Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Змістовний модуль 2: Дихальна система

 

1. Тема 8: ТЕСТОВИЙ КОНТРОЛЬ ТА ПРАКТИЧНІ НАВИЧКИ З ОРГАНІВ ТРАВЛЕННЯ. ПЕРЕВІРКА САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ. ОГЛЯД ОРГАНІВ ДИХАННЯ. ЗОВНІШНІЙ НІС.

2. Мета: провести контроль засвоєння матеріалу з травної системи. Провести загальний огляд органів дихання. Вивчити на анатомічних препаратах, схемах, малюнках з підручника та атласу морфофункціональні особливості будови верхніх дихальних шляхів, зовнішнього носа.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Будова слизової оболонки.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. Будова лицевого черепа.

3.3.2. Кісткова носова порожнина.

3.3.3. Мімічні м’язи.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Згадати будову стін стінок кісткової носової порожнини, повітроносних кісток черепа.

4.2. Розглянути на препаратах будову зовнішнього носа і носової порожнини.

5. Форми і методи самоконтролю:

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. На які частини поділяються дихальні шляхи?

5.1.2. Якими кістками і хрящами утворені зовнішній ніс та порожнина носа?

5.2. Тести – в кінці посібника.

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Основа черепа.

6.2. Топографічна таблиця органів дихання.

6.3. Схема хрящів зовнішньго носа.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Визначити загальні принципи будови та функції дихальної системи.

7.2. Встановити, на які відділи поділяють дихальні шляхи.

7.3. Визначити частини, які включає в себе зовнішній ніс.

7.4. Розглянути будову і топографію хрящового скелета носа.

 

 

1. Тема 9: ПОРОЖНИНА НОСА: СТІНКИ, ПАЗУХИ, НОСВІ ХОДИ ТА СПОЛУЧЕННЯ. ГЛОТКА.

2. Мета: вивчити на анатомічних препаратах, схемах, малюнках з підручника та атласу морфофункціональні особливості будови порожнини носа і навколоносових пазух, глотки.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Будова слизової оболонки.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. Будова лицевого черепа.

3.3.2. Кісткова носова порожнина.

3.3.3. Мімічні м’язи.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Згадати будову стін стінок кісткової носової порожнини, повітроносних кісток черепа.

4.2. Розглянути на препаратах будову носової порожнини, визначити її частини.

4.3. Знайти носові раковини та носові ходи.

4.4. Визначити на препараті розташування нюхової та дихальної областей слизової оболонки носа.

4.5. Знайти отвори, через які у носову порожнину відкриваються навколо носові пазухи.

4.6. Визначити на препаратах сполучення порожнини носа з глоткою, очною ямкою.

4.7. Згадати анатомію, топографію та сполучення глотки.

5. Форми і методи самоконтролю:

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. Чим утворені стінки носової порожнини?

5.1.2. Які є сполучення носової порожнини з іншими порожнинами і структурами черепа?

5.1.3. Скільки є носових раковин і носових ходів?

5.1.4. Скільки є додаткових пазух носа і куди вони відкриваються?

5.1.5. Яку роль відіграє глотка в процесі дихання?

5.2. Тести – в кінці посібника

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Основа черепа.

6.2. Сагітальний розріз голови.

6.3. Схема: порожнина носа та приносові пазухи.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Повторити будову лицевого черепа, носової порожнини, носових раковин і ходів.

7.2. Вивчити сполучення приносових пазух з носовими ходами.

7.3. Визначити розділення носової порожнини на функціональні області.

7.4. Повторити будову носоглотки, її отвори та сполучення.

 

 

1. Тема 10: ГОРТАНЬ: ТОПОГРАФІЯ, ХРЯЩІ. З'ЄДНАННЯ ХРЯЩІВ ГОРТАНІ. КЛАСИФІКАЦІЯ ТА БУДОВА М'ЯЗІВ ГОРТАНІ.

2. Мета: вивчити топографію гортані та поділ гортані на відділи, хрящі гортані, зв’язки та м’язи, які діють на голосові зв’язки та голосову щілину.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Будова слизової оболонки.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. М’язи та фасції шиї.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Розібрати на препараті розподіл гортані на відділи.

4.2. Знайти на препараті присінкові та голосові складки.

4.3. Визначити на препаратах хрящі, які утворюють скелет гортані.

4.4. Знайти на препараті зв’язки, що з’єднують хрящі гортані.

4.5. Розглянути на препаратах і макетах суглоби між хрящами гортані.

