Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Технологічна карта діяльності вчителя та учнів під час роботи над проектом

Етапи роботи над проектом Мета Що робить Результат
вчитель учень
Підготовка Визначення теми і мети проекту Пояснює суть проектного підходу і формує в учнів мотивацію діяльності, допомагає визначити мету Обговорюють предмет із вчителем. Визначають мету, розбивають роботу над проектом на етапи. учні навчаються самостійно визначати мету, а також планувати власну діяльність
Планування Визначення джерел інформації, способів збирання Пропонує ідеї, висуває гіпотези. Роробляють план дій, формулюють завдання до кожного учні навчаються самостійно формулювати
  та аналізу інформації, способу презентації продукту, процедур та критеріїв оцінки результатів, розподіл задач (обов’язків між членами команди).   етапу, складають графік власної діяльності; здійснюють підбір літератури з теми дослідження.. завдання до кожного етапу роботи; навчаються шукати необхідну інформацію.
Дослідження Збір інформації, вирішення проміжних задач. Основні інструменти: інтерв’ю, опитування, спостереження, експерименти. Спостерігає, радить, опосередковано керує діяльністю. Виконують дослідження, вирішують проміжні завдання, виконують аналіз зібраної інформації та доступних ресурсів. учні самостійно виконують дослідження, здійснюють аналіз зібраної інформації.
Результати і (або) висновки Аналіз здобутих результатів, формулювання висновків. Підбиває підсумки обговорення, робить останні зауваження. Звітують, обговорюють результати. учні формуляють висновки свого дослідження.
Звіт або презентація Форма звіту залежить від виду отриманого продукту. Слухає, ставить доцільні питання як звичайний учасник. Вибір форми презентації, яка має містити: зібрану інформацію, обґрунтування доцільності вибору способу відображення власних доробків. учні звітують про виконану роботу
Оцінка результатів і процесу в цілому Під час презентації проекту проводиться оцінка діяльності учнів вчителем та іншими учасниками. Оцінює зусилля учнів, креативність, інформативність використаних джерел, потенціал подальшої роботи, загальний рівень презентації. Оцінюють діяльність шляхом колективного обговорення і самооцінювання. учні приймають участь в оцінюванні презентацій своїх однокласників.

 

Додаток И

Анкети для діагностування особистісного критерію сформованості фізичної й математичної компетентності

 

Додаток И.1

Анкети для виявлення інтересу до вивчення фізики

1. Уважно прочитайте зміст пунктів анкети.

2. Відмітьте значком «+» ті фактори, які характеризують твоє ставлення до фізики.

 

Мені подобається фізика, тому що: Відмітка + або –
1. Фізика цікавий предмет.  
2. Подобається, як викладає вчитель  
3. Фізику необхідно знати всім  
4. Фізика потрібна для майбутньої роботи  
5. Фізика легко опановується  
6. Фізика змушує думати  
7. Фізика вважається вигідним  
8. Фізика потребує спостережливості, кмітливості  
9. Фізика потребує терпіння  
10. Фізика захоплюючий предмет  
11. Товариші цікавляться цим предметом  
12. Цікаві окремі факти  
13. Батьки вважають цей предмет важливим  
14. Гарні відносини з вчителями  
15. Вчитель часто хвалить  
16. Вчитель цікаво пояснює  
17. Отримую задоволення при вивченні фізики  
18. Знання з фізики потрібні для вступу до університету  
19. Фізика допомагає розвивати загальну культуру  
20. Фізика впливає на зміну знань про навколишнє середовище  
21. Просто цікаво  
22. Планую пов’язати майбутню професію з фізикою.  

 

Додаток И. 2

Анкети для виявлення інтересу до вивчення математики

1. Уважно прочитайте зміст пунктів анкети.

2. Відмітьте значком «+» ті фактори, які характеризують твоє ставлення до фізики.

