Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Експериментальна частина

1. Іонізуюча дія води

Налийте у суху пробірку 1 мл спиртового розчину хлориду кобальту, додайте 3 - 5 мл води. Поясніть зміну забарвлення розчину.

 

2. Вплив однойменного іона на дисоціацію слабкого електроліту

Налийте в пробірку 2 мл води, додайте 2 - 3 краплі розчину аміаку та 1-2 краплі розчину фенолфталеіну. Розлийте розчин на дві частини і до однієї з них додайте кристалічний хлорид амонію. Як та чому змінюється забарвлення розчину?

3. Іонні реакції

Налийте в пробірки по 2 мл розчинів сірчаної кислоти, сульфату натрію та сульфату алюмінію і додайте в кожну такий же об'єм розчину хлориду барію. Чи однаково проходять реакції, чому?

 

4. 3іставлення сили електролітів

На гранули цинку подійте розчинами оцтової та соляної кислот однакової концентрації ( С = 2 моль/л). Порівняйте швидкості реакцій, поясніть, чому вони відрізняються.

 

 

Лабораторна робота 13

ДИСОЦІАЦІЯ ВОДИ, рН. ГІДРОЛІЗ СОЛЕЙ

[1, гл. 8. с.257-263. 2, гл. 8. с. 218-223. 3, с. 136-142.]

Завдання для домашньої підготовки

Дисоціація води. Іонний добуток води. Водневий показник ( рН ) та його значения в нейтральному, кислому та лужному середовищах. Гідроліз солей. Ступінь гідролізу.

 

Запитання та задачі

1. Що таке іонний добуток води, як він пов’язаний з константою її дисоціації? Як змінюється його значення із зміною температури ?

2. Поясніть, які значення має рН в: а) нейтральному середовищі;

б) кислому середовищі; в) лужному середовищі.

3. Знайти значення рН розчинів електролітів (a =1):

а) гідроксид кальцію, С = 5×10-3моль/л; б) соляна кислота С = 0,1 моль/л ;

в) сірчана кислота, С = 5×10-4 моль/л; г)гідроксид натрію С = 0,1 моль/л ;

д) гідроксид калію, С = 1×10-3 моль/л; е)азотна кислота С = 0,1 моль/л.

4. Яка концентрація соляної кислоти або їдкого натру в розчині, якщо рН його становить: а) 12; б) 10; в) 9; г) 3; д) 2; е) 5.

5. Напишіть в іонній та молекулярній формах рівняння реакцій гідролізу: а) сульфіду натрію; б) фосфату калію; в) сульфіту натрію; г) нітрату міді;

д) хлориду заліза (ІІІ); е) хлориду алюмінію; ж) ацетату амонію.

6. Для наведених нижче солей напишіть рівняння реакцій 1-го ступіня гідролізу в іонній формі та пояснять, як і чому зміщується рівновага гідролізу при нагріванні, розведенні розчину, додаванні лугу: а) карбонат натрію:

б) гіпохлорит натрію; в) сульфід калію.

 

Варіанти 1 l 3a, б 4в, е 5а, д, ж 6а

завдань 2 2а 3д, е 4а, д 5в, е, ж 6в

3 2б 3в,г 4б, г 5б, г, ж 6б

 
 



Читайте також:

  1. I. Вступна частина
  2. II Основна частина
  3. II Основна частина
  4. II Основна частина
  5. II частина
  6. II частина.
  7. II. Основна частина
  8. II. Основна частина
  9. II. Основна частина ЗАНЯТТЯ
  10. III Заключна частина
  11. III Заключна частина
  12. III Заключна частина




Переглядів: 435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експериментальна частина. | Експериментальна частина

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.