4.6. Розібрати на препаратах і макетах м’язи гортані та їх функцію.

5. Форми і методи самоконтролю.

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. Яку будову має скелет гортані?

5.1.2. Які основні відділи гортані?

5.1.3. Опишіть скелетотопію, голотопію та синтопію гортані.

5.1.4. Як з’єднуються між собою хрящі гортані.

5.1.5. Назвіть м’язи, які діють на голосову щілину.

5.1.6. Назвіть м’язи, які діють на голосові складки.

5.1.7. Які функції виконує гортань?

5.2. Тести – в кінці посібника

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Препарати і макети гортані.

6.2. Хрящі гортані.

6.3. Анатомічний препарат шиї, макет шиї.

6.4. Модель м’язів гортані та голосового апарату.

6.5. схема анатомічної будови гортані.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Вивчити анатомічну будову гортані.

7.2. Розглянути поділ гортані на три відділи.

7.3. Розібрати топографію гортані, її границі.

7.4. Вивчити хрящі гортані та їх з’єднання, записати схему з’єднань гортані у зошит.

7.5. Вивчити м’язи гортані, їх класифікацію та функції. Записати м’язи гортані за їх груповою належністю та функцією у зошит.

 

 

1. Тема 11: ТРАХЕЯ. БУДОВА І ТОПОГРАФІЯ БРОНХОВОГО ДЕРЕВА.

2. Мета: вивчити будову і топографію трахеї, бронхів, будову бронхового дерева.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Будова слизової оболонки.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. М’язи та фасції шиї.

3.3.2. Будова грудної клітини: скелет, з’єднання, м’язи.

3.3.3. Уявлення про топографію: скелетотопія, голотопія, синтопія.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Розглянути на препаратах будову і топографію трахеї і головних бронхів.

4.2. Вивчити особливості будови головних, часткових, сегментних бронхів.

4.3. Розібрати розгалуження бронхового дерева.

5. Форми і методи самоконтролю.

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. Яка будова стінки трахеї?

5.1.2. Яка топографія трахеї, її межі?

5.1.3. На якому рівні відбувається розділення трахеї на головні бронхи? Яка структура утворюється у місці розділення трахеї?

5.1.4. Як відрізняється будова і розташування правого та лівого головних бронхів?

5.1.5. У якій послідовності розташовані елементи кореня правої та лівої легені?

5.1.6. Який принцип розгалуження бронхового дерева?

5.2. Тести – в кінці посібника

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Анатомічні препарати трахеї, бронхів, легень.

6.2. Труп.

6.3. Муляжі бронхового дерева.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Вивчити будову і функцію трахеї.

7.2. Вивчити скелетотопію, голотопію та синтопію трахеї.

7.3. Розібрати особливості будови різних елементів бронхового дерева. Визначити функцію бронхового дерева.

7.4. Розглянути принцип розгалуження бронхів у легенях.

7.5. З’ясувати, якими структурами утворені корені легень, у якому порядку розташовані компоненти коренів легень.

 

 

1. Тема 12: БУДОВА І ТОПОГРАФІЯ ЛЕГЕНЬ: ЧАСТКИ, СЕГМЕНТИ. ПОНЯТТЯ ПРО АЦИНУС.

2. Мета: вивчити будову і топографію легень, будову бронхового і альвеолярного дерева. Навчитися визначати сегменти легень. Уявляти хід повітряного струменя дихальними шляхами.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Будова слизової оболонки, епітелію повітроносних шляхів.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. Будова грудної клітини: скелет, з’єднання, м’язи.

3.3.2. Уявлення про топографію: скелетотопія, голотопія, синтопія.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Розібрати на препараті будову легень: знайти поверхні, краї, щілини, частки, основу, верхівку, ворота легені.

4.2. Розглянути на схемах будову ацинуса.

4.3. Розібрати на схемах розділення легень на частки і сегменти.

4.4. Визначити на препаратах і схемах топографію легень, проекцію їх країв.

5. Форми і методи самоконтролю.

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. Які поверхні і краї мають легені?

5.1.2. Скільки часток і сегментів виділяють у правій і лівій легені?

5.1.3. Яка топографія легень, які межі їх країв?

5.1.4. Що являє собою ацинус?

5.1.5. Яка будова та функція альвеолярного дерева?

5.2. Тести – в кінці посібника

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Анатомічні препарати трахеї, бронхів, легень.

6.2. Труп.

