Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Експериментальна частина.

1. Теплота розчинення

Налийте в пробірку 3-4 мл води та виміряйте її температуру. Внесіть порцію (приблизно 1 г) хлориду амонію, перемішайте. Виміряйте температуру розчину, що утворився. 3робіть висновок про те, який знак має DН процесу розчинення.

Проведіть аналогічний дослід, використавши замість хлориду амонію гідроксид калію. Поясніть, чому DН розчинення NH4CI та КОН мають протилежні знаки.

2. Вплив температури на розчинність

а) До 3-4 мл насиченого розчину нітрату калію додайте трохи ( 0,5 г) кристалів цієї ж солі. Чи йде розчинення солі? Нагрійте розчин. Що відбуваеться при нагріванні? Чому?

б) Нагрійте 2 мл насиченого розчину ацетату кальцію. Поясніть причину утворення кристалів.

 

3. Підвищення температури кипіння розчину

У колбі або стакані нагрійте до кипіння 30 – 50 мл дистильованої води. Виміряйте температуру води, що кипить. Внесіть 1 -2 г кристалічного хлориду натрію та виміряйте температуру кипіння розчину, що утворився. Ще раз додайте таку ж порцію хлориду натрію. Як та чому змінюється температура кипіння розчину?

4. Приготування пересиченого розчину

До 1 г кристалічного тіосульфату натрію Na2S2O5H2O додайте 2 - 3 краплини води та нагрійте до повного їx розчинення. Охолодіть пробірку проточною водою до кімнатної температури. Чи відбувається кристалізація? Що спостерігаеться при внесенні декількох кристалів цієї солі?

 

Лабораторна робота 12

РОЗЧИНИ ЕЛЕКТРОЛІТІВ

[1, гл. 8, с. 231 - 257. 2, гл. 8, с. 206-218. 3, с. 124-136.]

Завдання для домашньої шдготовки

Відхилення фізичних властивостей розчинів електролітів від законів Рауля, ізотонічний коефіцієнт. Теорія Арреніуса. Роль розчинника в процесі дисоціації. Ступінь дисоціації. Стан сильних електролітів у розчинах.

Слабкі електроліти. Константа дисоціації. Закон розведення. Ступінчаста дисоціація. Вплив одноіменного іона на дисоціацію слабкого електроліту. Рівновага в насиченому розчині малорозчинного електроліту. Добуток розчинності. Peaкції обміну в розчинах електролітів та напрямок їх протікання. Іонні рівняння реакцій.

Запитання та задачі

1. Розрахуйте ізотонічний коефіцієнт та уявний ступінь дисоціаії електролітів (коефіцієнт активності), якщо:

а) 3,1 r азотної кислоти розчинено в 500 г води, t кр = - 0.35°С;

б) 12 г сульфату магнію розчинено в 2000 г води, tкр = - 0,14°С;

в) розчин їдкого натру ( w(NaOH) = 4% ) має tкр = -3.2°С

При розв’язуванні задач використовуйте значення КH2O= 1,86 град/моль.

2. Розташуйте наведені речовини в порядку зростання ізотонічних коефіцієнтів їxніx розчинів з однаковою моляльною концентрацією, поясніть порядок розташування:

а) хлорид кальцію, хлорид алюмінію, гліцерин;

б) фосфат калію, глюкоза, нітрат калію;

в) сульфат алюмінію, хлорид натрію, цукор.

3. Напишіть рівняння реакцій обміну в молекулярній та іонній формах:

а) Ва(ОН)2+ НNО3= г) СаСО3+ НСl =

б) NаОН + H2S = д) Аl2(SO4)3+ Ва(ОН)2=

в) Na2СО3+ HNO3= е) Fe(OH)3+ HCl =

4. Наведіть можливі молекулярні рівняння реакцій обміну, іонна форма яких має вигляд: а) Н++ ОН-= Н2О; б) Ag++ Сl-= AgСl;

в) 2Н++ СО32-= CO2 + H2O.

5. Розрахуйте ступінь дисоціації кислоти, а також вкажіть яка з кислот є слабшою:

а) оцтова, С = 10-4моль/л, Кд= 1,8×10-5;

б) азотиста, С = 10-2моль/л, Кд= 5,1×10-4;

в) синільна, С = 10-3моль/л, Кд = 6,2×10-10.

6. Наведіть рівняння ступінчатої дисоціації та вирази для ступінчатих констант дисоціації електролітів:

а) H3PO4; б) H2S; в) Mg(OH)2. Як зміщуватиметься рівновага дисоціації при додаванні іонів H+,OH-, чи змінється ступінь дисоціації, значення константи дисоціації.

7. Виходячи з величини добутку розчинності (ДР), знайдіть розчинність у моль/л та у г/л таких солей:

а) cульфат барію, ДР = 1 ×10-10;

б) карбонат кальцію, ДР = 4,8 ×10-9;

 

в) йодид срібла, ДР = 8,3 ×10-16.

Для кожної солі назвіть електроліт з однойменним іоном, додаванням якого можна знизити її розчинність. Чи зміниться при цьому величина ДР?

 
 


Варіанти 1 la 2б 3а, г 4a 5б, в 6в

завдань 2 1б 2в 3в,е 4в 6а, в 6б

3 1в 2а 3б, д 4б 5а, б 3а

 
 

 



Читайте також:

  1. II частина.
  2. III. Практична частина.
  3. IV. Графічна частина.
  4. ДОКАЗОВА ЧАСТИНА.
  5. ДОКАЗОВА ЧАСТИНА.
  6. Експериментальна гіпотеза та її особливості.
  7. Експериментальна довжину хвилі де Бройля для кульки та електрона, що рухаються?
  8. Експериментальна педагогіка. Педологія
  9. Експериментальна перевірка Максвеллівського розподілу молекул по швидкостям (дослід Штерна)
  10. Експериментальна психологія і біологія
  11. Експериментальна частина
  12. Експериментальна частина




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота 11 | Експериментальна частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.