Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Дослідження шляхів активізації розумової діяльності учнів

Схема спостереження

Дата. Предмет. Учитель. Тема.

І. Розумова діяльність учнів під час опитування.

1. Характер запитань вчителя.

Питання вимагають простої репродукції, виконання засвоєних розумових дій або стимулюють самостійність суджень, узагальнень, конкретизації, застосування знань на практиці.

2. Доступність, зрозумілість питань для учнів.

3. Вимоги вчителя до мислення учня під час відповіді:

- міркувати при відтворенні;

- навести власні приклади;

- піддати аналізу факти;

- зробити узагальнення;

- розкрити причинні зв’язки між предметами або явищами;

- чітко, послідовно викладати матеріал.

Наскільки відповіді учнів узгоджувалися з такими вимогами?

Що з вивченого матеріалу учень зрозумів недостатньо, неправильно, поверхово?

ІІ. Активізація вчителем розумової діяльності учнів під час пояснення нового матеріалу.

1. Які нові поняття формувалися на даному уроці?

2. Як вчитель встановлює зв’язок між раніше засвоєними поняттями і тими, які будуть формуватися на даному уроці?

3. Формулювання пізнавальної задачі, яка буде розв’язуватися на даному уроці.

4. Спосіб викладу матеріалу, наявність чіткого логічного плану, послідовність переходу від одного питання до іншого.

5. Доцільність використання вчителем індуктивного або дедуктивного шляху викладення нового матеріалу.

6. Засоби активізації розумової діяльності учнів:

- створення проблемної ситуації;

- спонукання учнів до встановлення причинно-наслідкових зв’язків;

- застосування порівнянь;

- конкретизація матеріалу;

- формування прийомів аналізу та синтезу;

- використання досвіду та уяви учнів.

7. Які засоби унаочнення були використані при поясненні нового матеріалу? Якою мірою вони сприяли усвідомленню нового матеріалу? Як застосована наочність поєднувалася із словами?

8. Прояви розумової активності учнів під час сприймання нового матеріалу (запитання за змістом матеріалу; запитання, що виходять за межі даної теми; аналіз наведених фактів; узагальнення; висновки, здійснювані учнями).

ІІІ. Розумова діяльність учнів під час закріплення нового матеріалу.

1. Шляхи, якими учитель з’ясовує розуміння учнями нового матеріалу:

- питання, що вимагають аналізу, синтезу, конкретизації;

- розкриття схожої або відмінної ознаки предметів та явищ;

- вимога наводити власні приклади;

- застосування нових знань на практиці, у розв’язанні різних задач.

2. Міркування учнів при відповідях на поставлені питання та при розв’язанні поставлених завдань (ступінь самостійності цих міркувань; засвоєні чи самостійні думки).

3. Що з поясненого матеріалу учні зрозуміли найкраще, що виявилось важким, і чим це обумовлено).

4. Урахування вчителем вікових та індивідуальних особливостей мислення учнів.

 

ЗАВДАННЯ 3


Читайте також:

  1. I. Актуалізація знань учнів
  2. I. Дослідження фізичних властивостей
  3. I. Контроль і закріплення знань учнів
  4. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  5. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  6. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  7. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. II. Мотивація навчальної діяльності
  10. II. Мотивація навчальної діяльності
  11. II. Мотивація навчальної діяльності
  12. II. Мотивація навчальної діяльності




Переглядів: 684

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Схема спостереження | Дослідження стійкості уваги учнів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.