МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Педагогічне проектування виховного процесуВажливою умовою забезпечення ефективності виховного процесу є його педагогічне проектування. Воно починається з всебічного і глибокого аналізу виховної роботи і визначення актуальних завдань школи, педагогічного колективу на певний період життя з урахуванням можливостей їх виконання. Для розробки розділу річного плану роботи з проблем організації позаурочної діяльності необхідно створити робочу групу (творчу групу). Члени групи повинні отримати конкретні настанови, як вести збір інформації; як її краще обробити і облікувати; за якими питаннями провести анкетування вчителів, дітей і батьків, щоб зібрати достатньо даних для майбутнього планування. Керівник повинен підготуватися до управління процесом колективної розробки розділу річного плану роботи школи: Ä визначити можливі нововведення в технологію планування, створити в колективі творчу атмосферу; Ä скласти і довести до відома творчої групи список нових досліджень з питань планування; Ä організувати розробку змісту анкет для вчителів, учнів і батьків щодо збору критичних зауважень з плану на новий навчальний рік; Ä періодично контролювати хід збору і обробки інформації; Ä проаналізувати всю зібрану інформацію згідно плану; Ä забезпечити розробку розділу плану роботи до встановленого терміну. Функції управління виховним процесом Перед плануванням виховної роботи в навчально-виховних закладах пропонується проводити вивчення громадської думки з таких питань:
Форми залучення педагогів 1. Анкетування. Тематика анкет: Ä Демократизація шкільного життя. Ä Творчість класного керівника: шляхи звільнення від стереотипів. Ä Стиль педагогічного спілкування. Ä Рівень володіння педагогічною технікою, новими педагогічними технологіями виховної роботи. Ä Методична служба − класному керівникові. Якій їй бути? 2. Тестування. Тест „Визначення рівня культури школи. 3. Організаційно-навчальна гра: ”Школа. Педагог. Учень”. (Проблеми педагогів. Проблеми учнів. Що ми можемо разом? Вернісаж ідей. Концепція. Програма.). 4. Проведення „круглих столів”: Ä Демократизація шкільного життя як засіб поліпшення якості виховного процесу. Ä Дитяче об’єднання: досвід, тенденції, програми розвитку. Ä Учнівське самоврядування в школі сьогодні, завтра. Ä Робота з сім’єю: погляд у майбутнє. Ä Який класний керівник потрібен школі сьогодні і чого йому варто було б навчитися? 5. Продуктивна гра: „Перспективи розвитку школи”. 6. Практичне заняття: „Планування діяльності класного керівника”. 7. Семінар-практикум: „Організаційно-діяльнісні ігри в систем роботи класного керівника”. 8. Панорама методичних знахідок: „Багатство ідей − у шкільну практику”. 9. Захист творчих програм: „Клуби у виховній системі роботи школи”, „Концепція розвитку нашої школи”, „Самоврядування”, „Виховна система класу”. Форми залучення учнів 1. Анкетування: „Я і мій клас”, „Твої інтереси”, „Ставлення до школи”, „Думаю, мрію, пропоную”, „Світ моїх захоплень”. 2. Зошит творчих робіт: „Моя школа”, „Мій клас”. 3. Захист творчих проектів: „Якою я бачу школу в новому навчальному році”, „Яким я бачу свій клас”. 4. „Круглі столи”: „Учитель і учень: стиль взаємовідносин”, „Співробітництво вчителів і учнів: яким йому бути?” 5. Ринг „Якою я хотів би бачити свою школу, клас?” Форми залучення батьків 1. Анкетування: „Рівень усвідомлення батьками потреб в оволодінні педагогічними знаннями”. 2. Батьківські збори: „Як оновити зміст роботи з батьками, осучаснити його, зробити корисним і цікавим”. З досвіду роботи Діагностична та корекційна діяльність Методика „Закінчення речення” Мета:Виявити рівень розвитку в учнів таких якостей, як самокритичність, колективізм, самостійність, справедливість, принциповість, чесність. Учням пропонується прослухати речення (коротке оповідання) і в досить швидкому темпі закінчити це речення чи оповідання. Речення: 1. „Якщо я знаю, що вчинив неправильно, то...” 2. „Коли я відчуваю утруднення при прийнятті певного рішення, то...” 3. „Обираючи між цікавим, але необов’язковим, і необхідним, але нудним заняттям, я зазвичай...” 4. „Коли в моїй присутності ображають людину, я...” 5. „Коли брехня стає єдиним засобом збереження доброго ставлення до мене, то я...” 6. „Якби я був на місці вчителя, то я...” Оповідання: 1. „У шкільній їдальні черговий учень зненацька впустив шматок хліба в котел з молоком і нікому не сказав про це. Його однокласник бачив, що трапилося, але так само ні з ким не поділився. Молоко прокисло, і вся школа залишилася без сніданки. Я думаю, що...” 2. „На традиційній зустрічі з колишніми випускниками школи мав виступати вокально-інструментальний ансамбль старшокласників, який підготував спеціальну програму. Однак соліст ансамблю, без якого виступ відбутися не міг, у той же вечір мав брати участь у вибіркових змаганнях з боксу. Участь у змаганнях була