Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Підходи до класифікації компетентностей

Автор Запропонована класифікація
1. МОН України [82] Предметні, міжпредметні та ключові.
2. Рада Європи [159] 1.«Надпредметні» («транс» або «міжпредметні») компетентності – їх часто називають «базовими» або «ключовими»; 2.Загальнопредметні компетентності – їх набуває учень упродовж вивчення того або іншого предмета протягом усього навчання у школі; 3.Спеціально-предметні – ті компетентності, яких учень набуває під час вивчення певного предмета протягом конкретного навчального року.
3. В. Байденко [12] Професійні (професійно-орієнтовані), загальні (ключові, базові, універсальні, транспредметні, метапрофесійні, переносимі, надпрофесійні, ядерні і т.д.), академічні.
4. В.Лєбєдєв [123] Загальні метапредметні (для всіх предметів), міжпредметні (для циклу предметів) та предметні (для кожного окремого предмета)
5. А.Хуторський[241] Ключові; загально предметні; предметні

На основі аналізу даних, наведених у таблиці, можна говорити, що одностайної думки серед вчених немає, як до кількості, так і до видів компетентностей. У своїх дослідженнях ми будемо спиратися на трьохрівневу ієрархію компетентностей, яку пропонує МОН України у загальних критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти [82]. В цьому документі зазначається, що вчителям доцільно дотримуватися поділу компетентностей на предметні, міжпредметні та ключові. Також акцентується увага на предмети, які сприяють формуванню цих компетентностей. До ключових компетентностей були віднесені наступні: вміння вчитися, здоров’язберігаюча, загальнокультурна (комунікативна), соціально-трудова, інформаційна. Сфери виявлення та види діяльності в межах цих компетентностей наведено у Додатку А.1.

Отже, системний аналіз наукових підходів до визначення базових понять дослідження «компетенція», «компетентність» дав змогу зробити певні висновки. По-перше, ці поняття є загальнонауковими і базовими для професійної діяльності та життєдіяльності людини; по-друге, ці поняття, на відміну від знаннєвої характеристики навчально-виховного процесу, визначають його діяльнісну сутність; по-третє, поняття розглядаються вченими як оцінна категорія соціально закріплених результатів освіти в діяльнісному вимірюванні.

Таким чином, на основі аналізу наукових праць нами розкриті авторські визначення вітчизняних і зарубіжних дослідників та підходи до розкриття їх сутності. Системний аналіз категорії «компетентність» дозволив зробити висновок,що це особистісне утворення включає не тільки наявність знань і досвіду, але й уміння їх застосовувати при здійсненні функцій або діяльності, що пов’язане зі здатністю людини відповідати вимогам високого рівня складності.

 



Читайте також:

  1. АКТУАЛЬНІ ПІДХОДИ В ДОСЛІДЖЕННІ ПРОЦЕСУ УПРАВЛІННЯ
  2. АЛЬТЕРНАТИВНІ ПІДХОДИ ДО ВИДІЛЕННЯ МЕТОДІВ УПРАВЛІННЯ
  3. Антагоністичні - критеріальні класифікації надто спрощені, тому дослідники
  4. Базові та прикладні класифікації
  5. Важливою ознакою класифікації є принцип побудови перетворювачів кодів, згідно з яким їх можна поділити на чотири групи.
  6. Вивчення класифікації асортименту та оцінка свіжості м'яса птиці, яке реалізується в упаковці (проблемне лабораторне заняття)
  7. Види документів за ознаками класифікації та групами
  8. Види класифікації видатків бюджету
  9. Види та ознаки класифікації джерел фінансування проекту
  10. Визначення величини резерва сумнівних боргів на основі класифікації дебіторської заборгованості
  11. Визначення поняття права. Значення загального поняття права. Різні підходи до визначення поняття права.
  12. Виклад запиіу видатків/надання кредитів за бюджетною програмою в розрізі економічної класифікації/класифікації кредитування.




Переглядів: 1198

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Порівняльна характеристика традиційного і компетентнісного підходів до навчання | Предметна компетентність як фактор успішної підготовки старшокласників до життя

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.