Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота № 2

Тема: Аналіз рефлекторної дуги.

Мета: Встановити ланки рефлекторної дуги та їхню роль у здійсненні рефлексу.

 

 

Питання до самопідготовки

1. Рефлекторний принцип діяльності ЦНС. Головні принципи рефлекторної теорії.

2. Структурні основи рефлекторної діяльності.

3. Рефлекторна дуга (кільце). Рецептивне поле.

4. Моно- та полісинаптичні рефлекторні дуги.

5. Зворотний зв’язок при здійсненні рефлексу та його значення.

6. Будова та функції нейронів.

 

 

Короткі теоретичні відомості

Рефлекторний принцип роботи ЦНС – основний принцип впливу нервової системи на органи. Розглянемо два види впливу – пускове та моделююче. Пусковий вплив викликає діяльність органу, який знаходиться у спокої. Моделюючий вплив виникає: 1) завдяки змінам характеру електрофізіологічних процесів в органі (гіперполяризація, деполяризація); 2) за допомогою зміни інтенсивності обміну речовин в органі; 3) за рахунок змін кровопостачання органу (судинно-руховий ефект). Рефлекс – реакція організму на подразнення чуттєвих (сенсорних) рецепторів. Кожний рефлекс виникає за допомогою рефлекторної дуги. Рефлекторна дуга (кільце) – це сукупність структур, за допомогою яких здійснюється рефлекс. Рефлекторна дуга складається з 5 ланок:

Рецептор, який сприймає зміни зовнішнього та внутрішнього середовища організму. Сукупність рецепторів, подразнення яких викликає рефлекс, називають рефлексогенною зоною.

2. Аферентний шлях, який передає сигнал у ЦНС. Імпульс від рецептора потрапляє у дендрит афферентного нейрона та по його аксону - в ЦНС.

3. Вставочні нейрони ЦНС забезпечують зв’язок з відділами ЦНС, перероблюють та передають імпульс до ефектороного нейрона.

4. Еферентний шлях проводить імпульс до 5 ланки рефлекторної дуги.

5. Ефектор (робочий орган).

 

Рефлекси, за терміном виникнення, поділяються на 2 групи: вродженні (безумовні) та набуті (умовні).

Безумовні поділяються на біологічні (стравоздобувні, статеві, захисні та ін.).

В залежності від відділу нервової системи виділяють соматичні та вегетативні рефлекси.

 

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 621

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота № 1 | Методика проведення роботи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.