Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОНЯТТЯ ТРЕНІНГУ. ЗНАЧЕННЯ ТРЕНІНГУ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ГРУПОВОЇ ДИНАМІКИ.

 

В останні роки в наш лексикон, у наше життя з усіх боків усе активніше входить поняття «тренінгу». Часом здається, що тренінг – це панацея від усього, від непевності, від страху, від незнання, від … від ще мільйона речей. І є в цьому своя правда, бо підтверджено і доведено справою – тренінг, як метод дійсно ефективний, потрібен тільки правильний підхід.

Як такого чіткого поняття «тренінг» не існує. Кожен автор трактує це явище як розуміє. Загалом, суть поняття «тренінг» можна звести до наступного: це метод активного навчання, спрямований на розвиток навичок, знань і соціальних установок. У той же час, можна виділити три основні підходи у визначенні цього поняття. Носіями цих підходів є люди трьох професійних спеціальностей: психологи («винахідники» тренінгу як особливої форми групової роботи), управлінці (оскільки тренінги найчастіше покликані вирішувати управлінські завдання), а також «професіонали тренінгу». Психологи у своїх визначеннях тренінгу роблять основний акцент на результатах тренінгу – позитивні зміни в його учасників. Управлінці зміщують акцент на задоволенні тренінгом певних потреб у менеджменті. Тренерам найбільш важливим є опис процесу тренінгу.

Слово «тренінг» походить від англійського «to train», що означає «навчати, виховувати, тренувати».

Тренінг – це комплекс дій і вправ направлених на придбання нових навиків та вдосконалення і закріплення вже набутих.

Під час тренінгу створюється неформальне, невимушене спілкування, яке відкриває перед групою безліч варіантів розвитку та розв’язання проблеми, заради якої вона зібралася. Як правило, учасники в захвиті від тренінгових методів, тому що ці методи роблять процес навчання цікавим та не обтяжливим. (наприклад, тренінг з раціонального використання робочого часу).

Метою тренінгу можуть бути:

- інформація та набуття учасниками тренінгу нових професійних навичок та умінь;

- опанування нових технологій у професійній сфері;

- зменшення чогось небажаного (проявів поведінки, стилю неефективного спілкування, особливостей реагування тощо);

- зміна погляду на проблему;

- зміна погляду на процес навчання, аби зрозуміти, що він може давати наснагу та задоволення;

- підвищення здатності учасників до позитивного ставлення до себе та життя;

- пошук ефективних шляхів розв’язання поставлених проблем завдяки об’єднанню в тренінговій роботі різних спеціалістів, представників різних відомств, які впливають на розв’язання цих проблем;

- активізація громадськості щодо розв’язання актуальних проблем.

Досвід показує, що проведення тренінгів допомагає в таких моментах:

- визначитись з напрямками розвитку власної трудової кар’єри;

- скласти ефективне резюме;

- ознайомитись з сучасними технологіями пошуку роботи;

- навчитись вести телефонні переговори враховуючи норми етикету;

- сформувати поняття про особистий і діловий імідж;

- навчитись правильній поведінці під час співбесіди;

- навчитись слухати інших і приймати власні рішення;

- формулювати запитання;

- обмінюватись власним досвідом працевлаштування.

Користь від тренінгу є можливість зрозуміти, якими перевагами володіє людина, як продавати свій розум і здобутки, щоб праця перетворилася у творчість відповідно до своїх схильностей і особливостей характеру. Немає нездібних, є люди, що займаються не своєю справою.

На сьогоднішній день не існує чіткої класифікації тренінгів. Так у залежності від спрямованості впливу і змін виділяють: навиковий, психотерапевтичний, соціально – психологічний і бізнес – тренінг.

· Навиковий тренінг, вже з назви зрозуміло, що він націлений на формування та вироблення певних навичок. До слова , такі популярні сьогодні бізнес – тренінги, в більшості випадків – навикові: тренінг переговорів, самопрезентації, техніки продажів і ін.

· Психотерапевтичний тренінг (більш коректна назва – психотерапевтична група) спрямований на зміни у свідомості. Ці групи співвідносяться з існуючими напрямками психотерапії – психодраматичні, гештальт – групи, групи тілесно орієнтовані, танці – рухової терапії та ін.

· Ті види тренінгу в яких об’єктом впливу є якості, властивості, вміння, здібності й установки, які проявляються у спілкуванні, за традицією, що склалася у вітчизняній психології позначаються терміном «соціально – психологічний тренінг». Це поняття ввів в ужиток М.Форверг. Цей різновид тренінгу займає проміжне становище, оскільки він спрямований і на зміни в свідомості і у формуванні навичок.

