Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Для студентів за напрямами підготовки 6.030508 – “Фінанси і кредит”(ступенева освіта)

ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ

ФАКУЛЬТЕТ ЕКОНОМІКИ ТА БІЗНЕСУ

 

Кафедра економічної теорії

РИЗИКОЛОГІЯ

МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

ОКР “Бакалавр” економічних спеціальностей

денної форми навчання

 

 

Мелітополь, 2013

УДК 330.131.7:519.8

ББК 65.011.3

Ризикологія.Методичні вказівки для самостійної роботи студентів ОКР “Бакалавр” економічних спеціальностей денної форми навчання. – Мелітополь: Таврійський державний агротехнологічний університет, 2013. – 105 с.

Розробник:доцент кафедри економічної теорії ТДАТУ Кукіна Наталя Володимирівна

 

Рецензенти:кандидат економічних наук, доцент кафедри «Фінанси і кредит» ТДАТУ Когут І.А.

 

 

Розглянуто та рекомендовано до друку на засіданні кафедри економічної теорії «30» серпня 2013 р., протокол № 1.

Затверджено методичною комісією факультету економіки та бізнесу « ___» _____________ 2013р., протокол № ____.

 

Методичні вказівки для самостійної роботи студентів розроблені у відповідності із робочою програмою дисципліни “Ризикологія”, що передбачена для студентів економічних спеціальностей.

Методичні вказівки призначені для здійснення поточного контролю знань студенів в процесі вивчення дисципліни.


ЗМІСТ

 

Вступ
Тематичний план курсу “Ризикологія”
Основна частина
Тема 1. Загальні основи ризикології
Тема 2. Невизначеність – фундаментальна складова об’єктивної дійсності
Тема 3. Сутність ризику як економічної категорії
Тема 4. Зовнішні ризики у сучасному підприємництві
Тема 5. Внутрішні ризики у сучасному підприємництві
Тема 6. Ризик – параметр економічної ефективності
Тема 7. Суб’єктивне сприйняття ризику
Тема 8. Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішення
Тема 9. Якісний аналіз ризику
Тема 10. Методичні засади кількісного аналізу ризику
Тема 11. Мінімізація ризиків: основні заходи та процедури
Тема 12. Сутність і зміст управління ризиками
Розподіл балів, що присвоюються студентам
Критерії оцінювання знань
Рекомендована література

 


ВСТУП

Вивчення і врахування невизначеності, конфліктності, багатокритеріальності та породжуваного ними ризику стало однією з магістральних ліній розвитку економічних наук. Особливістю сучасного економічного ризику є його тотальність, всеосяжність. Власне тому, економічний ризик належить до фундаментальних понять сучасної економічної науки.

Чим складнішим і невизначеним є соціально-економічне середовище, тим злободеннішим є необхідність урахування ризику, побудова й удосконалення адекватного інструментарію щодо його аналізу, врахування, моделювання та прогнозування. Складність причинно-наслідкових і функціональних зв’язків між елементами ринкового механізму формується під впливом багатьох потужних соціально-економічних, політичних, організаційно-технічних та інших чинників, які мають різноспрямований характер. Усе це породжує невизначеність, конфліктність, багатокретиріальність, зумовлений ними ризик, який неможливо цілком усунути.

Важливою складовою мінімізації економічних ризиків є їх вивчення, оцінка, прогнозування та управління ними.

Вирішення завдань реформування вищої економічної освіти у відповідності до сучасних світових вимог та підготовка кваліфікованих фахівців, конкурентноздатних на ринку праці не можливі без підвищення ролі самостійної роботи студентів над навчальним матеріалом, стимулюванні професійного зростання студентів та виховання їх творчої активності.

Самостійна робота студентів охоплює:

1. Підготовку до аудиторних занять (лекцій, практичних, семінарських, лабораторних тощо):

- опрацювання матеріалу лекцій, засвоєння термінів економічного словника;

- опрацювання основної літератури;

- підготовка відповідей на основні питання теми;

- обміркування питань для обговорення;

- виконання завдань для самоперевірки знань;

2. Самостійну роботу над окремими темами/питаннями лекційного курсу, передбаченими робочою програмою навчальної дисципліни;

3. Підготовку до поточного та підсумкового контролю.

Індивідуальна робота з дисципліни „Ризикологія” передбачає піпготовку та виконання реферату. Тематика робіт, запропонована студентам, відповідає робочій програмі дисципліни, але не є обов’язковою, студент може обрати тему за власним бажання (якщо вона відповідає колу його інтересів) при погодженні з викладачем.

Поглиблена робота студента над темою, що передбачає творчій підхід до програмного матеріалу, має сприяти формуванню у студентів навичок роботи з різними джерелами інформації, критичного відношення до різних точок зору, формуванню власної позиції, щодо питань що вивчаються, та досвіду логічного наукового викладання опрацьованого матеріалу та власної думки.

