Основні методи, що можуть використовуватися на уроках курсу
Читання з позначками
Цей спосіб дає можливість порівняти очікування від інформації з результатами читання. Вам треба уважно читати текст і одночасно позначати його частини в залежності від рівня свого попереднього знайомства з інформацією, що вміщує текст.
Під час читання ви маєте позначати окремі фрагменти тексту такими позначками: значком + (плюс) те, що вам добре відомо; значком – (мінус) те, що для вас зовсім нове і ви про це не знали; значком ! (знак оклику) найбільш важливі для вас думки; значком ? (знак питання) ті положення, які ви б бажали прояснити, задати запитання щодо них вчителю або учням класу.
Після читання обов’язково обговоріть усі поставлені вами позначки.
Читання в парах
Об'єднайтеся в пари. Нехай один з пари прочитає в голос абзац тексту та підведе одним–двома реченнями підсумок (резюме) того, про що говориться в ньому, відповівши на питання: про що йшлося? Інший з пари має поставити 1–2 запитання до прочитаного. Ці запитання записуються й обидва учні намагаються відповісти на них. Далі другий з пари читає, а перший ставить запитання. Обмін ролями відбувається до кінця читання.
По завершенню читання всього тексту пари презентують класу найбільш цікаві питання й ті, на які їм не вдалося знайти відповідь. Ці питання обговорюються у загальному колі.
Залишіть за мною останнє слово
Працюючи в парах, прочитайте текст та оберіть найбільш важливий, на вашу думку, уривок (один -два абзаци), запишіть його або позначте в тексті посібника. Підготуйте до нього коментар, відповідаючи на такі і подібні запитання: які думки викликав цей уривок? чому це важливо? чи можна піддіти це сумніву?
По завершенню роботи представник від пари зачитує класу обраний уривок. Інші учні коментують його. Вислухавши всі думки, той, хто представляє, виголошує заздалегідь підготовлений парою коментар. За ним, таким чином, залишається останнє слово.