МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Тема 7. Національна економіка як ціле. Макроекономічні рівноваги. -2 год.1. Поняття економіки як цілого. Макроекономічні рівноваги: сукупні доходи та сукупні витрати; сукупний попит та сукупна пропозиція. 2. Класичні, кейнсіанські та монетаристські погляди на макроекономічну рівновагу. 3. Оцінка результатів національного виробництва: методологічні підходи та макроекономічні показники.
Тема 8. Макроекономічна нестабільність. – 2 год. 1. Циклічність як форма руху ринкової економіки. 2. Безробіття. Заходи держави по обмеженню безробіття. Безробіття в Україні. 3. Інфляція. Антиінфляційні заходи держави.
Тема 9. Макроекономічне регулювання. – 2 год. 1. Необхідність, сутність та форми макроекономічного регулювання. Моделі впливу державних витрат та оподаткування на загальний стан економіки. 2. Податки. Податкова система країни. Оподаткування в Україні. 3. Державний бюджет. Дефіцит (профіцит) бюджету та державний борг. Бюджетний процес в Україні. 4. Грошово-кредитна політика держави та її особливості в Україні.
3.2. Теми та плани семінарів
Тема 1. Загальні основи економічного розвитку. – 2 год.
1.1. Питання семінару 1. Економічні потреби. Закон спадної граничної корисності. Поведінка споживача. 2. Сутність, структура та фактори суспільного виробництва. 3. Виробничі ресурси та проблема економічного вибору. КВМ. 4. Закон спадної продуктивності факторів виробництва. Поведінка виробника. 5. Економічний зміст, типии, види та форми власності. Роздержавлення та приватизація в Україні. 6. Поняття економічної системи. Моделі економічних систем ринкової економіки, адміністративно-командної та змішаної. Економічна система сучасної України. 7. Проблема економічного зростання в Україні та її вирішення в сучасних умовах. 1.2. Питання для самостійної роботи студентів 1. Етапи становлення і розвиток економічної науки. Еволюція поглядів на предмет економічної теорії. 2. Загальнонаукові та специфічні методи економічного дослідження. 3. Економічні закони та економічні категорії. 4. Завдання економічної теорії та економічної політики в перехідній економіці України. 5. Розвиток економічної думки в Україні. 6. Взаємозв’язок між потребами та виробництвом як основа економічного розвитку. Закон зростання потреб. 7. Економічні інтереси: сутність, суб’єкти, класифікація, зв’язок з потребами. 8. Продукт як результат втілення факторів суспільного виробництва. Необхідний і додатковий продукт. 9. Технологічний спосіб виробництва: сутність та еволюція. 10. Економічні та соціальні показники ефективності суспільного виробництва. 11. Зміст роздержавлення та приватизації економіки України (на основі нормативних актів України). 12. Моделі економічного кругообігу в економічних системах. 13. Економічна система перехідного типу: сутність та основні риси. 14. Місце і роль людини в економічній системі. Основні економічні категорії і поняття Безмежність потреб; виробництво; виробнича інфраструктура; виробничі відносини; виробничі ресурси; вторинне виробництво; гранична корисність; державна власність; економіка; економічна наука; економічна система; економічне моделювання; економічний кругообіг; економічне зростання; етапи економічних досліджень; закон спадної граничної корисності; закон спадної продуктивності факторів виробництва; засоби виробництва; засоби економічного дослідження; засоби праці; здатність до підприємництва; земля; змішана економіка; власність; капітал; класифікація потреб; колективна власність; крива виробничих можливостей; матеріальне виробництво; нематеріальне виробництво; обмеженість виробничих ресурсів; обмін; первинне виробництво; планова (командна) економіка; повна зайнятість ресурсів; повний обсяг виробництва; потреба; праця; предмети праці; приватизація; приватна власність; принципи ринкової економіки; принципи планової економіки; продукт; продуктивні сили; ринкова економіка і роздержавлення економіки; розподіл; соціальна інфраструктура; соціально орієнтована ринкова економіка; спеціалізація; споживання; споживче благо; структура виробництва; суб’єкти економічних відносин; технологічний спосіб виробництва; фактори виробництва; продуктивність праці; фондовіддача; фондомісткість.
1.3. Пошукові питання 1. Назвіть найбільш відомі сучасні визначення предмета економічної теорії. 2. Пригадайте конкретні ситуації із власного життя, життя сім’ї, держави, які б вимагали життя економічної теорії. 3. Визначте роль освіти в задоволенні потреб населення. 4. Складіть перелік і визначте ієрархію власних економічних інтересів, прослідкувавши їх зв’язок з Вашими потребами. 5. З’ясуйте, що таке альтернативна вартість. Дайте відповідь, як використовується альтернативна вартість при розв’язанні в Україні енергетичної проблеми. 6. Дайте відповідь і обгрунтуйте, який технологічний спосіб виробництва в сучасній Україні. 7. Визначте, які фактори необхідно використати в першу чергу, щоб забезпечити економічне зростання в Україні. 8. В економічному житті суспільства особливу роль відіграє власність на засоби виробництва. З’ясуйте, чому це так? 9. У чому проявляється зв’язок між економічними інтересами і власністю? 10. Порівняйте аргументи «на користь» і «проти» системи ринкової економіки. Які з них вважаються Вам більш вагомішими і чому? 11. Перерахуйте основні риси економічної системи сучасної України. З’ясуйте, які з них характерні для планової та ринкової економічних систем.
Читайте також:
|
||||||||
|