Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ЧАСТИНА III. ВИКОНАННЯ КПІЗ

Мета комплексного практичного індивідуального завдання - поглибити теоретичні знання, набуті студентами в процесі вивчення курсу «Регіональна економіка» і виробити вміння застосовувати їх у практичному вирішенні питань просторового розвитку економіки. У процесі написання КПІЗ студент повинен здійснити аналіз сучасного стану господарства регіону вивчити його економічний потенціал (передумови розвитку) запропонувати шляхи дальшого розвитку.

 

КПІЗ

Варіант 1.

на тему: «Сучасна просторова організація та перспективи розвитку господарства регіону (області, адмін. району, міста, селища)»

 

Орієнтовний план

Вступ.

Наукові підходи до вивчення просторової організації регіону.

Історія розвитку та сучасна адміністративна організація регіону.

Демографічний потенціал регіону.

Господарство регіону.

Соціальний розвиток регіону.

Прогноз розвитку регіону.

Висновки.

 

КПІЗ

Варіант 2.

(для студентів спеціальності управління персоналом іекономіка праці)

на тему: «Демографічний розвиток і проблеми зайнятості населення регіону)

Орієнтовний план

Вступ.

Динаміка чисельності населення регіону.

Сучасні демографічні процеси:

а) природний рух населення.

б) механічний рух населення.

Оцінка трудового потенціалу.

Стан ринку праці регіону.

Тенденції та перспективи демографічного розвитку регіону.

Висновки.

 


Комплексне практичне індивідуальне завдання (КПІЗ) з курсу «Регіональна економіка» полягає в розробці прогнозу розвитку і розміщення продуктивних сил окремого регіону.

 

При виконанні КПІЗ необхідно дотримуватися наступних керівних положень. Структура і зміст його повинні відповідати:

– Методичним рекомендаціям по розробці Схеми (прогнозу) розвитку і розміщення продуктивних сил України та її регіонів (областей) на тривалу перспективу, розробленим науковцями РВПС України НАН України у 2001 р.;

– Методичним рекомендаціям щодо формування регіональних стратегій розвитку, які розроблені й затверджені Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України (№ 224 від 29.07.2002 р.).

Метою КПІЗ є визначення стратегічних цілей, завдань, пріоритетів і напрямів сталого економічного й соціального розвитку досліджуваного регіону на перспективу з урахуванням загальнодержавних пріоритетів, оцінки місцевих конкурентних переваг, обмежень і загроз перспективного розвитку регіону.

Вихідною базою для розробки КПІЗ є: офіційні дані Держкомстату України, а також такі документи, як Конституція України, Закони України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про столицю України - місто-герой Київ", "Про місцеві державні адміністрації", "Про державне прогнозування та розроблення програм економічного і соціального розвитку України" та інші: відповідні акти Президента України, Кабінету Міністрів України, рішення обласних адміністрацій та їх звітні матеріали тощо.

Типова структура КПІЗ включає в себе прогнози розвитку виробничого та людського потенціалу, галузей реального сектору економіки та інфраструктури, територіальної організації господарства, природно-техногенної та економічної безпеки, охорони довкілля та зовнішньоекономічної діяльності регіону.

Кожен зі студентів може обирати за власним бажанням об'єкт дослідження, якими можуть виступати певні територіальні утворення — економічний район, область, адміністративний район, місто. Можливим є виконання програм розвитку і сільських населених пунктів і спеціальних територій (наприклад, природоохоронних територій, територій екологічного лиха тощо), що й оформляється на титулі роботи. Доцільним, вважаємо, є вибір теми КПІЗ за місцем прибуття студента. У такому випадку зібрати необхідний матеріал буде найпростіше.

Вихідною базою для розробки КПІЗ повинні стати офіційні дані Держкомстату України, статистичні дані обласного відділу статистики, звітні та статистичні дані районних адміністрацій, інформаційні матеріали у місцевих засобах масової інформації. Дуже вагомим джерелом інформації є дані офіційних інформаційних сайтів обласних і районних держадміністрацій.

На першому практичному зайнятті лектор чи асистент повинен ознайомити студентів із завданнями КПІЗ та з підходами до його виконання. До третього практичного заняття кожен студент повинен мати затверджений об’єкт дослідження і план КПІЗ. Надалі виконання роботи повинно кореспондуватися із тематикою практичних занять. Наприклад, якщо студенти проходять тему, на котрій розглядається природно-ресурсний потенціал, то студенти приносять виконаний розділ КПІЗ з природно-ресурсного забезпечення розвитку регіону.

У плані КПІЗ рекомендується розробити проміжні та кінцеві дати виконання розділів за планом вивчення курсу «Регіональна економіка». У неї наперед при затвердженні плану вносяться дати практичних занять, на які студенти мають здати ту чи іншу главу.

Керівник КПІЗ оцінює проведену роботу і виставляє оцінку за університетською шкалою.


частина іV

Додатки


Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. I. ОСНОВНІ ЕТАПИ ВИКОНАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II Основна частина
  6. II частина
  7. II частина.
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина
  10. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 538

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приклади розв’язування типових задач з «Регіональної економіки» | Додаток 1. Чисельність населення на 1 січня 2012 року

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.