Шановні діти! Це анкетування проводиться з метою дізнатись більше про Ваше ставлення до проблем прав і свобод людини в Україні. Майте на увазі, що це – не тест, і що ніяка відповідь не може вважатися вірною або невірною.
Заповніть цю анкету зараз. Анкета вміщує запитання, пов’язані з вашою громадянською позицією, практикою навчання в класі, а також думками відносно участі в обговореннях проблем прав людини в демократичному суспільстві. Заповнення цієї анкети вимагає не більше 20-25 хвилин.
I. Відповідаючи на наступні запитання, подумай про те, з чим Ти стикаєшся в школі
Ніколи
Рідко
Іноді
Часто
а. Представляючи історичні або політичні події, вчителі приділяють увагу питанням прав і свобод людини
¨
¨
¨
¨
б. У школі проводяться позакласні заходи, присвячені правам і свободам людини і громадянина
¨
¨
¨
¨
в. Я можу знайти інформацію з проблем прав і свобод людини в шкільній бібліотеці
¨
¨
¨
¨
г. На батьківських зборах мої батьки обговорюють з педагогами проблеми дотримання і захисту прав і свобод дитини
¨
¨
¨
¨
ІІ. У цьому розділі вміщується кілька висловлень щодо проблем у галузі прав і свобод людини і громадянина, а також Твоєї особистої думки з цих проблем
Повністю не згоден/
не згодна
Не згоден/
Не згодна
Згоден
згодна
Повністю згоден/
згодна
а. Я знаю більше про права і свободи людини і громадянина, аніж більшість моїх однолітків
¨
¨
¨
¨
б. Коли обговорюються питання щодо прав і свобод людини, мені зазвичай є що сказати
¨
¨
¨
¨
в. Я здатен/здатна розуміти більшість соціальних і політичних проблем суспільства, пов’язаних з правами і свободами людини
¨
¨
¨
¨
г. Мене цікавлять проблеми, пов’язані з правами і свободами людини
¨
¨
¨
¨
Повністю не згоден/
не згодна
Не згоден/
Не згодна
Згоден
згодна
Повністю згоден/
згодна
а. Права людини існують як ідеали, вони не мають конкретної реалізації
¨
¨
¨
¨
б. Права людини розвиваються. Це означає, що вони ніколи не можуть бути усталеними
¨
¨
¨
¨
в. Молоді не потрібно розповідати про права і свободи людини. Лише дорослі повинні дотримуватись їх і опікуватись правами людини
¨
¨
¨
¨
г. Права людини - це розкіш, яку можуть дозволити собі лише заможні люди країни
¨
¨
¨
¨
д. Нам не потрібно захищати свої права і свободи людини. Це справа держави
¨
¨
¨
¨
ІІІ. У цьому розділі ми хотіли б дізнатися про те, з ким Ти спілкуєшся про права і свободи людини, дитини
Я обговорюю проблеми прав і свобод людини, дитини в Україні з …
Ніколи
Рідко
Іноді
Часто
А. …своєю родиною
¨
¨
¨
¨
Б. …своїми близькими друзями
¨
¨
¨
¨
В. …своїми знайомими
¨
¨
¨
¨
г. …людьми, думки яких відрізняються від моїх
¨
¨
¨
¨
Я неохоче спілкуюсь про соціальні та політичні проблеми, пов’язані з правами людини, дитини тому, що …
Ніколи
Рідко
Іноді
Часто
а … я не люблю суперечок
¨
¨
¨
¨
б … я боюсь показати себе невігласом
¨
¨
¨
¨
В… це породжує вороже ставлення до мене
¨
¨
¨
¨
г … мене хвилює, що люди подумають про мене
¨
¨
¨
¨
ІV. У цьому розділі нас цікавить те, як Ти налаштований/налаштована реалізовувати і захищати права і свободи людини в майбутньому
Коли я стану дорослим/дорослою,
я буду…
Повністю
не згоден/згодна
Не
згоден/
не згодна
Згоден/
згодна
Повністю згоден/
згодна
а …голосувати на виборах
¨
¨
¨
¨
б …приймати активну участь в вирішенні соціальних питань, що впливають на мою місцеву громаду
¨
¨
¨
¨
в … приймати активну участь в вирішенні політичних питань держави
¨
¨
¨
¨
г …приймати участь у програмах допомоги нужденним людям (збір продуктів харчування й одягу, робота в притулку для безпритульних)
¨
¨
¨
¨
д …контактувати з державними органами та службовцями для того, щоб висловити їм свої погляди на проблеми прав і свобод людини
¨
¨
¨
¨
V. У цьому розділі нас цікавить те, чи Ти налаштований/налаштована вивчати курс про права і свободи людини і громадянина
Повністю не згоден/
не згодна
Не згоден/
Не згодна
Згоден
згодна
Повністю згоден/
згодна
а. Я б із задоволенням обрав/обрала курс про права і свободи людини в 10-му (11-му) класі, бо мене цікавить ця проблема
¨
¨
¨
¨
б. Я оберу курс про права людини, якщо вступлю до класу суспільного профілю
¨
¨
¨
¨
в. Я хочу продовжити вивчати теми з прав людини в межах окремого курсу, бо подібний курс я відвідував/відвідувала в 9 (8)-му класі
¨
¨
¨
¨
в. Я оберу курс про права людини, бо це підвищить мій загальний культурний рівень
¨
¨
¨
¨
г. Я хочу дізнатись більше про права людини, бо мало про це знаю з предметів 9-го класу
д. Я б відвідував/відвідувала курс з прав людини, якщо його вестиме мій улюблений вчитель
¨
¨
¨
¨
е. Питання про права людини можна включати в інші предмети й не варто запроваджувати окремий курс
¨
¨
¨
¨
є. Гаяти час на вивчення прав людини не має сенсу, бо в нашій державі вони зазвичай порушуються