Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Деякі критерії перевірки статистичних гіпотез

Перевірка гіпотези про рівність між середніми значеннями незалежних вибірок здійснюється за допомогою критерію Ст’юдента, або -критерію. Для цього необхідно визначити:

Число ступіней вільності рівне: . Ця формула справедлива для випадку рівності вибіркових дисперсій: .

Для перевірки гіпотези про рівність дисперсій використовують критерійФішера. При цьому визначають як відношення більшої дисперсії до меншої:

;

Обчислене значення порівнюють із табличним з врахуванням числа ступіней вільності ; і довірчої ймовірності. Якщо < , то це означає, що вибірки взяті із сукупностей з рівними дисперсіями. Якщо > то дисперсії відрізняються і необхідно визначати по формулі:

При цьому число ступеней вільності рівне:

Потім розраховані значення порівнюється з , з врахуванням числа ступеней вільності і довірчої ймовірності . Якщо < , то відмінність між середніми незначуща і вони належать до однєї генеральній сукупності. Якщо > , то відмінність значуща і вибірки відносяться до різних генеральних сукупностей.

Критерій Ст’юдента є параметричним, тобто його можна застосовувати лише до вибірок, що мають нормальний закон розподілу. Тому необхідна перевірка даних на відповідність нормальному закону розподілу.


Читайте також:

  1. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  2. V. ЗАХИСТ КУРСОВОЇ РОБОТИ ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
  3. V. КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  5. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  6. VI. СИСТЕМА ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  7. VII. ПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ
  8. VІ. ЯКІСНІ КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  9. А) загальні критерії
  10. А. науковий факт, b. гіпотеза, с. метод
  11. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  12. Алгебраїчні критерії стійкості




Переглядів: 568

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методи перевірки гіпотез про закони розподілу випадкових величин | Для студентів за напрямами підготовки 6.030508 – “Фінанси і кредит”(ступенева освіта)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.