio») – розраховується як відношення ринкового курсу акції до оцінки, по якій вона враховується по бухгалтерському обліку підприємства.
Коефіцієнт «продукція/цінні папери» – характеризує продукцію (у натуральному виразі), вироблену на одну грошову одиницю вартості акцій, випущених підприємством.
Коефіцієнт «ресурси/цінні папери» – характеризує кількість ресурсів, що припадають на одну грошову одиницю акцій, випущених компанією.
Питання для самоконтролю:
1. Предмет та завдання статистики цінних паперів.
2. Види цінних паперів та їх функції.
3. Інформаційне забезпечення статистики цінних паперів.
4. Система статистичних показників цінних паперів.
5. Показники обсягу та структури операцій з цінними паперами.
6. Показники статистики емітентів та інвестиційної діяльності.
7. Оцінка цінних паперів та розрахунок їх дохідності.
Тема 6. Ціноутворення на фінансовому ринку та його статистичне дослідження
1. Класифікація цін на фінансовому ринку та організація їх статистичного дослідження
2. Завдання і система показників статистики цін
3. Оцінка рівня інфляції та її вплив на економічні показники
4. Методи та специфіка ціноутворення на фінансовому ринку (самостійна робота)