Уміння керівника правильно використовувати ролеву структуру (таблиця 2) в управлінні колективом сприяє підвищенню ефективності спільної діяльності колективу, зменшенню деструктивних і психологічних конфліктів, гнучкому застосуванню "мозкового штурму" при ухваленні складних рішень.
Дуже цікавими є п'ять принципів утворення менеджерської групи:
· кожен її член може внести свій внесок по двох каналах, що істотно відрізняються: виконувати свою професійну роль і свою роль в рамках групи
· ефективність групи залежатиме від того, наскільки правильно її члени усвідомлюють і пристосовуються до розподілу сил як в професійних ролях, так і у внутрішньогрупових;
· кожна група потрібує певної рівноваги ролей; оптимум залежить від цілей і завдань групи;
· особисті характеристики членів групи дозволяють їм добре пристосуватися до виконання одних ролей і обмежують їх можливості по виконанню інших;
· тільки коли група володіє рівновагою внутрішньогрупових ролей, що виконуються відповідними людьми, вона може найкращим чином використовувати свої ресурси.
Аналіз конкретної ситуації слід провести в напрямку аналізу ролей в команді та з'ясуванні можливостей удосконалення ролевої структури.