МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||
Підходи до класифікації компетентностей
На основі аналізу даних, наведених у таблиці, можна говорити, що одностайної думки серед вчених немає, як до кількості, так і до видів компетентностей. У своїх дослідженнях ми будемо спиратися на трьохрівневу ієрархію компетентностей, яку пропонує МОН України у загальних критеріях оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти [82]. В цьому документі зазначається, що вчителям доцільно дотримуватися поділу компетентностей на предметні, міжпредметні та ключові. Також акцентується увага на предмети, які сприяють формуванню цих компетентностей. До ключових компетентностей були віднесені наступні: вміння вчитися, здоров’язберігаюча, загальнокультурна (комунікативна), соціально-трудова, інформаційна. Сфери виявлення та види діяльності в межах цих компетентностей наведено у Додатку А.1. Отже, системний аналіз наукових підходів до визначення базових понять дослідження «компетенція», «компетентність» дав змогу зробити певні висновки. По-перше, ці поняття є загальнонауковими і базовими для професійної діяльності та життєдіяльності людини; по-друге, ці поняття, на відміну від знаннєвої характеристики навчально-виховного процесу, визначають його діяльнісну сутність; по-третє, поняття розглядаються вченими як оцінна категорія соціально закріплених результатів освіти в діяльнісному вимірюванні. Таким чином, на основі аналізу наукових праць нами розкриті авторські визначення вітчизняних і зарубіжних дослідників та підходи до розкриття їх сутності. Системний аналіз категорії «компетентність» дозволив зробити висновок,що це особистісне утворення включає не тільки наявність знань і досвіду, але й уміння їх застосовувати при здійсненні функцій або діяльності, що пов’язане зі здатністю людини відповідати вимогам високого рівня складності.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||
|