МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Функції культуриСуть і сутність культури Культурологія як наука про культуру ВИНИКНЕННЯ МИСТЕЦТВА. ПЕРВІСНА КУЛЬТУРА ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРОЛОГІЇ ЯК НАУКИ ПРО КУЛЬТУРУ ЗМІСТ Предмет культурології як науки про культуру. Виникнення мистецтва. Первісна культура ЛЕКЦІЯ 1 У лекції розкрито матеріал з тем «Предмет культурології як науки про культуру», «Виникнення мистецтва. Первісна культура». В кінці лекції вміщено словник термінів, питання та завдання для самоперевірки, вказано літературу. Лекція рекомендована для студентів всіх спеціальностей денного та заочного відділень навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.
1. Культурологія як наука про культуру……………………….. 2. Суть і сутність культури……………………………………… 3. Функції культури……………………………………………… 4. Типи культури…………………………………………………. 5. Форми культури……………………………………………….. 6. Види культури…………………………………………………. 7. Поняття „культура” і „цивілізація”…………………………... 8. Культурна єдність людини і природи………………………...
1. Походження мистецтва………………………………………… 2. Функції мистецтва. Види мистецтва………………………….. 3. Мігруючий сюжет та його особливості………………………. 4. Первісна епоха та її місце в історії людства………………….. 5. Первіснообщинна культура. Розвиток матеріальної культури та еволюція мистецтва у палеоліті, мезоліті, неоліті. Культура епохи бронзи й заліза…. 6. Традиційна культура. Найдавніші релігійні вірування: а) магія……………………………………….. б) фетишизм…………………………………. в) анімізм…………………………………….. г) тотемізм…………………………………… д) шаманізм…………………………………..
Культурологія – це наука, яка вивчає специфіку розвитку матеріальної та духовної культури цивілізацій, етносів, націй у конкретно-історичному періоді, їх взаємозв’язки та взаємовідносини. Базовою системою культурології є наука про культуру. Культура – це вид діяльності, засобами якого по історичній вертикалі створюються духовні та матеріальні цінності. Культура поділяється на матеріальну та духовну. Матеріальна – це те, що створила людина в процесі свого розвитку. Духовна – норми моралі, цінності, переконання, віра, почуття, світогляд.
Сутнісні характеристики та закономірності культури: · культура – цілісна відтворююча себе система і діяльність людини; · єдність матеріально-духовного надбання і діяльності людини – необхідна умова існування культури; · культура – спосіб існування людини і суспільства; розвиток людини і культури; людина в культурі і культура людини – єдність зовнішнього і внутрішнього світу людини.
Культура має чітко визначені функції: · естетична – передбачає формування високих естетичних рівнів і спадковості щодо їх сприйняття суспільством; · інформативна – надає інформацію про культурні досягнення людства, народу, нації, держави, регіону протягом історичного часу і виробляє моделі використання досягнень; · оберігаюча – передбачає збереження, консервацію і функціональність пам’яток історії та культури в соціумі, їх трансформацію в сучасні культурні процеси; · виховна – покликана пропагувати взірці для наслідування з метою розвитку кращого, що залишили попередники.
Читайте також:
|
||||||||
|