Психологічний тренінг – це особлива форма групової роботи зі своїми можливостями, обмеженнями, правилами і проблемами. Він вивчає новим навичкам, допомагає освоїти інші психологічні можливості. Його с особливість у тому, що учить займати активну позицію, а засвоєння навичок відбувається в процесі переживання, особистого досвіду поведінки, відчування, діяння. Психологічний тренінг – це форма активного навчання, яка дозволяє людині сомо формувати навички й уміння в побудові продуктивних психологічних та соціальних міжособистісних відносин, аналізувати соціально – психологічні ситуації з тієї точки зору і позиції партнера, розвивати в собі здібності пізнання і розуміння себе й інших у процесі спілкування.

Тренінг упевненості в собі – індивідуальне або групове навчання упевненим способам поведінки в офіційних, формальних і міжособистісних стосунках. Історично першою програмою тренінгу упевненості в собі прийнято рахувати умовно – рефлекторну терапію Андре Сальтера (1949) що передбачав, що причиною невпевненості є переважання процесів гальмування в організмі, і що будував свою роботу на основі формування так званих «ексцитаторних» рефлексів. У сучасних програмах тренінгу в упевненості в собі прийнято розрізняти універсальні навики упевненості, такі як ініціатива в здійснені власних планів, позитивне само сприйняття і оптимізм, соціальна сміливість, саморегуляція і самопідбадьорювання, уміння викликати симпатію і спеціальні навики упевненості, що мають обмежене значення в різних сферах сучасного життя (уміння сказати «немає», зажадати, попросити, відкрите вираження бажань і відчуттів та інше).

· По замовникові тренінгу, розрізняються персональний, коли замовником є фізична особа; інституційний, коли замовником є деякий інститут (держава, компанія, група людей); змішаний, коли замовником виступають одночасно фізична особа і інститут.

· За способом набору розрізняються корпоративні тренінги, коли учасниками тренінгу можуть бути лише співробітники певної компанії або соціальної групи, і відкриті, коли учасниками тренінгу можуть стати люди, не зв’язані між собою приналежністю до однієї компанії або соціальної групи.

· По основному навику, який є метою тренінгу, розрізняються безліч різних тренінгів, наприклад: продажів, комунікативний, переговорів, і т.п.

Щодо сьогоднішніх лідерів в боротьбі за наші серця і душі – бізнес – тренінгів, то вони покликані розвивати навички персоналу для успішного виконання бізнес – завдань (корпоративний тренінг), підвищувати ефективність виробничої діяльності та управлінських взаємодій. Тренінги продажів, командоутворення, тайм – менеджменту, обслуговування клієнтів та інші – все це бізнес – тренінги, що розвивають професійні навички.

· Тренінг який направлений лише на здобуття знань, називається часто семінаром. На семінарі слухачі отримують інформацію і знання в певної області або з певного питання.

· Тренінг, направлений на виховання часто називається ввідним. Такі тренінги проводяться, наприклад, для новоприбулих членів трудового колективу в компаніях. Протягом таких заходів учасникам щепиться культура спілкування, прийнята у середині колективу, розповідається про правила поведінки, історія компанії, її структура.

У подібних тренінгах учасники дуже швидко отримують навички, які в звичайних життєвих умовах вони можуть придбати тільки разом з досвідом прожитих років і зроблених помилок.

Отже, щоб просто бути успішним в будь – якому аспекті нашого життя, необхідно перед самим собою відповісти на ряд питань: у кожного вони свої, і відповіді відповідно кожен повинен знайти самостійно. Усвідомлення необхідності «тренінгової терапії» - це не визнання своєї неспроможності, ні, ні в якому разі. Навпаки – це демонстрація прагнення стати професійніше, що є цілком розумним рішенням. Це один із шляхів особистісного зростання, як такого: розкрити в повній мірі свій потенціал, побачити різноманіття життя і перспективу.

 

Джерела інформації

 

http://www.salesman.ua/news/show/866.html

http://www.itacademy.com.ua/zona/ec/useful_info/trening_histiory. html

http://www. Careerguide.com.ua/node/159

http://www.salesman.ua/news/show/866.html


Читайте також:

  1. DIMCLRE (РЗМЦВЛ) - колір виносних ліній (номер кольору). Може приймати значенняBYBLOCK (ПОБЛОКУ) і BYLAYER (ПОСЛОЮ).
  2. I визначення впливу окремих факторів
  3. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  4. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  5. II. Поняття соціального процесу.
  6. Iсторичне значення революції.
  7. Ne і ne – поточне значення потужності і частоти обертання колінчастого вала.
  8. Ocнoвнi визначення здоров'я
  9. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  10. А/. Поняття про судовий процес.
  11. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  12. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.




Переглядів: 2898

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ДИНАМІКА РОЗВИТКУ ГРУП РОЗРОБЛЮВАЧІВ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФОРМУВАННЯ, ШТОРМ, НОРМУВАННЯ, ФУНКЦІОНУВАННЯ, РУЙНУВАННЯ. | ЗВ'ЯЗОК МІЖ СУСПІЛЬНИМИ І МІЖОСОБИСТІСНИМИ ВІДНОСИНАМИ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.