Маркетингові дослідження ринку послуг ресторанного господарства.
Визначається маркетингове середовище – сукупність факторів, які впливають на формування попиту:
демографічні – аналіз потенційних споживачів за віком, статтю, національністю, родом занять, соціальною належністю, професією;
- економічні – рівень доходів, цін, купівельна спроможність населення;
- природні – рівень забезпечення сировиною (напрямки розвитку сільського господарства, переробної промисловості), наявність промислових підприємств, оптових баз тощо;
- науково-технічні – впровадження новітніх технологій (у т. ч. власно розроблених), сучасного обладнання (фірми – виробники);
- політико-правові: рівень державного регулювання, нормативно-законодавчі документи;
соціально-культурні – національні особливості і традиції у харчуванні.
1.2. Розроблення концепції закладу ресторанного господарства.
Включає наступні елементи.
місце розташування закладу (у центрі міста, на магістралі, у житловому масиві, у приміській, у рекреаційній зонах – на узбережжі моря, річки, у лісі);
спосіб розміщення закладу (вбудований на першому поверсі будівлі житлового або громадського призначення, у блоці з будівлями іншого функціонального призначення; окремо розташований);
контингент, на який розраховуються послуги (елітний заклад, доступний для споживачів з середнім рівнем доходів, для людей певного віку, сімейного відпочинку);
мета закладу (надання послуг з харчування, організація відпочинку, розваг, дозвілля, надання додаткових супутніх послуг);
можливість розширення діяльності ЗРГ (відкриття літнього майданчику, тераси, організація кейтерингової служби, створення кондитерського, борошняного цехів).
Моделювання сервісно-виробничого процесу.
Включає наступні елементи:
- структура послуг, які може надавати підприємство, що проектується (додатки Д, Ж);
- просторове забезпечення сервісного процесу (додаток К);
- модель підприємства ресторанного господарства (додаток Л).