Завдання 8. Подані іменники поставте у потрібному відмінку, розкриваючи дужки. Поясніть особливості вживання відмінкових закінчень.
Віддати належне (майстер, робітниця, батько, лікар, жінка, товариш, учитель, керівник). Прийти в гості до (ювіляр, Надія, перекладач, сестра, слюсар, дочка, директор, пісняр, теща). Спеціальний одяг на (школяр, робітниця, перукар, друкарка, маляр, гончар, водій, санітарка). Іти (коридор, пуща, бульвар, дорога, тротуар, площа, пустир, вулиця). Завдати збитків (Віктор, фабрика, Ігор, завод, країна, край, друкарня, село, шахта, родина). Боротися з (ворог, зброя, пожежа, вітер, негода, приятель, друг). Покластися на (брат, господар, доля, лікар, сестра, секретар, дружина, товариш, подруга). За (вежа, земля, календар, огорожа, завдання, ніша, інвентар, звичай, буквар, вантаж, машина).
Завдання 9. Утворіть від поданих іменників кличну форму. Укажіть приголосні, що чергуються.
Студент, козак, молодець, парубок, народ, українець, сестричка, Вітчизна, країна, людина, Ганна, добродійка Надія, мрія, доня, матуся, колега Людмила Петрівна, пані Тетяна Василівна, річенька, земля.
v Складіть п’ять речень з утвореними словами. Поміркуйте, чи існує різниця між звертаннями та кличною формою іменників. Відповідь аргументуйте.
Завдання 10. Запишіть подані слова у формі зветрання, що складаються із загальної назви та імені..
Павло, Олександр, Вадим, Олена, Марія, Віктор, Наталія, Юлія, Григорій, Юрій, Світлана, Федора, Антон, Олег, Афанасій, Микола, Сергій, Ігор.
!!! Примітка. У звертаннях, що складаються із загальної назви та імені, форму кличного відмінка набуває як загальна назва, так і власне ім’я: брате Петре, колего Степане, пані Катерино, товаришу Віталію.
Рекомендована література: 3-6, 16, 22, 27; 1, 3.
Тема 4. Документація з кадрово-контрактних питань (продовження)
Мова – втілення думки.
Що багатша думка, то багатша мова.
Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!
Читайте також:
I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи I. Постановка завдання статистичного дослідження I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ II. Завдання II. Завдання на проект. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання. II. Перевірка домашнього завдання.
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: