МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Лабораторна робота № 2Тема: Аналіз рефлекторної дуги. Мета: Встановити ланки рефлекторної дуги та їхню роль у здійсненні рефлексу.
Питання до самопідготовки 1. Рефлекторний принцип діяльності ЦНС. Головні принципи рефлекторної теорії. 2. Структурні основи рефлекторної діяльності. 3. Рефлекторна дуга (кільце). Рецептивне поле. 4. Моно- та полісинаптичні рефлекторні дуги. 5. Зворотний зв’язок при здійсненні рефлексу та його значення. 6. Будова та функції нейронів.
Короткі теоретичні відомості Рефлекторний принцип роботи ЦНС – основний принцип впливу нервової системи на органи. Розглянемо два види впливу – пускове та моделююче. Пусковий вплив викликає діяльність органу, який знаходиться у спокої. Моделюючий вплив виникає: 1) завдяки змінам характеру електрофізіологічних процесів в органі (гіперполяризація, деполяризація); 2) за допомогою зміни інтенсивності обміну речовин в органі; 3) за рахунок змін кровопостачання органу (судинно-руховий ефект). Рефлекс – реакція організму на подразнення чуттєвих (сенсорних) рецепторів. Кожний рефлекс виникає за допомогою рефлекторної дуги. Рефлекторна дуга (кільце) – це сукупність структур, за допомогою яких здійснюється рефлекс. Рефлекторна дуга складається з 5 ланок: Рецептор, який сприймає зміни зовнішнього та внутрішнього середовища організму. Сукупність рецепторів, подразнення яких викликає рефлекс, називають рефлексогенною зоною. 2. Аферентний шлях, який передає сигнал у ЦНС. Імпульс від рецептора потрапляє у дендрит афферентного нейрона та по його аксону - в ЦНС. 3. Вставочні нейрони ЦНС забезпечують зв’язок з відділами ЦНС, перероблюють та передають імпульс до ефектороного нейрона. 4. Еферентний шлях проводить імпульс до 5 ланки рефлекторної дуги. 5. Ефектор (робочий орган).
Рефлекси, за терміном виникнення, поділяються на 2 групи: вродженні (безумовні) та набуті (умовні). Безумовні поділяються на біологічні (стравоздобувні, статеві, захисні та ін.). В залежності від відділу нервової системи виділяють соматичні та вегетативні рефлекси.
Читайте також:
|
||||||||
|