Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лабораторна робота 11

 

ЗАГАЛЬНІ ВЛАСТИВОСТІ РОЗЧИНІВ

[1,гл.7. с.213-223:227-230. 2,гл.8, с.194-201:203-206. 3, с.110-124.]

Завдання для домашньої підготовки

Дисперсні системи. Істинні розчини. Концентрація розчинів та способи її вираження. Процеси, які проходять при розчиненні речовин у рідинах. Сольватація. Теплота (ентальпія) розчинення. Вплив температури та тиску на розчинність газів і твердих речовин у рідинах. Закони Рауля, їх формулювання, математичні вирази, взаємозв'язок.

Запитання і задачі

1. Що таке сольватація? Які процеси, які види взаємодії між молекуламивідбуваються при розчинені:

а) метанолу у воді; б) брому у воді; в) пентану в гексані ?

 

1. Що таке теплота розчинення, які складові входять до величини теплоти розчинення ? Які знаки найчастіше має теплота розчинення: а) газів у рідинах; б) твердих речовин у рідинах. Поясніть, як впливає підвищення температури на ці процеси.

1. Поясніть, як і чому впливає тиск газів на їх розчинність у рідинах

3. Наведіть формулювання І-го закону Рауля, його математичний вираз. Поясніть зміст величин, що входять до цього виразу. Наведіть графік, що ілюструє І-й закон Рауля.

4. Наведіть формулювання та математичний вираз ІІ-го закону Рауля, але для зміни температур кипіння. Як пов’язана зміна температури кипіння розчину із зміною тиску його насиченої пари (поясніть за допомогою відповідної графічної залежності)?

5. Наведіть формулювання та математичний вираз ІІ-го закону Рауля для температур замерзання розчинів. Як пов’язана зміна температури замерзання із зміною тиску його насиченої пари (поясніть за допомогою відповідного графіка).

6. 20 г сірчаної кислоти розчинили у 100 мл води. Розрахуйте масову та молярну частки, моляльну та молярну концентрації, молярну концентрацію еквівалентів сірчаної кислоти ( густина розчину дорівнює 1,13 г/см3).

7. Скільки грамів гідроксиду натрію треба розчинити в 270 мл води, щоб одержати розчин з масовою часткою лугу 0,1. Яку моляльність має цей розчин?

8. Молярна частка гідроксиду натрію у водному розчині становить 0,2, густина розчину 1,4 г/см3. Розрахуйте масову частку гідроксиду натрію, його моляльну та молярну концентрації.

9. Чому дорівнює зниження тиску насиченоі пари над розчином, який містить 18 г глюкози ( C6H12O6) у 180 г води при температурі lOO°С? Чому дорівнює тиск насиченої пари над розчином у цих умовах?

10. Визначити підвищення температури кипіння розчину 9,2 г гліцерину (C3H8O3) у 100 г води ( ЕH2O= 0,52 град/моль).

11. 3найдіть молекулярну масу речовини, якщо розчин, що містить 3г цієї речовини в 100г води, починає замерзати при - 0,93°С ( КH2O= 1,86 град/моль).

12. Поясніть, чи відрізняються температури кристалізації розчинів які містять у 100 г води :

а) 0.1 моль цукру (C12H22O11) та 0,1 моль глюкози (C6H12O6);

б) 34 г цукру та 18 г глюкози; в) 100 г цукру та 100 г глюкози;

г) 0,1 моль цукру та 0,1 моль хлориду натрію;

д) 17 г цукру та 9 г глюкози;

е) 0,05 моль глюкози та 0,05 сульфату алюмінію.

 
 


Варіанти 1 1 4 7 13а, д

Завдань 2 2 5 8 13б, г

3 3 6 9 13в, е

 
 



Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Самостійна робота студентів.
  3. IV. ВИХОВНА РОБОТА В КЛАСІ
  4. IV. ІНДИВІДУАЛЬНА РОБОТА СТУДЕНТІВ.
  5. IV. Науково-дослідницька робота.
  6. IV. Практична робота.
  7. IV. Робота над темою уроку
  8. Qорганізаційне середовище, в якому виконується робота
  9. V. Робота з підручником
  10. V. Робота з підручником. с. 59-60
  11. V. Робота з програмою «Виконавець Восьминіжка»
  12. V. Робота з програмою «Виконавець Садівник».




Переглядів: 636

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота 10 | Експериментальна частина.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.