 

Мені подобається фізика, тому що: Відмітка + або –
23. Математика цікавий предмет.  
24. Подобається, як викладає вчитель  
25. Математику необхідно знати всім  
26. Математика потрібна для майбутньої роботи  
27. Математика легко опановується  
28. Математика змушує думати  
29. Математика вважається вигідним  
30. Математика потребує спостережливості, кмітливості  
31. Математика потребує терпіння  
32. Математика захоплюючий предмет  
33. Товариші цікавляться цим предметом  
34. Цікаві окремі факти  
35. Батьки вважають цей предмет важливим  
36. Гарні відносини з вчителями  
37. Вчитель часто хвалить  
38. Вчитель цікаво пояснює  
39. Отримую задоволення при вивченні фізики  
40. Знання з математики потрібні для вступу до університету  
41. Математика допомагає розвивати загальну культуру  
42. Математика впливає на зміну знань про навколишнє середовище  
43. Просто цікаво  
44. Планую пов’язати майбутню професію з математикою.  

 

 


Додаток И. 2

Анкети для виявлення рівня сформованості уміння працювати в групі

 

1. Чи багато у Вас друзів із якими Ви постійно спілкуєтесь?

2. Чи вдається Вам переконати більшість своїх товаришів у прийнятті Вашої точки зору?

3. Чи довго Вас турбує почуття обіди, спричинену Вам одним із Ваших товаришів?

4. Чи завжди Вам важко орієнтуватися у критичній ситуації?

5. Чи є у Вас потреба у встановленні нових знайомств з різними людьми?

6. Чи подобається Вам займатися суспільною роботою?

7. Чи правда, що Вам приємніше провести час із книжкою або іншим заняттям, ніж із людьми?

8. Якщо виникають якісь перешкоди у здійсненні Ваших намірів, чи легко Ви відмовляєтесь від них?

9. Чи легко Ви встановлюєте зв’язки із людьми, які значно старші Вас?

10. Чи подобається Вам придумувати і організовувати із своїми товаришами різні ігри і розваги?

11. Чи важко Ви включаєтесь у нову для Вас компанію?

12. Чи часто Ви відкладаєте на інші дні ті справи, які потрібно було виконати сьогодні?

13. Чи часто Вам вдається встановлювати стосунки із незнайомими людьми?

14. Чи намагаєтесь Ви добитися того, щоб Ваші друзі діяли згідно Вашої точки зору?

15. Чи важко Ви адаптуєтесь у новому коллективі?

16. Чи правда, що у Вас відсутні конфлікти із товаришами із-за невиконаних ними своїх обов’язків?

17. Чи намагаєтесь Ви за сприятливих умов познайомитись і поспілкуватись із новою людиною?

18. Чи часто у розв’язанні важливих справ Ви берете ініціативу на себе?

19. Чи дратують Вас оточуючі люди і чи хочеться Вам побути на самоті?

20. Чи правда, що Ви часто погано орієнтуєтесь у незнайомій для Вас ситуації?

21. Чи подобається Вам постійно знаходитись серед людей?

22. Чи виникає у Вас роздратованість, якщо Вам не вдається завершити розпочату справу?

23. Чи відчуваєте Ви почуття незручності або сором’язливості, якщо потрібно проявити ініціативу, щоб познайомитися із новою людиною?

24. Чи правда, що Ви стомлюєтесь від надмірного спілкування із друзями?

25. Чи подобається Вам брати участь у колективних іграх?

26. Чи часто Ви проявляєте ініціативу у розв’язанні питань, які стосуються інтересів Ваших друзів?

27. Чи правда, що Ви відчуваєте себе невпевнено у компанії малознайомих людей?

28. Чи правда, що Ви рідко намагаєтесь доводити свою правоту?

29. Чи вважаєте Ви, що Вам не потрібно докласти багато зусиль, щоб внести пожвавлення у малознайому Вам компанію?

30. Чи приймаєте Ви участь у суспільній роботі школи?

31. Чи намагаєтесь Ви обмежити коло своїх знайомих невеликою кількістю людей?

32. Чи правда, що Ви не намагаєтесь відстоювати свою точку зору і рішення, якщо воно не було зразу прийняте Вашими товаришами?

33. Чи відчуваєте Ви не примусовість, попавши у незнайому Вам компанію?

34. Чи з бажанням Ви беретесь до організації різних заходів для своїх друзів?

35. Чи правда, що Ви не почуваєте себе достатньо впевнено і спокійно, коли потрібно повідомляти щось великій групі людей?

36. Чи часто Ви запізнюєтесь на ділову зустрічі, побачення?

37. Чи правда, що у Вас багато друзів?