Метою даної методичної розробки є створення основи для формування у студентів навичок самостійної та практичної роботи, забезпечення умов для гармонійного творчого розвитку особистості студента в умовах індивідуалізації навчального процесу.

 

 


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ «РИЗИКОЛОГІЯ»

для студентів за напрямами підготовки 6.030509 – “Облік і аудит”, 6.030509 – “Облік і аудит” (ступенева підготовка) та 6.030507 – “Маркетинг”

Теми Кількість годин, відведених на:
лекції практичні самостійну роботу індивідуальну роботу
1. Загальні основи ризикології    
2. Невизначеність – фундаментальна складова об’єктивної дійсності    
3. Сутність ризику як економічної категорії    
4. Зовнішні ризики у сучасному підприємництві    
5. Внутрішні ризики у сучасному підприємництві    
6. Ризик – параметр економічної ефективності    
7. Суб’єктивне сприйняття ризику    
8. Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень    
9. Якісний аналіз ризику    
10. Методичні засади кількісного аналізу ризику    
11. Мінімізація ризиків: основні заходи та процедури    
12. Сутність і зміст управління ризиками    
Всього - -

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ «РИЗИКОЛОГІЯ»

для студентів за напрямами підготовки 6.030508 – “Фінанси і кредит”(ступенева освіта)

Теми Кількість годин, відведених на:
лекції практичні самостійну роботу індивідуальну роботу
1. Загальні основи ризикології -
2. Невизначеність – фундаментальна складова об’єктивної дійсності
3. Сутність ризику як економічної категорії
4. Зовнішні ризики у сучасному підприємництві -
5. Внутрішні ризики у сучасному підприємництві
6. Ризик – параметр економічної ефективності
7. Суб’єктивне сприйняття ризику
8. Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень
9. Якісний аналіз ризику
10. Методичні засади кількісного аналізу ризику
11. Мінімізація ризиків: основні заходи та процедури
12. Сутність і зміст управління ризиками -
Всього

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ «РИЗИКОЛОГІЯ»

для студентів за напрямами підготовки 6.030504 – “Економіка підприємства”, 6.030504 – “Економіка підприємства” (ступенева підготовка) та 6.030508 – “Фінанси і кредит”

Теми Кількість годин, відведених на:
лекції практичні самостійну роботу індивідуальну роботу
1. Загальні основи ризикології
2. Невизначеність – фундаментальна складова об’єктивної дійсності
3. Сутність ризику як економічної категорії
4. Зовнішні ризики у сучасному підприємництві
5. Внутрішні ризики у сучасному підприємництві
6. Ризик – параметр економічної ефективності
7. Суб’єктивне сприйняття ризику
8. Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень
9. Якісний аналіз ризику
10. Методичні засади кількісного аналізу ризику
11. Мінімізація ризиків: основні заходи та процедури
12. Сутність і зміст управління ризиками
Всього

 

 

ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН КУРСУ «РИЗИКОЛОГІЯ»

для студентів за напрямом підготовки 6.030507 – “Маркетинг”

(ступенева підготовка)

Теми Кількість годин, відведених на:
лекції практичні самостійну роботу індивідуальну роботу
1. Загальні основи ризикології
2. Невизначеність – фундаментальна складова об’єктивної дійсності
3. Сутність ризику як економічної категорії
4. Зовнішні ризики у сучасному підприємництві
5. Внутрішні ризики у сучасному підприємництві
6. Ризик – параметр економічної ефективності
7. Суб’єктивне сприйняття ризику
8. Теорія корисності та її застосування у процесах прийняття рішень
9. Якісний аналіз ризику
10. Методичні засади кількісного аналізу ризику
11. Мінімізація ризиків: основні заходи та процедури
12. Сутність і зміст управління ризиками
Всього

 



Читайте також:

  1. II. Самостійна робота студентів.
  2. IV. Загальна схема поточного і підсумкового контролю та оцінювання знань студентів
  3. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  4. IXX. ОСОБЛИВОСТІ ПРИЙОМУ ДО кафедри військової підготовки НАУ
  5. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  6. VI. самостійна робота студентів
  7. VI. СИСТЕМА ТА КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  8. VIІ. Короткі методичні вказівки до роботи студентів на практичному занятті
  9. VІ. ПОРЯДОК ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ
  10. Авдання для домашньої підготовки.
  11. Автоматизація за напрямами
  12. Аналіз особистих досягнень студентів, перспектив навчання на подальшому етапі




Переглядів: 392

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Деякі критерії перевірки статистичних гіпотез | ОСНОВНА ЧАСТИНА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.