Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Методичні поради

 

У першому питанні проаналізуйте історіографію проблеми “Радянська Україна (1919-1920 рр.)”.

Розпочинаючи аналіз другого питання, пригадайте ідейно-теоретичні основи і соціально-економічну стратегію більшовицького режиму. У чому полягали подвійні стандарти програмних засад більшовицької партії? Висвітліть причини силових засобів здійснення комуністичних перетворень. Критично оцініть більшовицьку організацію виробництва, аграрну політику. “Червоногвардійська атака на капітал”, “ручне управління”, трудова повинність, мілітаризація праці, соціалізація землі, продрозкладка, реквізиції, комбіди, комуни.

Розкрийте особливості радянської державно-політичної системи. З’ясуйте роль більшовицької партії в суспільному житті України. У чому полягала залежність суспільства від державної номенклатури? Назвіть причини невдачі утвердження радянської влади в Україні у 1918 р.

Прослідкуйте процес утворення КП(б)У; дайте оцінку рішенням її першого з’їзду. Анулювання Раднаркомом Брестського мирного договору та наслідки цієї акції для України. Реввійськрада групи військ курського напрямку.

У третьому питанні висвітліть хронологію окупації радянськими військами України в кін. 1918-поч. 1919 рр. та утвердження більшовицького режиму в краю. Які обставини прискорили встановлення радянської влади в Україні у 1919 р.?

У четвертому питанні проаналізуйте радянське державне будівництво. Розкрийте особливості процесу утворення Тимчасового робітничо-селянського уряду України. Висвітліть внутріпартійний конфлікт за посаду голови уряду. Проведіть спрощене судове слухання (див. додаток 5.12) на тему “Х.Раковський: історичний портрет”. Доведіть маріонетковість радянського уряду України. Охарактеризуйте маніфест Тимчасового робітничо-селянського уряду від 28 листопада 1918 р. і декларацію від 25 січня 1919 р. Чому 6 січня попередня назва держави – Українська Народна Республіка була змінена на нову – Українська Соціалістична Радянська Республіка (УСРР)? Назвіть причини реорганізації уряду – Ради Народних Комісарів. Під якими впливами відбувалося формування центрального апарату радянської влади в Україні?

Сформулюйте висновки щодо ролі і місця карально-репресивної системі в механізмі більшовицької державності. Всеукраїнська надзвичайна комісія (ВУНК), народні суди, революційні трибунали. Дослідіть масштаби “червоного терору” у 1919 р. М.Лаціс: політичний портрет.

Проаналізуйте рішення ІІІ з’їзду КП(б)У. Визначте партійний і національний склад політбюро ЦК КП(б)У. С.Косіор: політичний портрет.

Дайте оцінку платформам Української партії соціалістів-революціонерів (комуністів) (боротьбистів) і Українській партії лівих соціалістів-революціонерів (борбистів). З’ясуйте, у яких пунктах програми ці партії розходилися з більшовицькою. Чому ЦК РКП(б) 25 березня скасував резолюцію “Про ставлення до дрібнобуржуазних партій”, за якою заборонялися будь-які угоди з ними?

Висвітліть гостру політичну боротьбу між більшовиками, есерами-боротьбистами, лівими есерами щодо прийняття Конституції. Дайте оцінку першій Конституції УСРР. З’ясуйте систему влади за Конституцією. У чому суть обмежень виборчого права?

Розбудовуючи свій апарат, Раднарком УСРР наслідував управлінські схеми, напрацьовані РНК РСФРР (доведіть). Перерахуйте факти поступового розчинення республіканських управлінських структур у централізованому державному апараті. Прослідкуйте боротьбу навколо “воєнно-політичного союзу” радянських республік. Висвітліть процес об’єднання економічної і військової сфер.

У п’ятомупитанні дослідіть соціально-економічну політику уряду УСРР та антибільшовицький повстанський рух. З’ясуйте, чому полігоном у насадженні комуністичного виробництва була обрана Україна. Визначте темпи націоналізації промисловості. Проаналізуйте декрет УСРР про порядок націоналізації промислових підприємств. Назвіть повноваження УРНГ та його главків. Главкізм.

Відмінності в утвердженні радянської влади в Росії і в Україні особливо яскраво простежується, якщо дослідити методи управління на селі. Визначіть основні засади аграрної політики УСРР. Передайте зміст “Положення про соціалістичний землеустрій і про заходи переходу до соціалістичного землеробства” від 26 травня 1919 р. Яким чином здійснювався розподіл землі в радянській Україні? Висвітліть систему заходів, спрямованих на зміцнення соціально-економічних позицій більшовиків, яка дістала назву політики “воєнного комунізму”. Проаналізуйте встановлення продовольчої монополії держави. Радгоспи, комуни, артілі. Дайте оцінку комуністичному розподілу продукції і продовольчій розкладці. Передайте зміст декретів, якими вони вводилися. Охарактеризуйте методи продовольчої диктатури, її суть і наслідки. 12 квітня 1919 р. РНК УСРР видав декрет “Про розверстку надлишків урожаю 1918 р. і попередніх років” (прокоментуйте). Для чого більшовицька влада позбавляла селян приватної власності на засоби виробництва? Висвітліть функції та діяльність продовольчих загонів і комбідів. Чому створити мережу комбідів вдалося тільки в половині українських сіл? З’ясуйте причини невдачі виконання планів хлібозаготівлі в Україні.

Проаналізуйте одну з альтернативних більшовицькій програмі платформу українських лівих есерів, сформульовану Лівобережною конференцією цієї партії на початку лютого 1919 р.

Висвітліть процес наростання соціальної напруги в українському селі. Охарактеризуйте розмах боротьби українського народу проти більшовицької окупації. Які засоби боротьби з повсталими використовував радянський режим? Прокоментуйте постанову Ради робітничо-селянської оборони УСРР “Про придушення куркульських і білогвардійських бунтів у селах”. Назвіть причини переростання спорадичних селянських виступів у широкомасштабне антибільшовицьке повстання. Чому не вдалося об’єднати дії повстанців? Прослідкуйте хронологію селянських повстань. Отамани Н.Махно, Зелений, Соколовський, Гончар, Струк, Ангел, М.Григор’єв. Чому більшовикам не вдалося реалізувати настанови УІІІ з’їду РКП(б), спрямовані на союз із середнім селянством? З’ясуйте причини відступу більшовиків з України у 1919 р.

 


Читайте також:

  1. I. ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  2. II. МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ
  3. V. ІНДИВІДУАЛЬНІ ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ЇХ ВИКОНАННЯ
  4. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  5. В ході аудиту фінансової звітності аудитором застосовуються методичні прийоми документального та фактичного контролю.
  6. ВСТУПНІ МЕТОДИЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
  7. Глава 4 Методичні рекомендації щодо розв’язання задач
  8. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  9. Деякі методичні рекомендації
  10. Деякі поради ораторові
  11. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  12. ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ ТА МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ЇХ ВИКОНАННЯ




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Джерела і література | Семінар 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.