38. Чи часто Ви опиняєтесь у центрі уваги Ваших товаришів?

39. Чи часто Ви ніяковієте, відчуваєте незручність при спілкуванні з малознайомими людьми?

40. Чи правда, що Ви не дуже впевнено почуваєте себе у оточенні великої групи своїх товаришів?

 


Додаток И. 3

Анкети для виявлення здатності учнів до рефлексії

 

1. Як часто Ви повертаєтесь до аналізу розв’язання завдань, коли Ви їх вже виконали?

2. Як часто Ви надаєте перевагу аналізу над розв’язком завдань, якщо вони дуже складна?

3. Як часто Ви шукаєте причину у своїх інтелектуальних можливостях у виникненні складності при розв’язуванні завдань?

4. Як часто Ви шукаєте причину у самому собі, при виникненні ускладнень у розв’язанні завдань?

5. Які переважно Ваші вчинки, коли у Вас не виходить проаналізувати шляхи розв’язання завдань?

6. Як Ви відноситесь до перспективи участі інших людей у пошуку розв’язків, якщо ці завдання для Вас дуже важливі?

7. Як часто Ви намагаєтесь бути лідером у організації пошуку причини виникнення труднощів у спільному їх розв’язання?

а) відійти від задачі і зайнятися іншою

б) наполегливо продовжити намагання розв’язувати

в) шукати "темні міця" і "прояснити" їх для себе шляхом звернення до словарів, навчальних посібників і т.д.

г) залучати до аналізу інших людей

д) впливати на створення групою напрямку до пошуку причини ускладнень.

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

8. Як часто Ви зберігаєте активність у організації розв’язання завдань, якщо у спільному пошуку рішення виникають труднощі і Вам здається, що Ваша активність недооцінюється й навіть ігнорується?

а) не беру участі у сумісному пошуці

б) інколи залучаюсь до сумісного пошуку

в) виходячи із ситуації залучаюсь до сумісного пошуку

г) часто беру участь у сумісному пошуці

д) завжди беру участь у сумісному пошуці

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

1 2 3 4 5

 


Додаток К

Анкета для виявлення рівня впровадження вчителями фізико-математичних дисциплін компетентнісної освіти у навчально-виховний процес

Шановний колего!!!

Висловіть свої думки з приводу доцільності впровадження компетентнісної освіти у навчальний процес.

 

1.Чи знаєте Ви про компетентнісний підхід до організації навчально-виховного процесу?

а) так б) ні

2.Чи використовуєте Ви компетентнісний підхід у своїй роботі?

а) так б) ні

3.Чим відрізняється компетентнісний підхід до організації навчально-виховної діяльності від традиційного?

4. На що спрямована компетентнісна освіта?

5. Яку ієрархію компетентностей пропонує Міністерство освіти і науки України?

2-рівневу; 3-рівневу; 4-рівневу (необхідне підкресліть)

6. Яку структуру мають компетентності?

7. Яку роль може відіграти математика й фізика у формуванні компетентностей школярів? Чому?

8. Чи можна розвивати усі види компетентностей під час вивчення фізико-математичних дисциплін?

а) так б) ні

9. Які, на Ваш погляд, шляхи можна використати при формуванні компетентностей учнів: системний, задачний, проблемно-пошуковий, гуманістичний, ігровий, аксіологічний. Необхідне підкресліть.

10. Які форми організації навчальної діяльності школярів доцільно використовувати з метою формування у них компетентностей?

а) розв’язування задач; б) складання задач; в) робота з підручником; г) навчально-дослідні роботи; д) фізичний практикум; екскурсії на виробництво та природу; е) домашні дослідження;
є) міжпредметні проекти; ж) інше.

11. Які ключові компетентності можна сформувати у школярів під час вивчення фізико-математичних дисциплін?

12. Як можна визначити рівень сформованості компетентностей школярів?

14. Чи доцільно, на Вашу думку, впроваджувати компетентнісну освіту у навчальні заклади?

а) так б) ні.

Щиро Вам вдячні!!!

 


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Аналіз контрольної роботи.
  3. I. Контроль і закріплення знань учнів
  4. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  5. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  7. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  9. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності
  12. II. Мотивація навчальної діяльності




Переглядів: 406

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток В | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.