Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вартість підприємства

Позиція підприємства на ринку цінних паперів

Тема 7. Аналіз позиції підприємства на ринку цінних паперів. Оцінка вартості підприємства

 

 

Ринкова оцінка підприємства проводиться з допомогою показників, які відображені у фінансовій звітності підприємства (зокрема у розділі ІІІ Звіту про фінансові результати «Розрахунок показників прибутковості акцій»), а також за даними про ринкову вартість акцій підприємства. Очевидно, що для підприємств які не є акціонерними товариствами, чи акції яких не котируються на біржі розрахунок таких показників неможливий і оцінку їх вартості потрібно проводити іншими методами.

Для оцінки позиції підприємства на ринку цінних паперів існує ряд показників:

1) Дохiд на акцію – відображає скiльки чистого прибутку припадае на одну просту акцію (відображається в звіті про фінансові езультати);

2) Дивiденд на акцію - сума оголошених дивiдендiв, що припадас на одну акцію.

3) Дивiдендний вихiд

Дв = Да / Va (7.1)

Де Да – дивіденд на акцію; Va – дохід на акцію.

4) Коефіцієнт котирування акцій показує відношення ринкової ціни акції до номінальної

Кка = Цра / Цна (7.2)

Де, Цра – ринкова ціна акції (за даними котирування акцій на біржі); Цна – номінальна вартість акції (Цна – статутний капітал / кількість акцій).

5. Коефіцієнт ціни акції

Кца = Цра / Да (7.3)

Відображає інвестицiйну привабливiсть акцii та умовний термiн окупностi поточної вартостi акцii. Темпи пiдвищення ринковоi цiни мають випереджати темпи збiльшення дохідності.

6. Дивiдендна дохiднiсть акцii:

Дд = Да / Цра (7.4)

Даний показник відображає поточну рентабельнiсть iнвестованого в акцiю капiталу. Позитивним є його збiльшення за умов одночасного збiльшення ринковоi цiни акцii.

7. Ринкова ціна підприємства розраховується як :

Црп = Цра * N (7.5)

Де Цра – ринкова ціна акції; N – кількість акцій.

 

 

Оцінка вартості підприємства, його майна належить до найскладніших питань фінансового аналіу. Особливо відзначаються оцінка вартості підприємства як цілісного майнового комплексу та оцінка корпоративних прав суб’єкта господарювання, якщо дані права не котируються на біржі. Хоча вартість підприємства інколи може дорівнювати ринковій вартості його активів, слід розуміти, що ці поняття є різними. У першому випадку йдеться насамперед про вартість, що може бути створена в результаті функціонування бізнесу.

Необхідність оцінки вартості підприємства виникає в основному у таких випадках:

- під час інвестиційного аналізу у ході прийняття рішень про доцільність інвестування коштів у те чи інше підприємство, у т. ч. при здійсненні операцій M&A (поглинання і приєднання);

- у ході реорганізації підприємства (мета оцінки — визначення бази для складання передавального чи розподільного балансу, а також для встановлення пропорцій обміну корпоративних прав);

- у разі банкрутства та ліквідації підприємства (оцінка проводиться з метою визначення вартості ліквідаційної маси);

- у разі продажу підприємства як цілісного майнового комплексу (мета оцінки — визначення реальної ціни продажу майна);

- у разі застави майна та при визначенні кредитоспроможності підприємства (мета оцінки — визначити реальну вартість кредитного забезпечення);

- у процесі санаційного аудиту при визначенні санаційної спроможності (оцінка вартості майна проводиться з метою розрахунку ефективності санації);

- під час приватизації державних підприємств (метою оцінки є визначення початкової ціни продажу об’єкта приватизації).

Загальноприйнятими є три методичні підходи до оцінки вартості підприємства:

- заснований на оцінці потенційних доходів підприємства;

- майновий (витратний);

- ринковий.

Оцінка вартості підприємства з використанням доходного підходу ґрунтується на визначенні теперішньої вартості очікуваних майбутніх вигод (доходів, грошових потоків) від володіння корпоративними правами підприємства. В основі підходу лежить теза, що метою вкладання капіталу інвестором у купівлю підприємства передусім є отримання стабільних доходів. У рамках цього підходу виокремлюють два основні методи:

- дисконтування грошових потоків (дисконтування Cash-flow(DCF));

- визначення капіталізованої вартості доходів.

