Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Роль психологічних впливів і стратегій у вихованні

Психологічні впливи дають змогу педагогові проника­ти у дію найпотаємніших механізмів психіки людини, управляти дитиною навіть усупереч її бажанням. Психо­логічний вплив передбачає, що одна людина намагається підтримати, схвалити, прийняти (скоригувати) поведінку іншої. Психологічна взаємодія можлива завдяки фізично­му контакту, передавальному імпульсу руху (наприклад, фізичний дотик тощо), а також повідомленню інформації, наділеної певним сенсом (дистантна психологічна взаємо­дія). Результат психологічного впливу проявляється у змі­ні емоційних станів, поведінки людини.

Психологічна взаємодія здійснюється відповідно до та­ких стратегій:

1) об'єктна (реактивна) стратегія психологічної взаємо­
дії. Вибір її пов'язаний з трактуванням психіки людини як
пасивного об'єкта і продукту впливу;

2)маніпулятивна стратегія психологічного впливу. Для цієї стратегії теж характерний погляд на дитину як на пасивний об'єкт. Вона ґрунтується на навіюванні (це необхідно зробити), придушенні сумління як внутрішньо­го цензора і прагненні до саморозвитку;

3)розвивальна (діалогічна) стратегія психологічного впливу. її основою є віра в конструктивне, активне начало дитини, опора на неповторність та унікальність особисто­сті (особистісний підхід у взаємодії педагогів і вихован­ців). Тільки у рівноправному діалозі з дитиною передають­ся реальний настрій, емоційна відвертість, співбуття. Зав­дяки цьому у педагога та учня створюється однаковий емоційний стан, формуються ідентичні прагнення.

Співпраця вчителя і учнів будується на принципах дові­ри, віри у найкраще і творче начало в іншому. За спостере­женням психологів, особливу функцію впливу на дитину здійснюють оцінки. Позитивні оцінки підкреслюють дося­гнення, підбадьорюють, стимулюючи особистісне зростан­ня. Відсутність оцінок здійснює протилежний вплив, є най­гіршою. Якщо при цьому вчитель одних дітей оцінює, а ін­ших — ні, то це дезорганізовує окремих учнів, провокує невпевненість, пригноблює активність, уповільнює особистісний розвиток дітей. Крім того, це свідчить про неоднако­ве ставлення педагогів до дітей, невміння виявляти до них чуйність, розуміти їх.

Розвивальна стратегія виховання ефективна, якщо пе­дагог враховує вікові та індивідуальні особливості дітей. Завдяки цьому він зможе уникнути помилок у вихованні: використовувати яскраві приклади, не моралізувати; пе­реконувати, але не змушувати; рідше вдаватися до пока­рання; розвивати мотиви поведінки; впливати на дитину за мінімальної емоційної напруженості.

Сформовані критерії вихованості, ефективний вихов­ний вплив проявляються у позитивних зрушеннях у пове­дінці вихованця, його інтересі до спілкування з педагогом, схваленні виховного впливу, творчому розвитку принци­пів, ідей, цінностей виховного впливу.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. А.1.4. Визначення кількості технічних впливів
  3. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  4. Аналіз ризику при різних співвідношеннях імовірного прибутку і стратегій виробництва
  5. Анатомо-фізіологічні механізми безпеки і захисту людини від впливів негативно діючих факторів.
  6. Варіанти акультураційних стратегій
  7. Варіанти ігрових вправ соціально-психологічних тренінгів
  8. Взаємодія педагогів та батьків у вихованні толерантності учнів.
  9. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді.
  10. Вибір стратегій маркетингових комунікацій залежно від етапу ЖЦТ
  11. Вибір стратегій. Склад факторів , що враховуються при виборі стратегії.
  12. Вивчення психологічних особливостей сенсомоторної та мисленнєвої діяльності школяра




Переглядів: 1899

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виховний вплив | Особистісна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.