6.3. Муляжі бронхового дерева, сегментів легень.

6.4. Схема будови ацинуса.

6.5. Схема топографії легень.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Вивчити будову легень: поверхні, краї, щілини, частки.

7.2. Розглянути хід вісцеральної плеври.

7.3. Вивчити назви сегментів правої та лівої легень.

7.4. Розібрати топографію легень, проекції краів легень на стінки грудної порожнини.

7.5. Визначити поняття ацинуса, з’ясувати його будову та функції.

7.6. Розібрати будову альвеолярного дерева.

 

 

1. Тема 13: АНАТОМІЯ І ТОПОГРАФІЯ ПЛЕВРИ. СЕРЕДОСТІННЯ.

2. Мета: вивчити морфологію плеври, її топографію, синуси, класифікацію середостіння для морфологічного обґрунтування патологічних процесів цих відділів дихальної системи.

3. Базовий рівень знань та вмінь:

3.1. З курсу біології:

3.1.1. Загальний план будови дихальної системи.

3.1.2. Філогенез дихальної системи.

3.2. З курсу гістології:

3.2.1. Ембріональній розвиток дихальної системи та серозних оболонок.

3.2.2. Будова серозних оболонок.

3.3. З курсу анатомії:

3.3.1. Будова грудної клітини: скелет, з’єднання, м’язи.

3.3.2. М’язи, що приймають участь в акті дихання.

3.3.3. Уявлення про топографію: скелетотопія, голотопія, синтопія.

3.4. З курсу латинської мови:

3.4.1. Основна латинська анатомічна термінологія.

4. План самостійної роботи студентів на практичному занятті:

4.1. Розібрати будову плеври, визначити на препаратах синуси плеври.

4.2. Розібрати границі плеври, порівняти їх з границями легень.

4.3. Визначити топографію середостіння, його поділ на відділи.

4.4. Розглянути на препаратах, муляжах та схемах органи, розташовані у різних відділах середостіння.

5. Форми і методи самоконтролю:

5.1. Контрольні питання:

5.1.1. Що являє собою плевра?

5.1.2. Які функціі виконує плевра?

5.1.3. На які листки розділяється плевра?

5.1.4. Яка топографія плеври?

5.1.5. Чим заповнена порожнина плеври?

5.1.6. Які синуси має плевральна порожнина? Де вони розташовані?

5.1.7. Як проектуються границі плеври на стінки грудної порожнини?

5.1.8. Що називають середостінням?

5.1.9. Чим обмежене середостіння?

5.1.10. На які відділи розділяється середостіння?

5.1.11. Які органи розташовані у середостінні?

5.2. Тести – в кінці посібника

6. Ілюстраційний матеріал:

6.1. Скелет в цілому.

6.2. Труп.

6.3. Схема топографії плеври.

6.4. Схема будови і топографії середостіння.

7. Програма самопідготовки студентів до теми:

7.1. Вивчити будову, топографію і функції плеври, границі плеври.

7.2. Розібрати розділення плеври на вісцеральний та парієнтальний листки, визначити синуси плевральної порожнини.

7.3. З’ясувати вміст плевральної порожнини, її роль в акті дихання.

7.4. Визначити, що представляє собою середостіння.

7.5. Розібрати поділ середостіння на відділи.

7.6. Вивчити, які органи розташовані у верхньому середостінні.

7.7. Вивчити, які органи розташовані у нижньому передньому середостінні.

7.8. Вивчити, які органи розташовані у нижньому середньому середостінні.

7.9. Вивчити, які органи розташовані у нижньому задньому середостінні.

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. BANKING SYSTEM. Банковская система
  3. D. СОЦИОИДЕОЛОГИЧЕСКАЯ СИСТЕМА ВЕЩЕЙ И ПОТРЕБЛЕНИЯ
  4. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  5. III. КРИТЕРІЇ ДОПУСКУ ДО СКЛАДАННЯ ПІДСУМКОВОГО МОДУЛЬНОГО КОНТРОЛЮ (ЕКЗАМЕНУ).
  6. III. центральная нервная система
  7. ISO9000. Як працює система управління якістю
  8. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  9. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  10. The educational system of Great Britain (Система освіти Великобританії)
  11. V міні – модуль
  12. V. СИСТЕМА ПОТОЧНОГО ТА ПІДСУМКОВОГО КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ СТУДЕНТІВ




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Крітерії оцінки знань студентів на практичному занятті | Змістовний модуль 3: Сечостатева та ендокринна система

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.