Згідно з майновим підходом вартість підприємства розраховується як сума вартостей усіх активів (основних засобів, запасів, вимог, нематеріальних активів тощо), що складають цілісний майновий комплекс, за мінусом зобов’язань. Основним джерелом інформації за даного підходу є баланс підприємства.У рамках цього підходу розрізняють такі основні методи:

- оцінка за відновною вартістю активів (витратний підхід);

- метод розрахунку чистих активів;

- розрахунок ліквідаційної вартості.

Ринковий підхід передбачає розрахунок вартості підприємства на основі результатів його зіставлення з іншими бізнес-аналогами. Основними джерелами інформації при застосуванні цього підходу є фондові біржі та позабіржові торговельні системи, на яких мають обіг права власності на подібний бізнес, дані фінансової звітності підприємств-аналогів, а також інформація про попередні транзакції з корпоративними правами на той бізнес, який оцінюється. рамках ринкового підходу найвживанішими методами вважаються методи:

- зіставлення мультиплікаторів;

- порівняння продажів (транзакцій).

Метод зіставлення мультиплікаторів дає змогу оцінити вартість підприємств на основі зіставлення значень окремих показників аналогічних підприємств. Метод ґрунтується на твердженні про рівність окремих мультиплікаторів, розрахованих для підприємств-аналогів.

Алгоритм розрахунку ринкової вартості підприємства за цим методом є таким:

ВПм = По*М, (7.6)

де ВПм — вартість підприємства, розрахована на основі зіставлення мультиплікаторів; По — значення показника, що порівнюється (чиста виручка, прибуток, CF тощо), на оцінюваному підприємстві; М — мультиплікатор (розраховується з використанням даних підприємства-аналога, ринкова ціна якого відома).

Як мультиплікатори здебільшого використовують такі показники:

1. Мультиплікатор Ціна / Чистий прибуток (Р/Е)

Р/Е = Црп / ЧП (7.7)

Де, ЧП – чистий прибуток, Црп – ринкова ціна підприємства.

2. Мультиплікатор Ціна / прибуток до оподаткування (Р/ЕВТ):

Р/ЕВТ = Црп / Пдо (7.8)

Де Пдо – прибуток до оподаткування.

Використовується для порівняння підприємств, які мають різні умови оподаткування.

3. Мультиплікатор Ціна / чистий грошовий потік (Р/CF)

Р/CF = Црп / CF (7.9)

Де CF – показник Cash flow (чистий прибуток + амортизація).

Даний показник доречний коли підприємство має низький чистий прибуток порівняно з амортизацією.

4. Мультиплікатор Ціна / грошовий потік до оподаткування (P/PTCF)

P/PTCF = Црп / (ЧП + А + ПП) (7.10)

Де ЧП – чистий прибуток; А – амортизація; ПП – податок на прибуток.

5. Мультиплікатор Ціна / Прибуток до оподаткування і сплати відсотків (P /EBIT)

P /EBIT = Црп / (ЧП + ПП + ФВ - ФД) (7.11)

Де, ЧП – чистий прибуток, ПП – податок на прибуток, ФВ – фінансові витрати, ФД – фінансові доходи.

6. Мультиплікатор Ціна / Прибуток до сплати податків, відсотків по кредитах та амортизаційних відрахувань(P /EBDIT)

P /EBDIT = Црп / (ЧП + ПП + ФВ – ФД +А) (7.12)

Де А – амотизація.

7. Мультиплікатор Ціна / Балансова вартість підприємства (P/BV)

P/BV = Црп / ВК (7.13)

8. Мультиплікатор Ціна / Чистий дохід від реалізації (Р/VD)

Р/VD = Црп / Vp (7.14)

Де Vp – чиста виручка.


Читайте також:

  1. IV група- показники надійності підприємства
  2. IV. Вартість знака для товарів і послуг та фірмового найменування
  3. IV. ТИМЧАСОВА ВАРТІСТЬ ГРОШЕЙ
  4. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  5. V теорія граничної корисності визначає вартість товарів ступенем корисності останньої одиниці товару для споживача.
  6. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Автопідприємства вантажних автомобілів
  9. Адміністративно-правовий статус торговельного підприємства
  10. Активами торговельного підприємства
  11. Активи підприємства, їх кругооборот і оборот
  12. Альтернативна вартість і незворотні витрати




Переглядів: 1398

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Платоспроможність підприємства | Інтегральна оцiнка iнвестицiйноi привабливостi пiдприємств

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.