МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Функції культуриСуть і сутність культури Культурологія як наука про культуру ВИНИКНЕННЯ МИСТЕЦТВА. ПЕРВІСНА КУЛЬТУРА ПРЕДМЕТ КУЛЬТУРОЛОГІЇ ЯК НАУКИ ПРО КУЛЬТУРУ ЗМІСТ Предмет культурології як науки про культуру. Виникнення мистецтва. Первісна культура ЛЕКЦІЯ 1 У лекції розкрито матеріал з тем «Предмет культурології як науки про культуру», «Виникнення мистецтва. Первісна культура». В кінці лекції вміщено словник термінів, питання та завдання для самоперевірки, вказано літературу. Лекція рекомендована для студентів всіх спеціальностей денного та заочного відділень навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації.
1. Культурологія як наука про культуру……………………….. 2. Суть і сутність культури……………………………………… 3. Функції культури……………………………………………… 4. Типи культури…………………………………………………. 5. Форми культури……………………………………………….. 6. Види культури…………………………………………………. 7. Поняття „культура” і „цивілізація”…………………………... 8. Культурна єдність людини і природи………………………...
1. Походження мистецтва………………………………………… 2. Функції мистецтва. Види мистецтва………………………….. 3. Мігруючий сюжет та його особливості………………………. 4. Первісна епоха та її місце в історії людства………………….. 5. Первіснообщинна культура. Розвиток матеріальної культури та еволюція мистецтва у палеоліті, мезоліті, неоліті. Культура епохи бронзи й заліза…. 6. Традиційна культура. Найдавніші релігійні вірування: а) магія……………………………………….. б) фетишизм…………………………………. в) анімізм…………………………………….. г) тотемізм…………………………………… д) шаманізм…………………………………..
Культурологія – це наука, яка вивчає специфіку розвитку матеріальної та духовної культури цивілізацій, етносів, націй у конкретно-історичному періоді, їх взаємозв’язки та взаємовідносини. Базовою системою культурології є наука про культуру. Культура – це вид діяльності, засобами якого по історичній вертикалі створюються духовні та матеріальні цінності. Культура поділяється на матеріальну та духовну. Матеріальна – це те, що створила людина в процесі свого розвитку. Духовна – норми моралі, цінності, переконання, віра, почуття, світогляд.
Сутнісні характеристики та закономірності культури: · культура – цілісна відтворююча себе система і діяльність людини; · єдність матеріально-духовного надбання і діяльності людини – необхідна умова існування культури; · культура – спосіб існування людини і суспільства; розвиток людини і культури; людина в культурі і культура людини – єдність зовнішнього і внутрішнього світу людини.
Культура має чітко визначені функції: · естетична – передбачає формування високих естетичних рівнів і спадковості щодо їх сприйняття суспільством; · інформативна – надає інформацію про культурні досягнення людства, народу, нації, держави, регіону протягом історичного часу і виробляє моделі використання досягнень; · оберігаюча – передбачає збереження, консервацію і функціональність пам’яток історії та культури в соціумі, їх трансформацію в сучасні культурні процеси; · виховна – покликана пропагувати взірці для наслідування з метою розвитку кращого, що залишили попередники.
Читайте також:
|
||||||||
|