Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Роль психологічних впливів і стратегій у вихованні

Психологічні впливи дають змогу педагогові проника­ти у дію найпотаємніших механізмів психіки людини, управляти дитиною навіть усупереч її бажанням. Психо­логічний вплив передбачає, що одна людина намагається підтримати, схвалити, прийняти (скоригувати) поведінку іншої. Психологічна взаємодія можлива завдяки фізично­му контакту, передавальному імпульсу руху (наприклад, фізичний дотик тощо), а також повідомленню інформації, наділеної певним сенсом (дистантна психологічна взаємо­дія). Результат психологічного впливу проявляється у змі­ні емоційних станів, поведінки людини.

Психологічна взаємодія здійснюється відповідно до та­ких стратегій:

1) об'єктна (реактивна) стратегія психологічної взаємо­
дії. Вибір її пов'язаний з трактуванням психіки людини як
пасивного об'єкта і продукту впливу;

2)маніпулятивна стратегія психологічного впливу. Для цієї стратегії теж характерний погляд на дитину як на пасивний об'єкт. Вона ґрунтується на навіюванні (це необхідно зробити), придушенні сумління як внутрішньо­го цензора і прагненні до саморозвитку;

3)розвивальна (діалогічна) стратегія психологічного впливу. її основою є віра в конструктивне, активне начало дитини, опора на неповторність та унікальність особисто­сті (особистісний підхід у взаємодії педагогів і вихован­ців). Тільки у рівноправному діалозі з дитиною передають­ся реальний настрій, емоційна відвертість, співбуття. Зав­дяки цьому у педагога та учня створюється однаковий емоційний стан, формуються ідентичні прагнення.

Співпраця вчителя і учнів будується на принципах дові­ри, віри у найкраще і творче начало в іншому. За спостере­женням психологів, особливу функцію впливу на дитину здійснюють оцінки. Позитивні оцінки підкреслюють дося­гнення, підбадьорюють, стимулюючи особистісне зростан­ня. Відсутність оцінок здійснює протилежний вплив, є най­гіршою. Якщо при цьому вчитель одних дітей оцінює, а ін­ших — ні, то це дезорганізовує окремих учнів, провокує невпевненість, пригноблює активність, уповільнює особистісний розвиток дітей. Крім того, це свідчить про неоднако­ве ставлення педагогів до дітей, невміння виявляти до них чуйність, розуміти їх.

Розвивальна стратегія виховання ефективна, якщо пе­дагог враховує вікові та індивідуальні особливості дітей. Завдяки цьому він зможе уникнути помилок у вихованні: використовувати яскраві приклади, не моралізувати; пе­реконувати, але не змушувати; рідше вдаватися до пока­рання; розвивати мотиви поведінки; впливати на дитину за мінімальної емоційної напруженості.

Сформовані критерії вихованості, ефективний вихов­ний вплив проявляються у позитивних зрушеннях у пове­дінці вихованця, його інтересі до спілкування з педагогом, схваленні виховного впливу, творчому розвитку принци­пів, ідей, цінностей виховного впливу.

 


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. А.1.4. Визначення кількості технічних впливів
  3. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  4. Аналіз ризику при різних співвідношеннях імовірного прибутку і стратегій виробництва
  5. Анатомо-фізіологічні механізми безпеки і захисту людини від впливів негативно діючих факторів.
  6. Варіанти акультураційних стратегій
  7. Варіанти ігрових вправ соціально-психологічних тренінгів
  8. Взаємодія педагогів та батьків у вихованні толерантності учнів.
  9. Взаємодія школи і сім'ї у вихованні дітей та молоді.
  10. Вибір стратегій маркетингових комунікацій залежно від етапу ЖЦТ
  11. Вибір стратегій. Склад факторів , що враховуються при виборі стратегії.
  12. Вивчення психологічних особливостей сенсомоторної та мисленнєвої діяльності школяра




Переглядів: 1964

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виховний вплив | Особистісна

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.019 сек.