для хлопця надзвичайно важливою, оскільки відкривала йому можливість увійти до складу збірної команди міста. Довелося...” Обробка отриманих даних: якісний аналіз моральних суджень школярів. Методика „Моя самооцінка” Мета:Заохочувати учнів до здійснення самооцінки власних якостей особистості, усвідомлення її значення для підлітка. Спочатку учням пропонується прочитати слова, що характеризують окремі якості особистості: охайність, безтурботність, вдумливість, сприйнятливість, заздрість, сором’язливість, злопам’ятність, щирість, вишуканість, поміркованість, легковірність, повільність, мрійливість, поміркованість, мстивість, наполегливість, ніжність, невимушеність, нервовість, нерішучість, нестриманість, образливість, обережність, педантичність, підозрілість, принциповість, презирливість, розв’язність, рухливість, розсудливість, рішучість, стриманість, співпереживання, терпеливість, боягузтво, завзятість, поступливість, чуйність, ентузіазм. Після того, як учні прочитають усі названі якості, їм пропонується скласти два рядки слів по 10-15 у кожному. У перший рядок слів, що записуються на аркуші паперу ліворуч, учні вписують ті слова, що, на їх думку, характеризують їхній ідеал. У рядку праворуч записуються слова, що характеризують так званий антиідеал учня. Коли слова будуть записані в обох рядках, учням рекомендується з першого (позитивного) і другого (негативного) рядків вибрати ті, які характеризують притаманні їм якості. Вибір учнями якостей здійснюється дихотомічно: „так” чи „ні”, є певна риса характеру чи відсутня, незалежно від ступеня її прояву. Обробка результатів і висновки: кількість позитивних рис, які учні відібрали, поділіть на кількість слів, що містяться в рядку „ідеалу”. Якщо результат є близьким до одиниці, учень себе переоцінює. Результат, близький до нуля, свідчить про недооцінку і підвищену самокритичність. При результаті, наближеному до 0,5 можна говорити про адекватну самооцінку, про те, що учень достатньо самокритично сприймає себе. Подібним чином роблять висновки і на основі подібного порівняння виділених учнем негативних якостей у рядку анти ідеалу. Результат, наближений до нуля, свідчить про завищену самооцінку; до одиниці − про занижену; до 0,5 − про адекватну самооцінку. Для перевірки індивідуальних особливостей старшокласники можуть скористатися наведеною нижче таблицею. Класний керівник звертається до учнів: „У таблиці в рядках ліворуч і праворуч подано опис удаваної поведінки двох різних людей. До кого з них ви більше подібні? Уважно перечитайте речення спочатку ліворуч, потім − праворуч. У середині аркуша зробіть у відповідній графі позначення „+” або „P”, якщо ваші якості подібні до якостей першої чи другої людини. Якщо ви подібні до людини, якості якої описано ліворуч, то позначки потрібно поставити в одній з двох граф з лівого боку. Якщо ви подібні до людини, якості якої вказано праворуч, позначку слід роботи ближче до правого рідка. Якщо ви вважаєте, що певні якості обох людей у вас виявляються однаковою мірою, позначку можна поставити посередині. Це означатиме, що ви подібні до першого чи другого типів.
Підрахуйте позначки ліворуч і праворуч і з’ясуйте, які якості у вас переважають. Класний керівник може поставити ряд питань щодо самоаналізу особистості учнем:
Після діагностики можна використати такі поради із самовиховання: 1. Коли берешся за будь-яку справу, подумай: який результат повинен отримати. 2. Записуй згідно з важливість свої термінові справи, які маєш виконати протягом тижня, дня. 3. Берися за справу сміливо і не відступай, поки її не виконаєш. Якщо в кінці тижня/дня залишаються невиконаними один або два запланованих тобою пункти, перепиши їх у план на наступний тиждень/день. 4. Візьми собі за правило обов’язково аналізувати: чому саме ти не виконав той чи інший пункт. Намагайся сам усувати причини невиконання. Спочатку це здаватиметься важко, але з часом ти зрозумієш, що головне − це правильно оцінювати свої сили і не гаяти марно часу. 5. Ніколи не практикуй перенесення виконання справи на наступний день. Приступай до виконання запланованого одразу ж без зволікань. 6. Не роботи жодних попускань, навчися своїм примхам відповідати коротко, але твердо − „ні”. 7. Навчися сам собі наказувати, будь до себе непохитним, не став перед собою завдання реальні, ні в якому разі не „заривайся”, бо не спрацює твій внутрішній наказ: „Так треба”, „Я мушу”. 8. Спробуй проаналізувати: на що ти переважно втрачаєш свій вільний час? 9. Твій організм здатний до тривалих навантажень, але, щоб уникнути стомлення, переборюй втому, змінюй види діяльності протягом дня. 10. Приймаючи на себе будь-яке завдання, навчися слухати уважно вказівки дорослих. Користуйся нотатками, щоб нічого не пропустити повз уваги і зберегти час. З досвіду роботи Схема
З досвіду роботи Система роботи школи
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|